Vanha imusarja mysteeri.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jenkki Jesse, 23.3.2019.

  1. Jenkki Jesse

    Jenkki Jesse 1st gear

    [​IMG]
    Osaako kukaan kertoa mulle mitään tästä imusarjasta jonka juuri ostin. Numerolla en ole tähän mennessä löytänyt juurikaan mitään. Tosiaan se on Weiandin 7506 numeroinen alu imari. ilmeisesti suhteellisen vanhakin...
    Kiitos jo etukäteen!
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Etsi Weiand Stealth niin löytyy samanlaisia. Toi on "rajuin" 2-tasoimari ja toimii oikeassa woimakoneessakin.
     
  3. max

    max Double Gearhead

    BBC imusarja näyttäs olevan.Onko sitten rect vai oval,mene ja tiedä.Ei ole tuollaisesta kokemusta,mutta jos olis kyseessä vaikka budjettimoottori jolla ei taivaita tavoitella,eikä olis muutakaan käsillä,niin kyllä mä tuota käyttäisin.
    Varmaan huitelee hyvinkin 6000rpm. paikkeille riippuen tietty muistakin osista.
     
  4. Tässä on vastaava:

    This listing is for a slightly used vintage Weiand GM Big Block Rec Port aluminum intake manifold in very good used condition. Part # 7506.

    Comes as shown in the pics with no other parts. This is a dual plane manifold and has both Holley and Q-Jet bolt patterns.


    Mikäs tää kysymys oikeastaan on? Mitä tässä halutaan tietää?
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  6. Jenkki Jesse

    Jenkki Jesse 1st gear

    No siis mulla bbc rojekti 454 ja ovaali reiät ovat. Sitä vaan halusin tietää että onko tuosta mihinkään edelin perf rmp nokan kanssa?
     
  7. max

    max Double Gearhead

    Kiinni vaan,kyllä se weiand pelittää.
    Kerro vaan 454 projektista sanoin ja kuvin.454 on kuitenkin moottoriteknologian riemuvoitto kautta aikojen,joten siitä on aina mukava lukea juttuja.
     
  8. No mikäli ebay -ilmoituksen tiedot on oikein ja toi imari on tarkoitettu kanttikanaville ja sulla on ovaalikanavat, niin kyllä siinä on minusta aika suuri ero.

    [​IMG]
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Tuokin olis mielenkiintoista dynossa kokeilla mitä motti tuumaa rect port sarjasta oval kansien kanssa.
    Pirunmoinen pyörre ja sekava virtaus uskosin.
     
  10. Jenkki Jesse

    Jenkki Jesse 1st gear

    ihan oikeet reiät ovat imarissa eli rectit meikäläinen se on mikä olin ajatuksissani kirjottanu väärin...
     
  11. No sitten vaan paikalleen. Eiköhän tuo aika hyvin toimi Edelbrockin nokan kanssa. Aika lailla vastaava imari se RPM Perfomer on.
     

Kerro tästä muillekin!