valovirta kemppi soutaa

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja smoda, 7.5.2005.

1. smoda

smoda 1st gear

jep eli minulla on kempin valovirta mikki ja olen sillä hitsaillut jo vuoden auton peltejä. kone on joskus maksanut jotain, mutta itse en pitänyt valovirta konetta minään ja ajattelin, että on normaalia, jos jännite tai virta(kumpi sitten onkin) soutaa itsestään ja välillä palaa hyvin ja välillä ei oikein millään.

pähkäilinkin vaan, että jos tässä on joku helposti kuntoon vika jonka joku tietäsi, niin ei tarvitsisi ostaa välttämättä edes voimavirta konetta, kun kyllä tuolla ohutpelti hommat hoitaisi.

2. GeeTeeO

GeeTeeO Gearhead

Tarkastappa langansyöttö, jos rulla on löysässä voi pätkiä hassusti. Itte kun hitsailin Jawan peltejä ja kone oli uuden karhea, eikä heti ekalla kerralla temppuilut ja oli omatkin taidot hieman ruosteessa, en heti tajunnut missä vika. Langansyöttö pääsi luistamaan hiukan ja hitsaus oli pätkivää, harmi vaan kun vika löytyi oli peltityötkin liki valmiit..

Kemppi muuten ollut ok, ja varmaankin paras vaihtoehto valovirtakoneista. Mielestäni ohuissa pelleissä pärjää mainiosti valovirtakoneella.

3. Anonymous

Anonymous Guest

ohutta peltiä hitsattaessa säädöt oltava hyvin kohdallaan kuten edellä mainittu langansyöttö tärkeää

Kerro tästä muillekin!