vanda cruising

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja jaketin, 12.8.2008.

  1. styke

    styke 3rd gear

    Itse tulin eurokinnerillä w115 Mb 300d -73.
    Auto toimii käyttöautona läpi vuoden...tulisin mopsterilla, eli dusterilla..tuun joskus kun se liikkuu...nyt seisoo tallissa odottamassa rahnoo...joten tulin euroharrastekäyttiksellä...


    Suurin osa noista camaromiähistä taitaa ajaa arkiajot avensiksella joten mielestäni parkkiin kuuluu myös euroharrasteet...
    Picknick on myös ärsyttävä tapahtuma kun vaan jenkillä pääsee piknikille...eurot tomut suussa raviradan ulkopuolella...

    Ihme riitelyä...

    Toki noi pokemonit voisi jäädä puuilon parkkikselle...tai basson jumitus...
     
  2. puu

    puu Gearhead

    Minä en kyllä ymmärrä noita jaappanialais- tai osin eurooppalaisautoja tuolla. Itse olen viime vuodet ollut tuolla eurooppalaiskäyttöautolla ja olen aina ajanut viimeiseen karsinaan piiloon, ennenkuin olen kävelemällä kierrellyt katsomassa hianot autot.
    Koskaan ei kuitenkaan ole ollut niin täyttä ettei sinne takanurkkaan olisi tuollainen pieni, pirteä auto mahtunut.
    Nyt en ollut paikalla.

    Tapahtuma on kuitenkin cruising.

    Onko noita muita kuin amerikkalaisautoja tapana käyttää cruising-tapahtumissa. Eivätkö ne vain seiso jossain pankin parkkipaikalla ovet auki soittaen helvetin huonoa musiikkia kovaa.

    Toisaalta pitäisi kyllä järjestää tuo cruisinkikin tuon parkkipaikkatapahtuman jälkeen.
    Mutta aina tuo on ollut sellainen mukava kokoperheen tapahtuma jossa
    on kepeästi kävelty katsomassa muita paikallaolijoita.
     
  3. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    noh, ne eurooppalais / japsiki autoiliajat on nuoria junnuja ja gimmoja. Ne on elämäntilanteeltaan aikuisiän alkuvaiheessa, niillä ei oo varaa / elämän tilaanteet ei mahdollista vielä ostaa jenkkiä toiseksi autoksi- Ne haluu tulla fiilistelee oikeiden autojen sekaan, ja yksi auto niillä on, niin millä sitä sitten muulla tulisi paikan päälle kuin käyttökotterolla. Myöskään hyvin harva pitää harrastejenkkiä ympärivuotisessa käytössä. Itsekkin rakentelin sierraa 3 vuotta kortin saatuani, se jopa valittiin auto2000 lehden suomen toiseksi parhaiten varustelluksi autoksi :rotfl: - 1989 koin valon , ja oli varaa hankkia jenkki rinnalle 64 galaxie 500 2drHt . Joka tapaukseesa tunari harrastajat eivät kehtaa ajaa pahasti tuunatulla autolla yli 30 kymppisenä, jos haluaa jatkaa harrastamista, pitää siirtyä jenkkiklassikoihin tai miksei myös 60-lukuisiin eurokotteroihin, kyllä niitäkin löytyy, vaikka valta osa on niistä jo mädäntynyt pois :poff:
     
  4. puu

    puu Gearhead

    ^
    Hyvä kommentti
     
  5. Mansikkamies

    Mansikkamies 1st gear

    Tällästä se on heti ku Stadista lähtee..Tiedostettu juttu..hyvä oli tapahtuma.
     
  6. millamagia

    millamagia 1st gear

    Ootteko huomanneet tällaisen asian,viimevuonna poliisi kävi vain katsastamassa tapahtumaa.Tänävuonna ensimmäisessä cruisingissa poliisi kävi,vain pyörähtivät paikalla.Toukokuun cruisingin jälkeen kun nää tuning bemukka pellet löysivät itsensä Heurekalle niin myös poliisit tulivat paikalle keskeyttämään tapahtuman,outo yhteensattuma?Mielestäni poliiseilla hyvä linja puuttua todellisiin vaaratilanteisiin jotka aiheuttivat lähes säännöllisesti tämä ns."Rusan jengi",pysykööt Rusalla :mad:
     
  7. thomaso

    thomaso Gearhead

    Mä olen kanssa sitä mieltä että tämä tapahtuma, vanda cruisin, on nimenomaan jenkkiautotapahtuma jo alun pitäen. Vrt esim stadin cruising. Kyllähän sinne pitää kaikkien olla tervetulleita. Ei tarvitse olla jenkkiautoharrastaja. Sen verran pitää kummiskin olla tyylitajua ettei tule sinne esittelemään autoa joka ei sinne kuulu. Itsekin tulin jenkillä, astro, mutten välittänyt ajaa esittelyalueelle vaan jätn auton hiekkaparkkikselle ja kävelin katselemaan paljon hienompia autoja ja kuminpolttoa joka sekin osaavien kuskien tekemänä on hienoa nähtävää. Itse toivoisin kanssa cruisingletkaa. Tampereen cruisingissa taitaa olla nimetty kaveri joka letkan vetäjän hommaa hoitaa. Stadissakin ilmeisesti sovittu lähtöajoista jolloin voi itse valita mihin letkaan liittyy.Tähän pitäis saada jotain järjestystä jonkun vakiohemmon toimesta.
     
