Valiant 64

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kinonen, 4.11.2012.

  1. hannkul

    hannkul 1st gear

    Minulle on ihan sama, mikä tulee olemaan jälleenmyyntiarvo, mutta nyt on semmoinen etiäinen, että saattaa jäädäpuun alle mätänemään, sillä olen noita projekteja seurannut sivusta kohta - 40 vuotta, eli summa summarum: kannattaa myydä se valtteri sellaiselle, joka sitä arvostaa tuollaisena tai mopen kasitekniikalla.- No, jokainenhan tekee omalleen mitä lystää, ja se on huomattu, että ikävä kyllä tekeekin.

    Hantta
     
  2. Kinonen

    Kinonen 1st gear

    Mulle se teho ei ole se miks haen kasin tekniikkaa vaan se pörinä. (maku asia sano koira kun pallejaan nuoli) ja se myös vaatii loikkarin, huuto on jumalaton satasen vauhdissa. auto ei ole menossa myyntiin ja luulen, että kun sen saan valmiiksi niin kovin moni ei näe sitä samalla tavalla kuin minä, mutta se ei haittaa kuhan itse tykkään. syy miksi kysyin täältä tietoa/apua on se, että jos jollain olisi kokemusta kyseisestä omalaatuisuudesta niin voisin toteuttaa sen samalla tavalla ilman, että ostan kymmenen eri tekniikkaa jotka saa sitten upottaa suohon kun mikään ei toimi.
     
  3. sbf

    sbf Gearhead

    Se ei kait liity tähän aiheeseen?
    Mutta voin kertoa:eek:sa on omistuksessa ja osa myyty.
    Erikoisempi kombinaatio voi olla halvempi tai kalliimpi.
    Vallu olsmon mosalla on halpa rakentaa ja varmaan halvalla joutuu myymään jos haluaa saada kaupaksi.
    Noita on ollut ja tulee olemaan.
    Itse en olisi ollenkaan pahoillani vaikka omassa perheessä aikoinaan ollut ht-musse merssun 200d:llä ei olisi mennyt kaupaksi eteenpäin.
     
  4. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Fyysisen koon puolesta menis helpommin chevyn 305. Kuningasajatuksena mopsi ja geeäm herrojen kiusaksi laita siihen fordin 302. :D
     
  5. sbf

    sbf Gearhead

    aikoinani omistamaani valianttiin suunnittelin puolivakavissani 225:sen tilalle Nissanin rb26 pataa.Olis valsu liikahtanu.
     
  6. JariV

    JariV 2nd gear

    Jaa, että Musse Mesen tehonakulla? Voi vit.. :D Ton mäkin olisin pitäny itellä. Vielä kun samasen Mustin olis muuttanu nelioviseks ni se olis täydellinen. Vallu vois olla aika kipakka tolla Nismolla, ei paha.

    Itellä kytäny päässä ajatus että tekis Foorttin kolkytluvun alun A-roadsterin vähän sellasella track-roadster -tyylillä ja laittas siihen Pinton 4-sylinterisen vaparimotin, jonka tekis ralliopeilla sellaseks että se kiertäs ihan helvetisti ja pitäs oikein kunnon parkumista mennessään. Lootaks joku uliseva suorakytkentävaihteisto ja Atlas-perä, vanteiks kullanväriset Minilitet. Koppa vähän rallityyliin. Tosin etuakseli pitäs saadaa tossa tapauksessa jokskuks muuks kuin jäykkikseks. Tollasella kun kävis ajamassa vaikka pari näytösajokeikkaa joissain rallisprinteissä niin että se näyttäs ja kuulostas vauhtinsa puolesta oikeelta sprinttiautolta niin saattas olla hauskaa puuhaa. Aakkosesta sais kevyen joten tiheesti välitettynä se kulkis ja rähjäis makeesti mutta nätti etuakseliratkasu olis vähän jo paha rasti, sen kun pitäs oikeesti toimii hyvin kovissa kanttauksissa. Irlannissa on yks reikäpääkuski joka paiskoo sprinttikisoissa välikoppa-Eskoa ihan hirveellä kyydillä. Siltä tollasen pitäs näyttää ja kuulostaa. Kattonu ne videot juutuupista ties kuinka monta kertaa. Hepun nimi on Simon McKinley. Ajotyyli on sennamainen, vetää ihan pidon rajamailla.
     
  7. sbf

    sbf Gearhead

    ^Juu, äitimuorille oli useampikin huoltsikan myyjä tullu kertomaan että nyt kävi rouvalle vahinko, tankkasitte dieseliä.Ja äitee vastasi että tää kulkee paremmin tällä.Olihan niitä täälläpäin muitakin, 64 fury supermajurin nelosella, 58 bel air perkinssillä, 66 mercury perkins+automaatti tekniikalla.
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Kai sä tiedät että se 318 aiheuttaa myös sitä kasin pörinää?


    Helpoiten saat siihen sitä pörinää kun hommaat saman merkkistä tekniikkaa siihen, ei tartte miettiä kaikkia kiinnityksiä, sähköjä ja korvakkeita uusiksi.
    Kun nuo kutosen apulaitteet sopii melko hyvin myös moparin kahdeksikon kaveriksi, toisin on oldsin kanssa...

    Mitä meinaat tuolla ostat monia eri tekniikoita? Siis jos ostat toimivan oldsin niin onhan se myös toimiva siellä moparin pellin alla.

    Tosin se että saa kuutos mopariin oldsin kasin ja katsastettua, on työmäärältään vähintään kaksin kertainen kuin kuutos mopariin kasi moparin sovitus.
     
