Valinnan vaikeutta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Gary Grand, 15.2.2019.

  1. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Noi gdi koneet kannattaa jättää väliin ihan kaikki pelkkiä ongelmia kerjää sellasien kanssa.
     
    Karpov tykkää tästä.
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Otsikkoon viitaten, GDI vai TBI?
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. Jooli

    Jooli Gearhead

  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Täällähän oli käyny pöhinä..:D
    Pajero taloudesta löytyy, mutta saa nähdä kuinka kauan. Tuo on jo kolmas 2-gen runkero mulla ja hyvä peli kaikkien välttämättömien varusteiden puutteesta huolimatta. On siis -96 2.8TDti, manuaali, karvalakkimalli. 2+3 paku, niin käyttökustannukset siedettävät.. Ruosteiden kanssa on ollut noissa jokaisessa ihan liikaa jumppaa. Yhtään noin ruosteista jenkkiä mulla ei ole ollut.

    WJ-koppainen Jeeppi olis hieno peli, mutta ovat osoittautuneet tuttavapiirissä ja vähien omien kokemusten mukaan reilusti janoisemmiksi kuin ZJ:t. Onhan siinä massaa ja kokoakin ihan toisella lailla.

    ZJ:n ulkonäkö ei emäntää oikeen sytyttänyt. Mulla on näitäkin ehtiny kolme olemaan, niin yllätyksiä tuskin tulisi.
    Jeepit yleensä on selkeästi pystyvämpiä maastureina kuin moni osaa kuvitella.

    Trailblazerit menee hinnaltaan yli budjetin. Muuten oikeinkin kiinnostavia. Samoin Tahoet..

    Kyllä tuo valinta alkaa Blazeriin kääntymään kun emäntä on sen ulkonäköön näköjään tykästyny..:D Sehän tän hankinnan maksaa niin mennään sillä linjalla. Ite en saa näppylöitä tuon rassaamisesta(toisin kuin skeidan..), niin hyväksyn valinna viilipyttymäisen rauhallisesti..
     
    Muokattu: 19.2.2019
    wilburi, isalmela ja Karpov tykkäävät tästä.
  5. julmajari

    julmajari Gearhead

    Itelle katellu enemmän tai vähemmän vakavasti Vanille korvaajaksi Mersu ml 320, sopis budjettiin ja sais 2000 luvun laitteen, jos löytyy "ikää" ajella tommosella...
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Blazer varmasti varma valinta ja osia saa + taloudellisempi kuin jeep. Turha on jeepin maasto-ominaisuuksien peräään haikailla jos niitä ei täysillä tarvi, menee se blazerkin sinne mihin takaveto ei.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  7. Bukero

    Bukero Gearhead

    itelle muodostunut sellainen käsitys kun parilla tutulla ollut noita vuosituhannen vaihteen
    ML:iä että se auto on mersua vaan etupenkkeihin asti, siitä taakse päin se on joku muu helisevä
    perus "muoviauto"
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Huolsin yhtä tutun mllää. Usassa tehty ja valitettavasti sen huomaa. Paljon laittoa ja kalliita vikoja. Kulutuskaan ei ole pieni. = Parempi hommata jenkkimaasturi
     
    isalmela tykkää tästä.
  9. Bukero

    Bukero Gearhead

    ...lue: oikea jenkkimaasturi
     
  10. isalmela

    isalmela Gearhead

    ML on ominaisuuksiltaan hieno auto, mutta Karpovin maininta valmistusmaasta näkyy juuri em tavalla
     
  11. Bukero

    Bukero Gearhead

    onkos ne crd:tkin tehty jenkeissä? vai niinkuin nuo 300c diiselit itävallassa..
    tekniikka kuiteskin samaa
     
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Yhden -98 Möllin omistuksen kokemuksella ja useamman koeajojen perusteella voin todeta että erittäin hyvä auto ajaa. 320 bensakutonen oli ihan riittävä sitä koppaa liikuttelemaan, mutta kulutus oli aika kova.. 14l/100km oli keskikulutus, kun -03 6.0 Suburbanillakaan ei samoissa ajoissa mennyt 16 litraa enempää.

    Laatu -97-01 välillä on ihan hirveää paskaa. -02> Facelifti mallissa on suurin osa laatuongelmista korjattu, mutta nykymersun ongelmat on edelleen läsnä.
     
  13. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mulla on pihassa pari SJ-koppasta Jeeppiä, joilla pääsee maasto-ominaisuuksista nauttimaan kunhan saan kammettua koneen keulalle..:D

    Blazer on oikeasti vaan emännän autoilutarpeita tulossa täyttämään.
     
    Karpov tykkää tästä.
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei ne dieselkoneetkaan ihan pyhällä hengellä menneet.
     
  15. Bukero

    Bukero Gearhead

    tosiaan vasta edesmennellä ent.työkaverilla oli ml sillä 4:n litran pensakasilla niin kulutus oli
    abaut 18l mutta hyvä ja mukava auto ihan arkiajossa, ja sille eivät koskaan tankilla vinoilleet kulutuksesta.
    ...varmaan siksi kun se ei näytä jenkkiautolta
     
    Pertti K, isalmela ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  16. julmajari

    julmajari Gearhead

    kiitti mersukommenteista, pistetään korvan taakse.
     
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mutta Jeeppi jää sinne minne Chevyllä ei edes pääse.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja jeepin voi torsenilla hinata sieltä sitten pois.
     
    Jooli tykkää tästä.
  19. Jooli

    Jooli Gearhead

    Mitä parempi maasturi etenemään ni sitä syvemmältä sen saa kaivaa ylös :([​IMG]
     
    palontie, wilburi, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. isalmela

    isalmela Gearhead

    Aijai kun on komea kuva :)
     

Kerro tästä muillekin!