  8. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Hieno tapahtuma oli taas ja jengiä pilvin pimein. Eipä ne euro/japsi vermeet mua haittaa. Saavat vaan jenkit näyttämään entistä makeemmilta. Täytyy ihmetellä että ei mitään häiriöitä/tappeluita/rähinää synny vaikka paikalla jengiä yhtä paljon ku lätkämatseissa ja osa porukasta lievässä simassa. Mullakin kuus kännikalaa kyydissä ja hauskaa oli grillailla parkkiksella, katella toinen toistaan hienompia kärryjä, kuunnella kasien höpinää ja haistella kumin ja bensan käryä. Vielä kun saatais jotain letkajenkkaa vedettyä pitkin kyliä niin olis kyllä hienoa.

    Hyvä meininki! Jatketaan samaan tahtiin.
     
  9. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Eipä nyt ole tarkoitus provoilla tai päästä sanomaan sitä iänikuista foorumilärpyttäjän tavoittelemaa viimeistä sanaa, mutta kaatuuko se maailma jos 500 jenkin sekaan saapuu myös pari/kolmekymmentä muun valmistusmaan ajoneuvoa? Minun mielestäni ei kaadu.

    En minäkään tuolla ollut edes omalla autolla, kun mokoma rakkine on muttereina. Kaverin kyydillä satuin pääsemään tontille ja, varjelkoon, oikein pussikaljaakin oli mukana.
     
  10. millamagia

    millamagia 1st gear

    En minäkään aja Cruzella Heurekan parkkikselle vaikka se Chevy onkin :rotfl:
    Mennään kaikki joukolla tuning tapahtumaan jenkeillä ja pyöritellään siel muovipulkkien keskellä ja poltetaan kumia,hölmöillään niiden kiusana.Kun sais tiedon milloin ja missä?Jopa FHRA potki tuning osaston pois, on sentään autoharrastajien kattojärjestö.
     
  11. sbf

    sbf Gearhead

    Eikös ne siellä teknoshellillä tuppaa kokoontumaan.Sinne vaan monta lauluautollista huutamaan.
     
  12. MANONTHEMOON

    MANONTHEMOON 3rd gear

    jos nyt hätetään tämä tän kertainen cruisinki ja varsinkin ne kostoaikeet :D

    voin ilmottautua ens cruisinkiin letkan vetäjäksi, elikkä syyskuulle saatais ainakin yksi kunnon cruising ajelu tikkurilan läpi, mun puolesta voidaan vaikka ajella sen rusan läpi niin kostonhimoiset saavat kostonsa :D

    mutta tosiaan tunnen tikkurilan kun omat taskut ja asun täällä niin voisin tähän ryhtyä ainakin tämän syyskuun cruisingin ajan, liekko kauden lopetus?

    MIELIPITEITÄ JA KYLLÄ/EI VASTAUKSIA NIIN KEHITÄN IDEAN PIDEMMÄLLE JA ANNAN LISÄINFFOA..
     
  13. Kartsa67

    Kartsa67 3rd gear

    i will follow...
     
  14. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Tästä tuli mieleen että miks FHRA:lla on se avo mersu eikä jotain jenkkiä..? :odroll:

    Mäkin ilmottaudun letkaan. Meni rusan kautta tai ei.
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Se avo Mersu ei ole FHRA:n auto vaan erään aktiivisen toimitsijan, joka mainostoimistosuhteitaan hyödyntäen mainostaa autossaan tapahtumia.
     
  16. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Mennään vain, mutta tosissaan - ei siis ärsyttääksemme!
     
  17. Stetson

    Stetson 3rd gear

    No ilmankos. Silti jotenkin ristiriidassa mainokset ja auto. :poff:
     
  18. Herje

    Herje Double Gearhead

    Muuten ihan hyvä mutta ei teillä taida olla edes kunnon lauluautoja siellä :lol:
    Ainakii mitä on sieltäpäin olevia harrastajia jututtanu, tai tapahtuma kuvia kahtonu :odroll:

    Mut ideana hyvä :poff:
     
  19. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Itse näin just sitä mitä halusin. hienoja autoja euroja ja jenkkejä.
     
  20. thomaso

    thomaso Gearhead

    Ei niitä lauluautoja rusallakaan ole näkynyt. Aika pieni on sellainen kuoro kun kaksi istuu etupenkillä kippurassa ja kolmas on "takapenkillä" kyykyssä poikittain. :rotfl: mutta joo, ei ole lauluautoja heurekan parkkiksella näkynyt kun tapahtuma ei ole kännikekkeri.
     

Kerro tästä muillekin!