Vanhan auton uudelleenrekisteröinti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jusssi, 19.3.2016.

  1. jusssi

    jusssi Gearhead

    Tarkoitus olis saattaa vanha kupla kilpiin reilun 30 vuoden huilin jälkeen. Hienoa olis, jos vielä sais alkuperäisen tunnuksen, jota ei ainakaan tekstari kyselyllä mihinkään autoon löytynyt. Mites edetään, voiko tunnuksia varata etukäteen, vaikkei just tiedä, milloin auto tulee leimalle vai mennäkkö sit leimalle, kilvet tilaukseen ja odottelemaan? Siirtomerkit että pääsee tallilta konttorille?
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Minä kävin tilaamassa Dartin kilvet valmiiksi siinä vaiheessa kun valmiudet rekisteröintikatsastukseen menosta olivat olemassa. Eihän ne ekalla yrityksellä mukaan lähteneet, mutta jo seuraavalla.

    Ja puuhalapuilla menin konttorille vaikka olin jo optimistina käynyt tekemässä liikennevakuutuksenkin (rungonnumerolla) valmiiksi. Normikatsastukseen kai saa mennä ilman siirtokilpiä, jos aika on varattu, mutta latolöydöllä ei saanut.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu jos ei kilpiä paikallaan niin vaatii tarrat.

    Mulle kattoivat konttorilta että vapaana on ja myöskin onnistu tilata heti sillä varjolla kun ne on autossa olleet.
     
  4. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Tiedän tapauksen että oli varattu konttorin kilpijonosta kilvet, jotta saisi autoihin peräkkäiset numerot. Olivat 6-8 vuotta jaksaneet niitä säilöä, mutta sitten antoivat pois. Omistaja on kovin katkera, kun auto olisi nyt liki 10 vuotta myöhemmin vihdoin valmistumassa.
     
  5. FF62

    FF62 3rd gear

    noissa uudelleen rekisteröinneissä kandee varmistaa et paprut on ajan tasalla ja auton tiedot löytyy. konttorin koneelta muuten tilataan jostain arkistosta.
    jos hommat kunnossa. niin tekee liikenne vakuutuksen ja hakee siirtolaput halvempi vaihtoehto kun tehdä siirtovakuutus .
    tai jos poistunut oliko 2007 jalkeen saa kilvet suoraan haittua ja saa ajaa varattuna aikana konttorille.
    erästä autoo kyseltiin trafilta/kautta konttoreitten koneelta .
    oli ainoastaan ostoluovari jossa runkonumero trafi ei kertonu muutakun auton merkin.
    ja lopuks kertovat et tiedot saa helpoiten elisan maksulliseta numerosta.
    sieltä tulikin kaikki omistajatiedot + muu tarpelllinen . joutu kyllä hivenen huomauttaan asiasta.trafille.
     
  6. jusssi

    jusssi Gearhead

    Auto on lähtöisin alkuperäisen omistajan kuolinpesältä ja mielestäni paperit on kunnossa, ts. kaikkien perillisten nimet löytyy valtakirjoista, joilla on pesänhoitaja valtuutettu luovuttamaan auto eteenpäin. Itse autoa ei löydy perunkirjoituksesta, koska se on katsottu arvottomaksi silloin, mutta pesänhoitajan lausunto siitäkin löytyy paperilla. Mun ja pesän välissä on yksi luovari. Mutta tuskin sitten löytyy 1983 poistetun auton tietoja koneelta.?
     
  7. jusssi

    jusssi Gearhead

    No nyt lueskelin trafin sivuilta asiasta ja riittää, että mulla vanha on rekisteriote tallessa, joten asia kunnossa siltä osin.
     
  8. jusssi

    jusssi Gearhead

    Laitoin konttorille netissä yhteydenottolomakkeella kyselyä alkuperäisen tunnuksen saatavuudesta ni pian vastasivat, että kilvet voidaan tilata samantien eikä tarvinnut kummemmin todistella auton olemassaoloa tai muutakaan. Nyt vaan pitäis saada rakkine valmiiksi... :rolleyes:
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Katsastus historiaa ei saa kuulemma katella kuin auton omistaja ja silloinkin niin, et auto on konttorilla

    Mun mielestä typerää, ettei konttorilta saa kysyttyä esim. sellaista perusasiaa, et onko joka leimalle haettu vikalistaa vai onko mennyt aina kerrasta näyttämällä

    Autoa ostaessa se melkosen hyvin kertoo pidosta, et jos aina mennyt näyttämällä läpi tai aina on vaan leimalle parsittu sen verran, et vikalista saatu kuitattua
     

Kerro tästä muillekin!