Valiant-67>2d sedanit Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja signet, 20.6.2010.

  1. signet

    signet Gearhead

    Kerätään tänne lista kaikista tiedossa olevista -67 ja uudemmista 2d sedaneista,myös neliovisista sahatuista.Myös romutettujen yksilöiden tiedot kertokaa.Näistä oli joskus merkki-ja malliosastossa juttua mutta en onnistunut löytämään,kait siitä joku vuosi on aikaa.
    Mulla on ollut vuodesta 2000 -68 Signet pikkulohkolla,alunperin kutosella,Ruotsista tuotu vuonna-83 Rek.NES-89,ollut myös välillä muutamilla j-kilvillä.Väriltään beige tai jotain sinnepäin.Leimoissaan viimeiksi-04 ja tarralapuilla kokoontumisessa -07.
    Kertokaa omistanne ja muista tiedossa olevista
     
  2. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Minulla on yksi 67 2D alunperin valkonen nykyään punainen Surahammarista Ruotsista. Aikoinaan, 80-luvulla Kokkolan tullihuutokaupassa ulos myyty. Koneena 6 (170?)+3 Vman. Melko täydellinen ja siisti sisältä, mutta pohjasta laho. Kyllä siitä vielä auton tekee. Ostin myös toisen 67 2D:n korin myöskin 6 (170?) + 3v man, vihreän, samasta paikkaa Kälviältä. Pistin sen osiksi oli niin laho ja puutteellinen. Oli myöskin Ruotsista, saman Kokkolan tullihuutokaupan kautta tullut. Sen tärkeimmät osat, ovet ja kyljet ovat hyödynnettevänä muistaakseni Äänekosken seutuvilla.

    Raahessa oli vielä 90-luvun lopulla, keltainen 2D 68 318/aut. Oli varmaankin Suomi auto, kun oli mustilla kilvillä. Oli ollut, joskus pahassa peräkolarissa, kun muistaakseni toinen takakylki oli tuettu, jollain huonekaluputki hässäkällä.
     
  3. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Kavereilla oli Kuopiossa kimppa-autona -67/68 2d Sedan joskus 80-luvulla, oli muistaakseni vaalea sinertävillä kyljillä. En tiedä myöhemmistä vaiheista.
     
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    Millon oot ostellut noita? Joskus kun kävin Kälviän purkaamolla niin kattelin että siellä oli pari 2-ovista. Siitä on kyllä jo varmaan 6-7 vuotta aikaa.
     
  5. 383

    383 Gearhead

    länsimäessä vantaalla pp seisoo punainen 2ovi
     
  6. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Taisi olla, joskus kevät-talvella 2004. Ostin sieltä 2*67 2D:n ja 65 4D:n
     
  7. Ardeseg

    Ardeseg 1st gear

    67 2d Valiantit

    Mulla on 2,5 vuotta ollut tallissani 67 2d sedan. Ihan peruspunainen punaisella sisustuksella ilman mitään lisävarusteita. Ja 170 cid+3vman on tekniikka. Vaikuttanut kuulemma koko olemassaolonsa ajan Akaa-Tampere-akselilla.

    Vielä tälle kesälle en ole saanut ajettua konttorille leimaa varten mutta jospa ensi viikolla saisi aikaiseksi.
    Ja sen jälkeen katsotaan josko sen saisi museorekisteriinkin tänä kesänä. Tarkastajilta jo sain ohjeet...
     
  8. signet

    signet Gearhead

    Ahvenanmaalla bongattu -67sininen ja -69punainen.
    Vorssan piknikissä -08kuvasin punaisen IJT-20,hienon yksilön.
    Kindeltä tuli mulle irtisahatut takakyljet,mistähän yksilöstä lienevät?
    nimim.iivar1 kauppasi sinistä ajokuntoista aihiota kuka lienee ostanut?
     
  9. signet

    signet Gearhead

    Re: 67 2d Valiantit

    IJT-20?
     
  10. Ardeseg

    Ardeseg 1st gear

    Valiant

    JEP.
     
  11. signet

    signet Gearhead

    Re: Valiant

    Se on hieno.
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mun ensimmäinen omissa nimissä oleva jenkki oli '67 valiant 2 D sedan. Vaihtu tuunattuun kusiaseen joskus 80-luvun alussa. Peruskarvalakkimalli, 170 cu in ja rattikarahka, mut muuttu aika pian 340 ja lattiamanuaaliks. Kammo mätähommat tehtiin siihen ja tietty ajanmukainen pakollinen varustus, eli Finlandia kattoikkuna. Väsi oli punaruskee metsku ja alle slottivanteet, takana huimilla 245 läskeillä kunnes joku keksi ne pihalta auton alta pölliä. Sit tuli normi peltsarit vaan. Sisusta oli volkkarin korkeilla erillispenkeillä ja verhoiltu bessillä plyyshillä. Meni jossain vaiheessa muistaakseni vaihdossa BreViriin läjään jotain eurokinnereitä ja lienee nyttemmin vainaa. Motti pääty yhteen econo gas kilpuriin joka sillä kulkikin matalia 12 aikoja.

