Valvontakamerat tien päällä..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mercury, 16.2.2005.

  1. HEMI

    HEMI 1st gear

    Briteillä oikee meininki :lol: jokuhan vois käydä piekkarilla aina ampumassa kamerat rikki viikon välein :lol: :soosoo: :lol:

    Mä inhoon sydämmeni pohjasta tommosta isoveli valvoo meinikiä :mad:
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Keskittyisivät ylinopeuksien sijasta metsästämään niitä mega-idiootteja jotka tekevät aivan järjettömiä ohituksia keltaisella viivalla näkemättä mitä on vastaan tulossa.

    Ja nämä 5 metriä edelläajavan puskurissa roikkuvat muna-aivot pitäisi myös eliminoida.

    Näihin ei valitettavasti valvontakamerat tehoa
     
  3. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    Faija tempas vähän aikaa sitten porista helsinkiin päin, ja nakkilan jälkeen räppäs kuvan. Sillon sai kyllä pitää kuvat muistona, ja on ne kyllä pelottavan tarkkoja, vielä pimeessä. Ite oon aina pyrkiny vetään huivi tai kaulaliina naamalla ja lippis päässä, keskisormea aina ku ei tuu ketään vastaan. Mutta mä olisin kyllä mukana clinton-naamareiden kimppatilauksessa :D
     
  4. timppa

    timppa Gearhead

    Miksi Clinton naamarit? Eikös helpompi olisi commandopipo, sille olis muutakin käyttöä :odroll:
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Miksei Tapani Kansa naamari.

    Sillähän on jo ansioluettelo valmiina poliisin arkistoissa?
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Toi kameravalvonta on myös poliiseja yötllistävä, "rikollisesta" tai auton omistajasta puhumattakaan. Eli homma kulkee tosiaan niin, että mitään automaattisakotusta ei ole, vaan täytyy ensiksi myöntää tekonsa, että sakkko voidaan kirjoittaa. Yks tuttu oli käynyt ittensä tunnistamassa laitoksella, poliisilla oli ollut vino pino kuvia pöydällään ja kaveri kysyi, että mitä jos ei tunnustakaan? Poliisi totes, että sitte kutsutaan seuraavana päivänä uudestaan niin kauan kunnes alkaa muisti palautumaan. Mun mielestä toi kameravalvonta jaliikennevalvonta yleensäkin on ihan hyvä juttu. Jos sääntöjä kerran on, niin pitäähän niiden noudattamista valvoa. Muuten niillä ei oikein taitais olla virkaa. Se sakkojen saaminen on kuitenkin ihan vapaaehtoista.
     
  7. Sardiinipurkki

    Sardiinipurkki Gearhead

    entäs jos etukilpi on kuranen, talvella varsinkin täyttä totta... Näkeekö se kamera paskan läpi? :lol:
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ylinopeuden lisäksi saat sakot kuraisesta kilvestä ja poliisin tuntiveloituksen selvitystyöhön kulutetusta ajasta.
     
  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jos en väärin muista niin tuollaisen kameran avulla on selvitetty yksi vakava rikos.

    Sattumalta roisto oli ajanut valvontakameraan, ja näin poliisi sai todisteen että tämä oli ollut tietyssä paikassa tiettyyn aikaan ja vielä vaatetuskin oli täsmännyt.

    Että on niistä hyötyäkin
     
  10. gmc63

    gmc63 1st gear

    Mä oon samaa mieltä ku mopeman :) Mut lisäksi ihmettelen et miks kaikilla on kiire? radalla voi kokeilla itellä vaik on vakio niin muutama kisa ja ei tarvi kadulla kiihdytellä :wink: Ehkä oon liian vanha tohon kadulla kisailuun :odroll: Ei herneitä nenään tää on mun mielipide :D
     
  11. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Miten ne anturit tunnistaa ettei käytä turvavyötä? :odroll:

    Vitsi, vitsi...


    Ruotsissahan joku tavallinen pulliainen sai estettyä aikoinaan kameravalvonnan jollekin alueelle. Mitkähän sillä oli perusteet? Viime vuonna juotui uudestaan lähteen "taistoon".

    Jossain nettisivulla myytiin kirkasta ainetta jota kilpeen siveltynä aiheuttaa kameran salamavalon kanssa efektin, jolloin kilvestä ei saa selvää.
     
  12. Denny Crane

    Denny Crane 1st gear

    :eek: ??

    Ai keikkahommissa? Siis kun käy kipaisemassa rahaa R-Kitskalta tai Osuuspankista? :-?
     
