Valiant 64

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kinonen, 4.11.2012.

  1. silirimpsis

    silirimpsis Gearhead

    Onhan suorastaan tosi halpa kun vaikuttaa vielä muutoinkin suht asialliseltakin.

    Muutaman satasen jos saa loppu autosta ilman tekniikkaa niin silloinhan tekniikka olisi jo melkein ilmainen. :D

    Voisihan tuota itsekin harkita, vähän kaukana vaan on haun kannalta.

    Tosin on jo kaksi 318 konetta ennestäänkin tontilla, eiköhän niilläkin pärjänne jonkun aikaa :)

    Ei tuo 318 ollut minusta kovinkaan hankala löytää, onhan noita täälläkin aika ajoin myynnissä. Osto ilmoitusta vaan tänne niin luulisi tulevan tarjolle..

    Seiten tuumanen perä on mulla kyllä kestänyt kevyesti viritetyn 318:n jatkona. Renkaan polttoa en isommin ole kokeillut, mutta ihan hyvin tuntuu kestävän normiajua sekä kiihdytelläkin. Varmuuden vuoski en ole laittanut pedaalia välittömästi lattiaan valojen vaihtuessa, vähän rauhallisempi liikkeelle lähtö ja sitten.. 8)

    Kasi kolome varttinen on tulossa ensi kesäksi itselle alle, kunhan saan siihen jarrut sovitelluksi. Ysi tuumaset rummut on Dartissa ympäriinsä tällä hetkellä mulla ja niillä se on vissiin leimattukin kasille joskus.. :eek:
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    7 1/4":n kestossa on heikkoutena lähinnä tasauspyörästön kesto ja se kestä kyllä ihan kohtuullisesti jos ei sudittele eikä tuu kauheita iskuja. Pahinta on jos suddaa yhdel pyörällä ja se päättääkin vaihtaa sutivaa pyörää. Sit ku tasuspyörästö hajoo, ni mitään sellastahan mitä migiliima ei korjais, löydy. Ja seuraavaks katkeekin sitte hennot vetarit jotka ei kestä edestaas kiertoa. Lukollisena tollanen kestää suht hyvinkin raippaa, mut lukkoja on harvassa.
     
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    2-kurkkuset 273 mallit on ollut 9" rummuilla, Commandoissa vasta 10" rummut.
     
  4. Kinonen

    Kinonen 1st gear

    Nyt alkaa olemaan homma hanskassa ja käytännössä se ei tuota ongelmia nyt kun tiedän mistä aloittaa.
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Löysitkös jonkun farkun raadon mistä tekniikan hommaat?
     
  6. Kinonen

    Kinonen 1st gear

    en vielä. saa täs rauhassa kateltua talven aikana. ensin pitää kuitenkin puhaltaa, hitsailla ja maalata se kori.
     
  7. JariV

    JariV 2nd gear

    Kuusneba-valtsuista puheenollen bongasin tänään harvinaisen linnun amerikkalan Ebaysta, jopa sieltä yks 64 Valiant löytyy ja vieläpä meikäläisittäin makeanoloisesti tehty, ei äklöratkaisuja. Hinta nyt oli tietenkin korkeampi mutta kyllä mä tovin jos toisenkin sitä kattelin. Oli rakennettu fiksusti ja hyvän näköiseksi.
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Älä pidä hulluja jännityksessä vaan kerro minkä tekniikan pellin alle tunget?
     
  9. Kinonen

    Kinonen 1st gear

    kyl taidan kääntyä ton 318 puoleen.
     
  10. Kinonen

    Kinonen 1st gear

    Laitas linkkiä.
     
  11. silirimpsis

    silirimpsis Gearhead

  12. Kinonen

    Kinonen 1st gear

    on kyl hyvän näkönen ei voi muuta väittää. itellä vähän erinäköinen rakenteilla.
     
  13. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Miä tulen sovitustalkoisiin jos jotain muuta ku "ryppyreunaa" sinne sovitat. Tosin tietty olutpalkalla.. ;)
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mä oon kanssa mukana... Jos vaan hyvää seuraa ja olutta löytyy. Kyllä apua saa =)
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mikäs vika ryppyreunas on? No joo, onhan se vähän kookas, mut sellanenki asennus '64:n tehtiin jo 80-luvun vaihteessa. Tais mennä Hangon ekoissa tai tokissa kisoissa vartin alle 16.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Yks mun vanha aakoppane meni ryppiksellä 13 sekan puolelle hangossa joskus muinoin, tota oldsia saa fiilata aika paljon jotta pääsee alle 20 sekkaa :poff: .
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ryppis sopisi kyllä hienosti valtterin pellin alle, ei hirvittävän helppo löytymään.
    Ulkonäöllisesti hieno moottori.
    Taitaa tehujakin olla enemmän vakiona, kuin LA 318:ssa.
     
  18. rb

    rb Double Gearhead

    Miten noi kaks-sataset Vallut, joita muutamia Suomeenkin rantautui muistaakseni ainakin Tarvajärven toimesta poliisivoimille.

    Oliko niissä 273 vai 318, kun kasi tekniikka ja manuaali(?) niissä kai oli ???
     
  19. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Jos nyt on puhe about samanikäsistä autoista ('64-'65) Niin 273 niissä silloin on ollu, jos ne on jotain uudempia ni sitte on voinu olla isommallakin myllyllä...
    Tota 318 LA-moottoria alettiin valmistaa vasta '67. Sitä vanhemmat 318:t on niitä ryppyreunoja. Ja niitä ei oo tehtaan toimesta laitettu a-body autoihin...
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mun käsittääkseni valiant 200:sta tehtiin välillä 1960-1966 ja se oli pelkkä varustelutaso, ei mitenkään sidoksissa moottoriin tai vaihteistoonkaan. Pari listaa ja yksityiskohtia verhoilussa jne.
     

Kerro tästä muillekin!