Valiant 64

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kinonen, 4.11.2012.

  1. JariV

    JariV 2nd gear

    Joo, 100 oli perusmalli, 200 oli ylimääräsellä tingeltangelilla ja Signet malliston huippu ht-ikkunoilla.
     
  2. rb

    rb Double Gearhead

    OK:

    Juttu tuli vaan siitä mieleen, kun yksi kaveri hommasi 80- luvun alussa oiskohen ollu vm 65 200:sen neliovisen Valtterin, joka oli varustettu kasilla ja nelilovisella kovalla laatikolla, jotka käsittääkseni oli ihan tehdas asennuksia.

    Eli hommahan oli siinä vaiheessa jo muuten ihan bueno, paitsi ovien määrä ja parivuotta myöhemmin tilalle löytyikin suht ehjä kaksiovinen koppa, johon tekniikka sittemmin siirtyi.

    No valmis se ei ollut vieläkään vaan jostain Signetistä löytyi kilkkeet että sen sai muutettua hard-topiksi ja myöhemmin, monien mutkien kautta tekniikkapuolelle ilmestyi 340 automaatilla joilla eväillä se oli kova peli 80- luvun loppupuolella...
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Yhdellä muinaisella tutulla oli muistaakseni '65 Signet jop 80-luvulla mikä oli vasutettu 340 motilla, 727:lla ja 8 3/4" perällä, levyjarruilla jne jne. Olihan niit muitakin toki, mut ton teki erikoiseks se et se swappi oli tehty maahantuojan toimesta jo aikoja sitten, en nyt muista oliks peräti 60-luvulla vai 70-luvun alussa. Mottiakin oli fiilailtu, kannet kairattu jne ja auto oli varsin mallikkaassa kunnossa. Bernerillähän oli ollut tota rallitoimintaa ja liekö toi ollut jotain sen jälkilöyöyjä... Ulospäin laite oli ihan orkkis paitsi et tuplaputkilla (uutena ei noissa ennen '67 valmistetuissa A-koppasissa ollut missään tupalputkia). Kaveri otti sen työn alle 90-luvun vaihteessa ja jokunen vuos takaperin ku viimeks törmättiin oli vaiheessa edelleen....
     
  4. rb

    rb Double Gearhead

    AUTS!!!!!

    Toiset tekee, toiset puhuu.... Itse taidan kuulua kanssa tuohon jälkimmäiseen ryhmään.

    Yksi ajokuntoinen projekti auto tuli ostettua vuonna 1983 joka nuoruuden innolla purettiin, hitsattiin ja jonkunmatkaa niputettiin, mutta pääkaupunkiseudulle muutto vuonna 87 hyydytti projektin, eli viimeiset 25 vuotta on sen osalta ollut vähän hiljaisempaa....

    Jossain kohtaa tuli itselle luvattua että heti kun saan tallin valmiiksi, niin roudaan projektin tänne ja viimekesänä se saatiinkin lopputarkistettua, joten tekosyyt siltäosin alkaa olla loppuun käytettyjä.
     
  5. bdr529

    bdr529 1st gear

  6. JariV

    JariV 2nd gear

    Nää on harvinaista kauraa Jenkkilässä. Kävin aikoinaan tekemässä etsintäreissun Amerikkalaan ja yhtäkään ei tullut romiksilla tai myyntilehdissä silloin vastaan. Hyvä että edes joitakin yksilöitä on säilytetty ja harrastettu siellä.
     
  7. hannkul

    hannkul 1st gear

    Mulla oli -70 luvun lopulla neliovinen valkoinen - 65 200 Plymouth, eli valiantia ei lukenut missään. Oli 225 ja man, mutta kojelauta ja ratti oli vakiota hienommat. Näin viimeksi Hangon kisoissa kasilla.

    Hantta
     

Kerro tästä muillekin!