vaíhteistoöljyn tarkastus ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja cheeva, 20.11.2003.

  1. cheeva

    cheeva 1st gear

    Vani 6,2. Pitääkö moottorin olla käynnissä ja vaihde vapaalla, vaiko P asennossa ? Vai miten?
     
  2. Comrad

    Comrad 1st gear

    Käsittääkseni vaihde pitäisi olla N asennossa ja moottori käynnissä.

    Kaikki vaihdealueet tulisi käydä läpi jonka jälkee jättää vapaalle.

    Mielellään autolla tulisi olla ajettu jonkin verran että öljy olisi lämmintä/kuumaa niin tuloskin olisi luotettavampi
     
  3. vaihteet läpi ja p-asentoon auto käynnissä.Lukee myös tikussa (check in park)
     
  4. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Onko sillä periaatteessa mitään merkitystä onko P:llä vai N:llä, P:llä on vaan parkkilukko päällä...?
     
  5. LEINOAHT

    LEINOAHT 1st gear

    Kyllä on a-vaihteiston öljymäärän lukeminen
    tehty vaikeaksi, ei edes kesäkuumalla
    500 kilometrin ajamisen jälkeen ollut
    'too hot to hold' l. silloin pitäisi olla
    ylämerkissä. Suurin virhe on laittaa (lisätä) liikaa öljyä lodjuun sen takia, että useimmissa mittaustapauksissa näyttää
    alarajalla tai alle moottorin käydessä ja
    vipu P-asennossa.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei ei hyvä mies!! Tuo N-asento koskee vain Moperin laatikoita! GM-laatikot mitataan P-asennossa. Muut ohjeesi ovat OK.. Ja Mopen kohdalla 100% oikein. Mutta nyt kyse GM 6.2 D + th700/th??+
     
  7. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Kyllä näin on juu...
     

Kerro tästä muillekin!