Vanhan auton säilytys ulkona?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jsp, 3.9.2017.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tänä kesänä kesäinenkin säilytys on kohdannut jonkinsortin ongelman. Kai se on vaan rakennettava iso katos pihaan.
     
  2. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    pitääpä nostaa hattua että tuollaisella ajelee talvisin.. mitä vinkkejä sulla olisi tuon tyyppisen metriheikin talvivarusteisiin/varustukseen antaa? nastarenkaat ja 100kg hiekkaa takaluukussa?
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    eikö tossa tule se 100kg hiekkaa luontasesti metallin muodossa kun on farmari


    Joskus harkinnut myös metritaunusta käyttikseksi mutta ei ole oikeen ollut mitään hyvää järkevään hintaan myynnissä
     
    Ismoskosmos tykkää tästä.
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla oli 17M armeija-aikaan. Ei jääny pahaa mieleen.
     
    Ismoskosmos tykkää tästä.
  5. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Mun tän kesän projekti
    [​IMG]
     
    passerby, KajS, rane58 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. urho3

    urho3 Gearhead

    Mä tein kans vastaavan 70m2 katoksen varaosa autoille ja puille. Parempi kuin ei mitään.
     
  7. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Tossa on ~100m2, saa hiukan taivasalla majailevia romuja katon alle, täytyy vielä jonkinnäköiset pressuovet tuohon hommata. Polttopuille toi on kyllä liian arvokasta tilaa, ne joutaa oleen pihalla:)
     
  8. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    No minä nyt oon ajellu nuilla vehkeillä talvella ku ei oo muitakaan 'käyttiksiä' ollu. Jos autot on ollu seisonnassa, niin muista syistä ku talven takia. Minä ku en poloinen oo omistanu ikinä '72 vuosimallista autoa uudempaa. Tämän hetkinen 940 Volvo on kuolipesän omistuksessa ku isältä jäi, mutta en halua sitä nimiini, ettei mene hyvä juttu pilalle.

    Jenkkien lisäksi on tosiaan jo neljäs Metrivoorti tuo elämäni aikana. 20 M ht kuuppa oli mitä mainioin talviauto. Tuo saattaa olla hieman hitaampi lämpiämään, van eiköhän se minun ajuihin vältä ku pukeutuu asianmukaisesti.
     
    KajS, rane58 ja NonSenCe tykkäävät tästä.
  9. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Ne on pentele kalliita nuohi nykyään.
     
  10. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    hirmukalliita. tai ainakin niistä pyydetään paljon.

    edit: mikä ET/offset/backspace noissa metritaunuksissa oikeen on.. en löydä tietoa itse millään.
     
    Muokattu: 20.9.2017
  11. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    No eipä oo tullu kyllä mittailtua.
     
  12. KajS

    KajS Gearhead

    Kiva Jeeppi. Kelpais meillekin.
     
  13. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Hiukan kaipais jeeppikin huomioo mut sattuneesta syystä autoprojektit on jääny tänä kesänä lähes koskematta
     
    KajS tykkää tästä.
  14. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    kannattiko tankki tyhjentää talveksi? käyttää kaasari ja linjatkin tyhjiksi? vaiko vaan bensan säilöntäainetta sekaan ja seisköön bensat sisällä?

    nyt ois eka talvi sellain ettei kaikki mahdu sisään... yks auto saa viettää talven ulkona.
     
  15. KajS

    KajS Gearhead

    Meillä autot on seisseet malliin "vähän bensaa tankissa" siis suoraan ajosta jätetty siihen ja sitten keväämmällä ladattu akku ja väännetty avaimesta käyntiin. Noin siis Datsun ja Granada, Slanttivania käynnistelin kuukauden välein. Hyvin ovat toimineet.
     
  16. KajS

    KajS Gearhead


    Pikkuootee tuosta Jeepistä: Luen silloin tällöin vanhoja autolehtiä. Yksi lemppari on Petersen's 4Wheel & Off-Roadin 1986 elokuun julkaisu, jossa ajetaan vertailutestin omaisesti Mojave road kahdella tuollaisella Jeepillä, yksi 4x4 2,8 l V6 ja toinen 2x4 2,5 l suoralla nelosella. Varsinkin sen takavetoisen selviytyminen tuosta reissusta on innostanut aiheeseen, että tuollainen Jeep mullekin joskus.
     
    rane58 ja talonmiehen vapaapäivä tykkäävät tästä.
  17. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Joo täähän on kans takaveto, mutta Jeepin tapojen mukaan se on ihan saman korkuinen nelikkomallien kanssa. Hiukan jopa ihmetyttää ettei mikään muu merkki ole kopioinut konseptia. Yleensä muun merkkiset takavetopikkarit on surkean matalia ja sen takia lähes kelvottomia työkäyttöön, joten on pakko hommata se neliveto, vaikka oikeesti paremmalla maavaralla varustettu takaveto piisais ihan hyvin.

    Tämä kyseinen yksilö on kyllä tarkoitus tulevaisuudessa muuttaa sellaiseksi, että vähäinenkin hyötykäyttö on historiaa, mutta se on sitten toinen tarina
     
    Muokattu: 23.9.2017
    KajS ja rane58 tykkäävät tästä.
  18. Jsp

    Jsp Gearhead

    Jos voit laittaa auton seisomaan talveks soralle. Niin kannattaako laittaa tuollanen lidlin autopussi päälle vai jättää ihan paljaaltaan siihen?

    Ei voi laittaa talliin kun ei mahu sinne.
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ei pussia päälle ikinä vaikka säilyttäisit missä

    Ei pitäs suurempia ongelmia olla kunhan pyyhit lumet pois aina ettei ala kondensoimaan kun tulee + kelit
     
  20. valpas

    valpas Gearhead

    Mulla on pressukatoksessa, Lidlin pussi päällä yks auton kori. Tein reiän Lidlin pusiin korkeimmalle kohdalle, ja siittä reiästä laitoin muutaman letkun pätkän, että kosteus pääsee poistumaan pressun sisältä (ettei se perssu oo katossa kiinni). Laitoin myös maantiesuolaa Puuilossa myytävään nelikulmaiseen rasiaan. Kaadoin irtorakeet sihen välipohjalle (toimii paremmin, kuin siinä kangaspussissa). On mulla siellä pahoja kelejä varten myös 8m sulanapitokapelia. Ei ollu kosteutta viimetalvenakaan missään.
    Yhdessä pihassa seisovassa autossa ei ollut suolapatruunaa sisällä, ja sen lasit oli vesipisaroissa sisäpuolelta (Muissa on ollut suolaa sisällä koko kesän, ja lasit on ihan kuivat sisäpuolelta). Laitoin sinnekkin maantiesuolarasian, ja parin päivän aikana kosteus on kadonnut.
    Pressutallin katon sisäpintakaan ei hikoile, kun siinä on tuplapressu, ja kuplamuovia , ja muuta eristettä välissä.
    Noi jutut vaatii vaan vähän viitseliäisyyttä, jos haluaa kuivaa....
     
    TopyCa tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!