    Jonkin verran ton jälkeen oli Vantaan Voutilassa olevassa häkkiliikkeessä kaks kaksovista vallua, toinen '69 neekerimalli kutosella ja toinen '67 318:lla ja kaikilla himmeleillä. Eli oli levyjarrut, tehostimet, pyöräkaarilistaa, tolppalistaa jne, väri oli musta ja ilmeisen alkuperäinen sekä tais ola vielä joku valkonen pinstripekin. Sininen sisusta ja nelilovinen manuaali, tosta yritin vääntää kauppaakin siinä onnistumatta. ehkä hyvä niin koska olisin sen kuitenkin jossian vaiheessa raiskannut, mut toivottavasti olis peli pilaamattomansa jossain tallessa, oli meinaan todella poikkeuksellinen yksilö sekä varustukseltaan, että kunnoltaan peltiensä osalta.

    Ja sithän löytyy yks tollanen meidänkin tallista, neliovisesta väännetty rallimalli. http://www.youtube.com/watch?v=0x6ux7K-wC8
     
  13. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    tämä yksilö o nykyään Nurmoos, valmistunee enskesäx

    [​IMG]
     
  14. MJF

    MJF Double Gearhead

    Jepjep, samat autot sitten. Tuosta ´65:sta koitin ostella jotain osia, mutta olis pitäny ostaa koko auto :poff:
     
  15. kinde

    kinde Gearhead

    Takakyljet irroittelin Pitkä-Simon kolaroidusta -67 Valdosta. Tämä tapahtui jo -80 luvun puolivälin tienoolla kun Simo ajoi Länsiväylän kaiteisiin. Muuta siitä ei sitten jäänytkään.
     
  16. kinde

    kinde Gearhead

    Mulla on tää nykyään.

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=192073

    En myy vaikka joku yrittäisikin.


    Meillä oli kaverin kanssa -68 2D joskus kauan sitten mistä tehtiin katukilpuria. Koppa saatiin maalattua ja muutettua aika rajusti. Ei saatu ajoon asti. Myytiin pois. Kirkkaan punainen, joka on kuitenkin päässyt myös radallekin.
     
  17. kinde

    kinde Gearhead

    Tää vaikuttaa juuri samanlaiselt kuin tuo meikäläisellä nykyään oleva , mutta historian tietojen mukaan ei tuolla ole vieraillut, tai mistä sen tietää. Oliko tuossa myös helmassa pitkittäislista??

    Varmaan tiedätkin missä toi punainen yksilö on nykyään, kerran taisin kyselläkin jo.
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei oo enää niin tarkkaa muistikuvaa. Enkä tiedä siitä punaruskeesta. Toi teidän vanha 68han tuli eka radalle nimimerkin w201 toimesta http://public.fotki.com/fisu/alastaro-6 ... 2-003.html ja sit myöhemmin Forsten ajo sillä Street D:tä. Viimevuonna tais olla lisenssiä suorittamassa myös? http://www.kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat ... P_6996.jpg
    Ja muuten kun tota Rallia rakennettiin ni varaosiks tuli jostain vantaalta huolella apparin A-pilarista tolppaan joskus kauan sitten vedetty 2D sedan, muistaakseni '67 tai '68. Loppu meni paaliin.
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mulla oli joskus sellanen Sininen -68 2D 440sellä ja 727lla joka oli rakennettu muistaakseni Vesalassa (Itähelsinki) joskus -80 luvulla. Ostin sen auton vuonna -91 ja sain auton mukana kaikki tarvittavat osat kuten levyjarrut, tehostimen, ison syylarin ja 8 3/4 perän. Auto maksoi huimat 5000 Markkaa myyjän kroonisen rahapulan ja tympääntymisen, kun hän ei sitä saanut 8-vuoteen katsastettua 170 --> 440seksi. Multa meni 2 viikoa ja lupapaperit oli kädessä. Sanamuoto nääs, sanamuoto :rotfl:

    Mähän sitten ahneuksissani purin kaiken HIPO osan tosta vallusta pois ja möin sen rullaavana 7 1/4 perällä ja pikkurummuilla ilman tehostimia muistaakseni Turkuun. Sen koommin, en tota vallua ole nähnyt. :eek:
     
  20. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Niin ja olihan mulla se 2D josta tehtiin avo :rotfl:

    Siitä löytyy topicci täältä myös 8)
     

Kerro tästä muillekin!