  9. Kinonen

    Kinonen 1st gear

    tarkotin tolla monilla tekniikoilla sitä, että jos olisi mahdotonta tehdä moista tekniikan vaihtoa niin tuhlaisin rahaa ja aikaa siihen, että kokeilisin mikä tekniikka sinne sopii ja toimii. Mitä katsastukseen tulee niin tarkotuksena on vaihtaa levyt eteen. tosin en ole täysin varma, että riittääkö se, mutta se jää nähtäväksi. mitä tänään olen katellu niin noita 318 tekniikoita ei ole paljon tullu vastaan toisin kun 307.
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eiks se riitä että tulee edes se yksi 318 tekniikka vastaan? Se kuitenkin sopii sinne ns. heittämällä, toisin kuin ne kymmenet (?) 307 tekniikat mitkä ei mene sovinnolla konehuoneeseen.

    Saa sinne konehuoneeseen koneen kuin koneen sopimaan, joutuu ehkä ohjauslaitteita muuttamaan ja muuta mukavaa. Työtä se teettää.


    Katsastukseen sun pitää tehdä se valsu vastaamaan mallisarjan tehokkainta, eli isommat jarrut, perä ja jouset.
     
  11. Kinonen

    Kinonen 1st gear

    kyllä se yks riittää. jousituksen tiesin, mut mitä perälle pitää tehdä?
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Vastaamaan mallisarjan tehokkainta...


    Vois sellainen 307 tietsikkakaasarilla olla ihan piristävä poikkeus tuolla valsun pellin alla. Mut mä luulen että siinä on jo sen verran jumppaa et paa suosiolla se joku vähän helpompi pata sinne pellin alle.
     
  13. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    Joopa joo, :wc: ei järjen hiventä......trolli
     
  14. grantorino

    grantorino Gearhead

    Tätäkin keskustelua seuranneena tulee taas mieleen että onkohan tullut hankittua vääränmallinen auto? Jos pitää heti alkaa moottoria vaihtamaan. On iso vaiva pelkän pörinän vuoksi, viel kun kaikki muutkin ominaisuudet autossa ovat pelkkää kuuskytlukua. Ja silti se on vain Valiantti. Niin, kuka mitäkin harrastaa.
     
  15. JariV

    JariV 2nd gear

    Ei perälle tarvitse ainakaan lain puolesta mitään tehdä. Jarrut vaan. Ja jouset jos erilaisia.
     
  16. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Okei, oon ollut siinä uskossa että akselistonkin pitää vastata mallisarjan tehokkainta.

    Mutta järkevää sen vaihto on, 7vartti lukottomana voi porsia aika nopeasti lisääntyneen tehon ja väännön vuoksi.
     
  17. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Kyllä mul oli ekassa kuusvitosessa 7vartti 318&904:n jatkeena. Eikä edes porsinu vaikka sai mun omistusaikana (5v.) aika rankasti kenkää. Tosin vaihdettiin siihen 7varttiin mun aikana kuitenkin jopa kertaalleen öljyt, et liekö tuo huoltotoimenpide pidentänyt akselin ikää... :rotfl:
     
  18. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    tän tiedon kun sisäistät , niin sulla on jo paljon tietoo , c-bargella on tieto hallussa

    t.hessu
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    64 vallussa suurin tarjolla ollut motti oli 273. Kyllä voimansiirron pitää vastata myös "vertailautoa", mut early A bodyissa oli 7 1/4" perä myös kasikoneiden kanssa. Jarruina minimi on 10" rummut, tehostimia ei tarvi. Vääntösauvoiks riittää 0.85", orkkis suomiautot on melkeen järjestäen tullut heavy duty jousituksella missä 0.87" sauvat, mut kantsii varmistaa.
    Jarruina on viisasta käyttää levyjä ni ei häivy ekassa jarrutuksessa ja peräkin on ihan fiksuu vaihtaa vahvempaan, siinä vaiheessa kun se hajoo ni on sitte pakkokin. Tai jos ajaa mummoajoo, ni ehkä se kestää.

    "Silti se on vaan valiantti"? Miten niin vaan, yks parhaita amerikkalaisia autoja ikinä. Hyvyyttään usein kyllä loppuun ajettuja, mut kunnossaolevana erittäin käyttökelpoinen ja hieno auto!


    http://www.nettiauto.com/dodge/ram/4728299 vaikkapa tosta saat ruisku 318:n ylivaihdelootalla kaikkine apulaitteineen, sähköineen jne. Ja voit laitttaa vaikka sähköikkunat jne jne samalla sekä hukata loput pois ja kenties tehdä vielä vähän tiliäkin.

    Ja tosta esimerkiks on aika hankala laittaa paremmaks, Tallinnasta hakemassa ja rahoittaa matkan (ja miksei motinkin) viinaostoksilla:
    http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=39739 , siin valmiina kerskaosaa , oikeenlainen öljypohja jne. Myyjä puhuu Suomea moitteitta ja on rehti tekijämies.
     
  20. rb

    rb Double Gearhead

    Siinä olisi tonnilla paljon tavaraa.

    Luulisi ton jo tekniikan takia jollekkin vastaavaan projektiin kelpaavan.
    Tosin haasteellista hommaa vastailla niihin "myy se mulle satasella" puheluihin, tai "myy mulle se ja se nippeli siitä autosta" mitä ne ei sitten kuitenkaan loppupelissä lunasta sieltä postista, mutta toivotetaan myyjälle menestystä ja hyviä hermoja kauppojen suhteen...
     

Kerro tästä muillekin!