En itse harrasta autojen entisöintiä mutta kiinnostaisi tietää missä hinnoissa pyöritään kun auto on purettu kokonaan, jokainen osa kunnostettu ja kärry on kursittu uudelleen kokoon. Olen esittänyt tämän kysymyksen sellaisille harrastajille jotka ovat kyseisiä projekteja tehneet mutta ovat vain höpisseet joidenkin osien vaikeasta saannista ja mittavasta työmäärästä. Työvaiheista sen verran että oikeaoppinen ruosteen ja maalinpoisto tehdään kuulema lasipuhalluksella koska hiekkapuhallus on liian kovakourainen ja soodapuhallus voi vaikeuttaa uudelleen maalausta.
En ole itsekään tehnyt mutta sanoisin että parista tuhannesta eurosta pariinsataan tuhanteen on haarukka.
Olisi siinä niillä tyypeillä jotka eivät autoja harrasta naurussa pitelemistä kun kuulisivat että joku on käyttänyt vanhan auton entisöintiin 200 000 euroa joka olisi maksanut uutena 40 ooo markkaa. Sellainen operaatio on muuten mahdollista toteuttaa Triangle Motor Co-nimisessä firmassa joka sijaitsee Alastarolla.
Ostaahan jotkut esim taidetta miljoonilla euroilla, vaikka taiteilija on ne aikoinaan ilmaiseksi antanut eteenpäin. Toisaalta jos jonkun harvinaisuuden entisöintiin käyttää sen 200 000€ niin siitä voi vielä saada omansa pois. Ja jos antaa ajan kulua, niin hinta voi pompsahtaa vaikka 300 000 euroon, niinkuin on monen kilpa-auton ja muun klassikon kohdalla käynyt. Mutta voi sitä entisöidä edullisestikin. Kuplafolkkari, rättisitikka on ollut yleinen auto johon löytyy osia. Sellaisen entisöinti uudenveroiseksi ei välttämättä suuria summia kustanna.
Voi löytyä vaikka hieman ihmetyttää jos joku maksaa tuollaisen summan entiösöidystä autosta joka on tavallaan väärennös. Alkuperäistä sen olla pitää imho.
On toki jos pitää entisöidyistä autoista. Itse annan arvoa enemmän alkuperäisille ajokuntoisille kärryille vaikka niissä olisi kolhuja ja muuta mutinaa.
Lyhyesti mitä maksaa talon kunnostaminen noin niin kun suurinpiirteesti kun olette niitä joku tehnyt??
Mielestäni topikki on turha,koska vastaus on täysin riippuvainen entisöitävän/kunnostettavan ajoneuvon iästä,merkistä,ja mallista. Unohtamatta aihion kuntoa ja "valmiin tuotteen" tasovaatimusta. Ei jatkoon.
Riippuu siitä millainen talo on. Jos ostaa rintamamiestalon niin parhain ratkaisu on sen hävittäminen ja uuden rakentaminen ellei sitten kuulu siihen joukkoon joka pitää tunkkaisesta sisäilmasta.
Tietysti eri autojen täydellinen kunnostaminen aiheuttaa erillaisia kustannuksia mutta eihän sillä ole väliä jos saamme toisistaan poikkeavia vastauksia kysymykseen.
Ei oikein nyt mene jakeluun: Kaarne kysyy, paljonko auton entisöinti maksaa, ja kun saa asiallisen vastauksen, 2000-200 000 e, alkaa mutina, että pikkuklommoilla oleva ajokki onkin parempi, kuin entisöity
Tuleehan se nyt halvemmaksi pitää kun entisöity! Jos sen ois saanu tehtyä vaikka satasella niin mikä jottei.
Halusin vain kertoa oman kantani asiaan ja jos joku on tyytyväinen entisöityyn autoonsa niin silloin asiassa ei ole mitään mutinan aihetta.
Mun itseentisöimättömän rotiskon talliseurana seisoo kaksi Trianglemotorsissa oikein kauniiksi palautettua autoa. Ei ainakaan mulla oo mitään hylkimisreaktioita puoleen eikä toiseen ja kyllä se auton teettäjä jaksaa olla kiinnostunut mun tekemisistä myös. Kaikki ei ehdi eikä osa edes osaa tehdä itse. Tämmönenkin toiminta työllistää ja käytän mä itsekin korjaamopalveluita semmosissa hommissa joita en osaa tai en viitti homman kertaluonteisuuden vuoksi ostaa työkaluja.