Vanhan auton entisöinin hinta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 8.3.2017.

  1. urho3

    urho3 Gearhead

    Mulla on myös auto tallissa sivulla 1p nosturilla. Alla mahtuu säilyttämään toista autoa.
     
  2. kaarne

    kaarne Gearhead

    Se hyöty etteivät renkaat mene littanaksi auton painon alla.
     
  3. kaarne

    kaarne Gearhead


    Aivan eli sellainen peite mikä ei vahingoita auton maalipintaa.
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei ne mene jos pistät niihin ilmaa.
     
  5. kaarne

    kaarne Gearhead

    Niin eli auto tarvitsee tasalämpöisen ja kuivan säilytyspaikan kun on kyseessä pidempi säilytysaika ja kyllä käyttöautokin tarvitsee samanlaisen suojan.
     
  6. kaarne

    kaarne Gearhead


    Mikäli on tarkoitus laittaa auto säilöön vaikka sadaksi vuodeksi niin kyllä silloin on parempi että auto leijuu ilmassa.


    Ei ole mukava huomata että renkaat ovat käyttökelvottomat sitten kun auto otetaan taas käyttöön.
     
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    Kyllä ne itse asiassa menee lyttyyn. Miten paljon onkin eriasia. Traktorissa sen parhaiten huomaa.
     
  8. urho3

    urho3 Gearhead

    Kyllä minä ajan autoni aina suojaan kun pystyn. Kotonani aina ja töissäkin usein. Esim auringonvalo haalistaa maalipinta. Nykyään kun on kakella nostoovia saatavilla niin on vaivatonta. Itse asiassa olinko katsovinani et remuc ohjaimen saisi jotenkin avaamaan ne automaattisesti kun ohjelmoi alueet? Joku viisas voisi tietää tästä systeemistä.
     
    kaarne tykkää tästä.
  9. kaarne

    kaarne Gearhead

    On myös sellaisia autoja jotka eivät ole joka kesä käytössä.
     
  10. kaarne

    kaarne Gearhead


    Rakennusliikkeistä löytyy tietoa kauko-ohjattaviin oviin tarvittavista systeemeistä.

    Oman tallini ovi on tehty puusta ja teräslevyistä eikä siihen helpolla asenneta kauko-ohjausta vaikka mukava sellainen olisi olemassa.
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No onko haitannut? Ajat 100 metriä ja renkaat on taas pyöreet ellei ne ole jäässä.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Renkaita saa todennäkösesti 100 vuodenkin päästä ja on helpot vaihtaa. mallikohtasia puslia ei välttämättä jollon ne täytyy teettää.
     
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    Kyl traktori jumputtaa tiellä jonkin aikaa. Ja tuskin se parantaa iskarin ja laakerin kuntoo jos rengas on soikee. Tietty jos se seisoo 10v niin eiköhän ne oo muutenkin vaihto kunnossa.
     
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Voi sen auton tunkata akselin alta ja pistää sopivat kapulat alle niin lähtee pois kun ajaa eteenpäin. Näin tehtiin armeijassa kun laitettiin autoja sotaa varten jemmaan.
     
    kaarne tykkää tästä.
  15. urho3

    urho3 Gearhead

    Kouvolassa kävin niin autoharrastaja oli ostanut 100e autolleen naapuri kerrostalosta oman lämpimän autotallin. Näin pitääkin olla jos meinaa pitää autoaan pitkään.
     
    kaarne tykkää tästä.
  16. kaarne

    kaarne Gearhead


    Kuulostaa harrastajalta joka tietää mitä tekee.
     
  17. urho3

    urho3 Gearhead

    Kyllä pieni investointi autoa kohden ja helppo ratkaisu.
     
  18. Kustomi

    Kustomi 2nd gear

    Ei muista kuinka armeijassa panssarivaunut laitettiin pukeille. Menee pian telat littuun kun odottaa sotaa. Ilkeä ajaa lintassa olevilla teloilla.....
     
  19. urho3

    urho3 Gearhead

    Tekat laitettiin pukeille et ei telasto kärsi.
     
    eilhik tykkää tästä.
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kumipalloilla ja ratakiskoilla varmaan tai narulla kattoon tykistä roikkumaan.
     

Kerro tästä muillekin!