Vakaajan tekeminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja 1purehell, 8.5.2020.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Onko kukaan tehnyt onnistuneesti itse vakaajaa? Pitäs tehdä vakaaja autoon, mihin ei sellaista enää näköjään saa.
     
  2. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Karkaisu-uunia ei monelta löydy tallista. Teetin Vallilan takomossa itse piirrettyjen kuvien mukaan Corvairin vakaajan, 180 € muistaakseni maksoi. Oli kyllä mahdollisimman yksinkertainen malli, neljä mutkaa samassa tasossa eikä mitään muuta. Jos ei olisi istunut, niin lupasivat vielä samaan hintaan yhden kerran taivutella ja lämpökäsitellä uudelleen.
     
    juko7, junkyard dog ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  3. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    C-korisessa kun vakaaja tulee reaktiotankoihin kiinni, niin mitenkähän paljon noi tangot kestää, ettei ole solmussa. Varsinkin jos laittaa vakiosta paksumpaa vakaajaa.
     
  5. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Vissiin sitte ollaan pulassa. ko ajattelin kyhätä jotain "ns" handling pakettia tollaseen 61 newporttiin.
     
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Mulla on jouten -68 Polaran orkkis vakaaja. Kelpaisko semmottinen NewPortin handling pakettiin?
     
  7. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Toki kelpaa. Ihan en nyt ulkomuistista tiedä että saako siitä kötösteltyä vanhukseen käypäsen, mutta otan kyllä vastaan kaiken asiaan liityvän avun.
     
  8. Jos haluaa lisää vakaajaa, niin joissain tapauksissa on helpoin/halvin tehdä tuplavakaaja. Tässä hyvä kuva Volvo-foorumilta:

    [​IMG]
     
    maverick999 ja juko7 tykkäävät tästä.
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Aika out of the box ajatelua. Mutta ei oikein toimi Mopareissa, kun se vakaaja on jo muutenkin aika alhaalla.
     

Kerro tästä muillekin!