Valurautalohkon tinaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja rysä, 17.10.2006.

  1. rysä

    rysä 1st gear

    Onko kukaan kokeillut pakkasessa haljenneen lohkon korjaamista tinaamalla?
    Oma lohko on halki startin vierestä vesitilasta ulospäin eli ainut vaatimus on että pitää vedet sisällä. Ei luulisi tuossa kohteessa lämpötilankaan nousevan niin korkeaksi että tina sulaisi pois.
     
  2. rebel80

    rebel80 1st gear

    valupuikolla halkeama umpeen, ei tinalla.
     
  3. rysä

    rysä 1st gear

    tinaamisen voisi vaan onnistua tekemään kone paikallaan. Hitsaamisessa tartteis lohko kuitenkin saada esilämmitettyä ja hitaasti jälkijäähdytettyä.
     
  4. janzamar

    janzamar 1st gear

    Rälläkällä vähän sitä railoa isommaksi ja kemiallista metallia perään..
    yhdessä entisessä 350-lohkossa kokeiltu ja kesti ainakin niin kauan kuin itsellä oli. Viikkoja kuitenkin,enkä jälkeenpäinkään kuullut valituksia.
     
  5. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mitens jos noi halkeamat onkin nostajalaaksossa, siten, etä ne menee osittain vesitiloihin ja osittain nostajareikien päälle. Onko kellään kokemusta tommosen korjaamisesta. Oon myös kuullu, että toi ylläoleva metodi olisi paras, koska siitä nostajareikien kohdaltahan ei voi hitsata ilman, että ne nostajien raijän menee soikeaksi. Oliskohan kukaan kokeillut korjata tommosta, ihan normaaliajoon soveltuvaksi padaksi.
     
  6. Fireball

    Fireball Gearhead

    Onpa jengi tainnut onnistuneesti korjailla tällä Belzonalla jossei hitsihommat taivu
     
  7. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Myös messingillä juottaen päästy onnistuneisiin lopputuloksiin...
    Itsellä oli joskus lättis mikä oli korjattu haljenneen pakkaspropun ympäristöstä pehmeällä tinalevyllä , sen päällä teräslevy miljardilla ruuvilla lohkoon kierteytettynä. Kyläsepillä ei ole konstit loppunut ikinä.
     

Kerro tästä muillekin!