Vanhan auton entisöinin hinta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 8.3.2017.

  1. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Kalliiksi tulee kun alan mestareilla teettää kaikki, mutta laatuakin pitäis olla hintaan nähden. Tavan harrastajalla taitaa olla ainut mahdollisuus tehdä mahdollisimman paljon itse ja pitkittää projektia niin paljon , ettei perhettä tarvi pitää nälässä.
    Entisöinnissä työtunnit voi olla vielä kohtuulliset, mutta kun kaikki pistetään atomeiksi, muokataan ja rakennellaan alkuperäistä kunnioittamatta, niin työsarkaa riittää... Mittaa kahdesti tai kolmesti ja leikkaa kerran, niin aikaa menee...
     
  2. kaarne

    kaarne Gearhead

    Olet sitten kaveri jolla ei ole pikkurahasta puutetta.

    Hienoa kuulla ja vaikka joku (eli allekirjoittanut) sanoo että alkuperäiset autot ovat kiinnostavampia niin ei kannata antaa sellaisen mielipiteen häiritä koska jokainen harrastaa miten itse haluaa.

    Autoharrastus vaatii osaamisen lisäksi myös säilytys ja remonttitilat ja jos sellaiset löytyvät niin silloin on paljon helpompaa aloittaa projekteja ja tekevä oppii.
     
  3. kaarne

    kaarne Gearhead

    Olen kuullut että auton täysikunnostus ammattilaisen tekemänä voi maksaa asunto-osakkeen verran joten se on vain harvojen harrastajien valinta.
     
  4. urho3

    urho3 Gearhead

    Jos oikein haluaa laittaa auton kuntoon niin ei siinä kannata miettiä mitä maksaa vaan tehä töitä sen unelman eteen. Se vaan että auton saa huippu ammattilaiselle laitettavaksi on jo lottovoitto ja siihen laskuun tarvitaan se lottovoitto. Mut kaikki on ihan itsestä kiinni haluaako sen auton laittaa kuntoon. Yhtä kotteroa olen laittanut joka maksoi 100mk ostaessa ja loppu lasku oli vajaa 30000e. Kannattiko,no tietysti kun auto tuli kuntoon.
     
    Saetkae tykkää tästä.
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Triangle ja yks BMW harrastaja kohtasivat näkemyseron hintalapussa kun oli vissiin tilattu "hyvä" ja se lähtökohta kaipasi muutakin kuin värin sumutuksen. Muutaman kymmenen tonnin remppa räävittiin joskus OD:lla myös ja joutaa olla palaamatta enää tänne. Pitää ymmärtää sopia mitä tehdään ja Triangle ei ole nyrkkipaja. Nehän esittelee toimintaansa vierailijajoukkioille joten ... tutustumaan. On aika päteviä seppiä.
     
    Saetkae tykkää tästä.
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Romussa rahat on tallessa!
     
    onoff road ja kaarne tykkäävät tästä.
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    Eikä triqnglella ole tarvetta huonoa tehdä. Tämä bmw kalkkis vaan ei käsittänyt mitä työ maksaa ja aihio oli muutenkin huono.
     
  8. kaarne

    kaarne Gearhead


    Tuo summa on jo enemmän kuin se mitä olen elämäni aikan laittanut rahaa kiinni autoihin mikäli polttoaine, katsatus ja vakuutusmaksuja ei oteta lukuun.

    Mutta auto tuli kuntoon ja olet siihen tyytyväinen joten en löydä moittimisen aihetta.
     
  9. kaarne

    kaarne Gearhead

    Taisi olla kyseinen mies kova bemarifani kun laitti rahaa noin paljon sen kunnostukseen mutta toisaalta saku autojen vikalista ei ole vaatimaton.
     
  10. kaarne

    kaarne Gearhead

    Kyllä jos auto on sen verran erikoinen että myydessä siitä saa ainakin omansa takaisin.
     
  11. kaarne

    kaarne Gearhead


    Ehkä hänen olisi kannattanut hävittää huonokuntoinen aihio, matkustaa Saksaan ja tuoda sieltä unelmiensa bemari alkuperäisenä ja hyväkuntoisena.
     
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    Joo ei ollu mun auto kun vanhemman miehen joka ymmärti että ei saa mitään mukaansa kun tulee lähtö tuonelaan. Tuonku kaikki muistais eikä miettis aina hommien järkevyyttä.
     
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    Tän auton mitä laitoin ja muutkin sitä laittoi siihen sisältyi muistoja joita ei voi eikä kannata rahassa mitata. Omistajan ilme kun pääsi 45 vuoden jälkeen takaisin rattiin oli asia jota ei voi rahassa mitata.
     
    kaarne tykkää tästä.
  14. pantera

    pantera Double Gearhead

  15. kaarne

    kaarne Gearhead


    Niin, autoa ei voi ottaa mukaan taivaaseen.

    Siellä on omat kulkuneuvot.
     
  16. kaarne

    kaarne Gearhead



    Aivan eli kyseessä on suvun omistuksessa oleva auto johon liittyy paljon muistoja.
     
  17. kaarne

    kaarne Gearhead


    Vanhaan kilpa-autoon jos mihin sopii ajan patina.

    Mutta selvästi huomaa että ko. firmalla on kokemusta ja taitoa.
     
    Bulletcar tykkää tästä.
  18. valpas

    valpas Gearhead

    Laitappa kaarne joku esimerkki kehiin, mutten tämä otsikkoon ihan turha, ja alkaa vaikuttamaan jonkin sortin trollaukselta, tai saada vain vänkäystä aikaiseksi?
    Pitää olla ensin kohde, jota arvioi. Yleisellä tasolla hintahaarukka on, kuten varmaan on huomattu, varsin iso.
     
  19. kaarne

    kaarne Gearhead


    Niin siis minä kysyin niistä summista mitä on mennyt auton entisöinti projekteihin ja Urho2 kertoi että hän oli ostanut 100 markalla aihion ja kun auto oli kunnostettu niin rahaa oli palanut vajaat 30 000 euroa.

    Ei tästä aiheesta edes voi saada mitään riitoja aikaiseksi koska jokainen tekee niin kuin tykkää.
     
    urho3 tykkää tästä.
  20. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    Just näin.

    Oon "korjannu" vanhaa audia jo ainaki kuus vuotta ja alkaa olla valmis arvosteltavaksi,ei varmaan saa pisteitä...tiukka raati!
     
    kaarne tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!