  13. Denny Crane

    Denny Crane 1st gear

    :rotfl: Just just.. Ja paljonkohan on tunnilta? Postaas "virallinen hinnasto" :rotfl:
     
  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kyllä se ny varmaan ainaki viiskymppiä...., tollastahan ne on suunnitellut säästötoimiensa keskellä. En mä sitä ihmettele, että miks ihmisillä on kiire; itekin ajan avan liian kovaa ja muutenkin huonosti. Mutta sit'ä mä en ymmärrä, että miks siitä pitää itkeä kun tekee väärin ja joutuu teoistansa vastaamaan?
     
  15. Denny Crane

    Denny Crane 1st gear

    Kiinteä pöntto tien varressa on naurettavaa "valvontaa". Tutkimusten mukaan parhaiten kenkää hillitsee oikean poliisiauton näkyminen liikenteessä . Myöskin pelkkien poliisin livenä paikanpäällä antaminen huomautusten ylinopeudesta vaikutus oli jopa suurempi kuin sakon.

    Kas pelkkä huomautus pistää ajattelemaan, sakko vaan vituttaa paatuneimpia.

    Fiksumpaa kuin mitata nopeuksia suoralla moottoritiellä puskasta tai sakottaa niitä onnettomia puusilmiä, jotka ovat ajaneet pönttökameraan olisi panostaa ihan oikeaan poliisin live-valvontaa, joka puuttuu myös muuhunkiin kuin siihen, että 100 km/h rajoitetulla moottoritiellä ajaa 115km/h ja sakotta fiskaalisista syistä. Liikenteessä poliisi voi poimia ne kuspäiset keltaisella viivalla ohittajat, jotka eivät näe vastaantulijoita ohittaessaan. Perseessä roikkujat ja muutenkin tapavammaiset.

    Nyt rahat pistetään kasvottomiin tienvieruspurkkeihin ja niiden kuvien analysointiin, koska se on vain fiskaalisesti edullista = sakoista tulee rahaa valtion kassaan. Liikenneturvallisuus laatikkorahastamisessa, jossa tuijotetaan vain nopeutta on vasta kolmannella sijalla.

    Jatkossa kun /jos haltijavastuu menee läpi siirrytään kasvottomaan rahastukseen , jossa posti kantaa vain maksulapun kotiin. Tälläisessä haltijasysteemissä , missä ideana on vain saada sakkotuloja, eivät nämä haltijasakot voi vaikuttaa esim. ajokorttiin. Oikeudellisesti halitijasakko on hallinto-oikeudellinen virhemaksu, ihan kuin pysäköintivirhemaksu. Esim. kuljetusfirmoissa sakot tulevat jatkossa yhtenäisesti omistajalle..
    Riippumatta kuka kuskeista sen sakon on ajanut.

    Siksi kasvoton valvonta on oikeasti pääasiassa vain rahastustyökalu ilman suurempia liikenneturvallisuusmotiiveja.. Siitä vastenmielisyyteni purkkeja kohtaan.
     
  16. nakke

    nakke 3rd gear

    Eipä noita poliisiautoja tosiaan erota enää nykyään. Porissa pyörii sivarina Yaris Verso. Nasta peli jossain takaa-ajotilanteessa. Sellanenhan menee nurin jo pelkästä ajoviimasta ku keskivertoo isompi yhdistelmä pyyhkäisee pikatiellä vastaan...
     
  17. jyke

    jyke 1st gear

    Niitä poliisien vähiä resursseja kyllä pitäis käyttää oikeiden rikosten tutkintaan.
     
  18. ford429

    ford429 3rd gear

    Onhan olemassa kanssa yks liikkuva kamera valkoisessa Transpoterissa on meinaan kokemusta, oli mutsin auto lainassa ja tuli ajettua Hakaniemenrantaa muistaakseni 54km/h, 40km/h aluella ja lähettivät kutsun mutsille saapua pasilan poliisitalolle, no ei siinä muuta kun meitsi pasilaan kattomaan omaa kaunista naamaansa mutsin Sorsan ratissa ja sakothan siitä tuli mutta sano poliisisetä että oli joku varoituksen ja rikesakon välimuoto tuo kameralla otettu ja siks tuli sakkoa "vain" 85 egee.
     
  19. timppa

    timppa Gearhead

    No sehän tomii niinkuin normaali pipo kun sen taittaa...
    Tai 30 asteen pakkasella kovassa tuulessa vetäisee alas niin ei naama jäädy...
    Tai jos joutuu ajamaan jollain nykykinnerillä ja ikkunat alkaa menemään jäähän niin taas huppu alas ja ajetaan kuin Ace Ventura
    8)

    BTW. Noi R-kiskat ja Osuuspankit on tuntihommia (ei kannata tehdä keikalla) :wink:
     
  20. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Ja saman värisessä Transitissa.
     

Kerro tästä muillekin!