Valtteriin kasi.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja rautapää, 14.7.2010.

  1. rautapää

    rautapää 3rd gear

    Eli miten olisi järkevä toteuttaa 64 valtteriin 360 cid + 833 manuaali.
    Nykyisellään kutone ja automaatti.
    Miten esim.
    -Jarrut
    -Kiinnikkeet
    -Etupalkki
    -Yms...
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Jos pykälien mukaan mennään, ei onnistu tilavuuden osalta.

    Yleisesti pikkulohkolle:

    - moottorin korvakkeet ja kumityynyt. Alkuperäisiä tarjolla vaihtelevasti, Suomessa 80-luvulla tehtyjä ei juurikaan ole enään näkynyt ja Schumacherilta jenkeistä saa uusia settejä. Etupalkkia ei tarvitse vaihtaa.

    - pakosarjojen kanssa hankalaa, tosin rahalla saa esim. TTI:ltä sopivia peltisarjoja. Alkuperäisiä valusarjoja on huonosti tarjolla.

    - ohjaukseen suositeltavaa vaihtaa välitanko eli centerlink. Kasimalleissa oleva on keskeltä syvempi, kutosen tankoon öljypohja saattaa ottaa kiinni. Tietysti moottoria on mahdollista nostaa, mutta sitten taas menee kardaanin nivelkulmat...

    - vääntösauvat todennäköisesti menevät jopa omansa, jos eivät ole ohuimmat.

    - etujarruina jopa 9" rummut, suositeltavaa 10" tai levyt

    - jäähdytin isompaan

    - manuaalille joutuu z-barin vaihtamaan, näitä ei juurikaan ole tarjolla. Kardaani vaihtoon.

    - jos hyvää tehdään, peräksi 8vartti tai 8 3/4. Hyväkuntoiseen pikkuperään vähintään lukko ja mielellään 10" jarrut (paitsi jos edessä on 9")

    Ei tuo yleisesti ottaen tekemätön paikka ole, mutta vaatii hieman paneutumista.
     
  3. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    Kaverilta löytyis paperit.............360 :D
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Moottorin kiinnikkeistä vielä, alkuperäiset sopivat vain 273/318 kanssa. 340/360 vaatii joko suomivalmisteet tai Schumacherit.
    Kasin centerlinkit ovat harvassa ja uustuotantoa ei ole.

    Kohta joku kommentoi "osta valmis kasiauto...", ei välttämättä huono ajatus sekään :wink: , mutta jokainen tekee omallaan mitä tahtoo. Toivottavasti harkittuaan loppuun asti.
     
  5. rautapää

    rautapää 3rd gear

    ite ku tekee ni tulee mieleinen!! :rotfl: :rotfl:
     
  6. mopster

    mopster Gearhead

    Älä vaan mee vaihtaa kasia kuutosen tilalle, kohta loppuu kuutos valtteritkin suomesta ja mettän laidat täyttyy hylätyistä kuutoskoneista kun kaikki vaihtaa kasikoneita hyvien kuutosten tilalle, ja sit kun ihmiset kävelee siellä metsän laidassa niin ne kompastuu niihin hyljättyihin kuutoskoneisiin ja lyö päänsä siinä vieressä lojuviin kuutoskoneisiin ja LOPULTA KAIKKI KUOLEE :mad: :rotfl:
     
  7. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Itse melkein samaisen projektin toteutin ja vuoden se otti.
     

Kerro tästä muillekin!