Valodiagnostiikalliseen autoon perävaunu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Tapi, 26.3.2003.

  1. Tapi

    Tapi Gearhead

    Harraste kuin harraste, vaikka uudempi onkin: Asensin E39 BMW:hen vetokoukun ja sähköjä väsäillessäni hoksasin, että takavalojen rinnalle ei voi kytkeä perävaunun valoja valodiagnostiikan takia. Ajattelin hoitaa asian releillä.

    Valolta haarottaisin ohjausvirran releelle, joka taas syöttäisi perävaunun valoille virtaa suoraan akulta.

    Normaali rele nappaa näköjään noin 0,13 A, onkohan se liikaa valojen rinnalle vai pitääkö keksiä heikompi rele?

    Joku näitä on tehnyt kuitenkin ennenkin, tiedän nimittäin alkuperäisen sähkösarjan hinnan, 291 €.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei se rele kuormita liikaa. Teho on n 1W (löytyy kyllä pienempitehoisiakin releitä elektroniikkapuolelta). Lampuissakin on hajontaa senverran, ettei teho ole tarkkaan 20W.
     
  3. Tapi

    Tapi Gearhead

    Kiitos, näin näytti olevan koska vehjee toimii nyt kuten pitääkin. Kustannuksilla 26 €.
     

Kerro tästä muillekin!