Vaihtaa mutkassa pienemmälle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 6.5.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mikäs on TH350 askissa, kun vaihtaa pienemmälle kun käännyn oikealle reilummassa vauhdissa? Saattaa käväistä ykköselläkin pikaisesti kun polkee kaasun alas. Vasemmalle kääntyessä se ei sitä tee, vaan toimii hienosti. Öljyä on riittävästi. Vivuston säätö tuntuu olevan kohdillaan.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Laatikon henkimaailmaa sen kummemmin tuntematta, voisko keskipakosäädin jotenkin käyttäytyä omituisesti??

    Vois kannattaa soittaa ja kysyä neuvoa esim. Kauno Koskinen OY Hartolassa tai Powermatic Vantaalla...?!
     
  3. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    Sulla on laatikon takapään kiinnitys löysällä, laatikko pääsee liikkumaan ja vääntää vipuja.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Siellä vaihteiston takapäässä on ihan uusi intialaisten tekemä kumityyny ja vielä kaikenlisäksi kiinni. Moottorinkaan tyynyissä ei ole vikaa. Parhaalta selitykseltä tuo kuitenkin tuntuu (eli halvimmalta).
     
  5. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    Ei kai se tyyny vaan ole liian pehmeä?
    Mulla oli joskus löysä ja heitti pakille, onneksi ei ollut vauhtia kuin 40 ja hokasin heti kiskasta kepistä. Kaverit vaan katteli sivusta, että onpas kova rassi, kun renkaat kiljasee vauhdissa liikennenneympyrästä lähdettäessä.[​IMG]
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itselläni oli Opelin käyttämässä TH180(melkein aito GM) sama vika käännyttäessä vasemmalle. Vika katosi kun vaihdoin öljynsuodattimen, ei maksa paljoa ja helppo vaihtaa. Vaikka vanha suodatin olikin aivan puhtaan näköinen uuden vaihtaminen kannatti ja nyt toimii aivan pirun hyvin.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nosturille kun sain nyt auton, niin pääsin katselemaan tarkemmin vipuja ja tyynyjä. Ei se aski pääse liikkumaan ja siirtovivun akseli on poikittain autoon nähden, eli ei se käännä vaihdetta mihinkään suuntaan vaikka vähän liikkuisikin. Ei tunnu vaihdekeppiinkään minkäänlaista liikettä. Aski vuotaa öljyä aika kovin, joten lisäsin niin paljon öljyä, että meni viitisen milliä yli ylärajan. Nyt tuntuu siltä, että vaihde pysyy päällä. On tainnut olla öljyongelmia koko ajan, kun on horinut oikealle kääntyessä tyhjää. Öljypohjassa on lommo, joka saattaa vääntää suodatinta? Otan pohjan auki kun suodatin ja tiivistekin on ollut hyllyssä jo muutaman viikon. Saattaahan se tosiaan olla kovin likainenkin, kun luulen sen olleen ennen aika huonolla hoidolla.
     

Kerro tästä muillekin!