Van TBI SB350 saa liikaa bensaa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja IstoV, 1.4.2007.

  1. IstoV

    IstoV Gearhead

    Tervehdys,
    jäi aikoinaan vani seisomaan kun tuli mystinen käyntiongelma,no poika kokeili eilen käyntiin ja kas kas lähti kuin ''palmun alta'' vaikka olikin seisonut pari vuotta(toki bensanputsari ja akku vaihdettiin). Ajateltiin jo miehekkäästi että vika on korjaantunut. Mitä vielä, kun käyntilämpötila oli noussut normaaliin rupesi tyhjäkäyntikierrokset nousemaan,röpelsi ja ja sammui(tukehtui?).Lopputulos oli sama kuin seisomaan jättäessä: ei lähde edes käyntiin korkeintaan työntää putkesta ''tankoa'' ulos.Tuntuu saavan aivan liikaa bensaa. Palstaa lukiessaan poika törmäsi vikakoodeihin ja saatiinkin ulos koodi 15. Estääkös tosiaan tuo vedenlämpöanturi koko koneen käyntiin lähtemisen? Bensaa tuntuu starttaessa tulevan kuin "Imatrankosken ohijuoksutuksessa". Voiko jokin muu aiheuttaa samalaisia ongelmia?

    Sen aikaa kun kävi niin toimi aivan normaalisti.

    Oli taas hienoa kuulla oikean moottorin ääntä :lol:
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    Minähän en mitään tiedä, mutta ajan kuluksi vastaan kuitenkin :D

    Eikös toi olis aika järkeenkäypää?
    "Trouble Code 15 indicates that the Coolant Temperature Sensor (CTS) is reporting abnormally low readings. CTS is used to control fuel mixture, timing, idle speed, TCC and EGR operation, among others. The thermistor used has a high resistance when cold, lowering as the coolant warms. This error then, indicates a very high resistance in the CTS circuit.
    The conditions for setting this code are:

    * the coolant temperature reported is < -29 deg F (-34 deg C), and
    * the above condition is present for more than 4 seconds "

    Elikäs tietsikka luulee koneen olevan alle -30 asteen lämpötilassa koko ajan ja säätää seosta sen mukaan. Saattaapi mennä juu vähän rikkaalle, kun auto vähän lämpiää.
     
  3. IstoV

    IstoV Gearhead

    Kiitoksia nopeasta kannanotosta, kokeilimme myös resetoida ECM:än että laittaisi "backup" arvon päälle kyseiselle anturille , eipä auttanut.
    Taitaa olla kastellut (tukkinut) tulpat aika lahjakkaasti.Auttaisiko käyttäminen ilman bensapumppua(sulake irti) vai sovinnolla hankkia uudet tulpat ja anturi. 8)
     
  4. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Sovinnolla uusi anturi. Maksaa varmaan n.10eur ja on ns. kulutustavaraa. Ota tulpat pois ja kuivaa ne. Pyöräytä muutaman kerran startilla konetta ilman tulppia, niin enimmät sopat tulee koneesta pois.
     

Kerro tästä muillekin!