Vanhan moparin jarrut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja JouniK, 11.8.2021.

  1. JouniK

    JouniK Gearhead

    Jotain häikkää vanhan Chryslerin jarruissa. Tehostin kiinni ei poljin palauta kunnolla ja oikea etujarru tuntuu laahaavan. Ajossa ei niinkään huomaa (ehkä lähdössä hiukan) mutta rumpu/vanne lämpiää. Tehostimen letkun ollessa irti rumpu ei lämpiä, ja rullaa hyvin. Tosin jarrukaan ei ole sitten kovin tehokas :D
    Vika siis luulatavasti tehostimessa vai? Tehostaja Bendixin soikea.

    J
     
  2. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Jos siipimopari kyseessä, ni ittellä palautti jarrupoljin "nihkeesti" ku oli pääsylkystä pääsy nesteet vähiin. Korjaantui jarrunestettä lisäämällä.
     
  3. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Niin siellä makaa jarru päällä ja tehostajan ollessa kiinni , puree se jarru kunnolla ja lämpiää. Syitä voi olla monta jos kaksipiiri jarrut niin voi olla pääsylinterin kumi rikki eikä palauta toista piiriä tai pyörästä voi olla palautusjousi esim. poikki.
     
  4. JouniK

    JouniK Gearhead

    Nestettä on. Yksipiirijarrut, rummut säädetty. Rummuissa helyt sisällä uudehkot ja ehjät.
     
  5. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Jotenkin muistelen että siellä kojelaudan alla oli jotaki vipusäätöjä jolla sai tehostimen vaikka vetämään jarrut jumiin saakka.
    Siellähän on siis tehostin ja pääsylinteri omien varsiensa nokassa, ei ollenkaan perinteinen paketti.


    Ei ole pariinkymmeneen vuoteen tarvinnu koskea niin ei muista :D
     
  6. JouniK

    JouniK Gearhead

    No joo, jotain siellä on mutta en osaa paikantaa mikä se säätökohta on.
     
  7. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Muistelisin että pääsylinterin työntövarressa on säätö. Pähkin ite saman asian kans aikoinaan kun vaihdoin uuden pääsylinterin.
    Taisin lyhentää sitä niin sain jarrujen laahaamisen loppumaan.
     
  8. DD6

    DD6 Gearhead

    Itsekin jouduin lyhentämään työntövartta hiukan, kun jarrut jäivät laahaamaan 1-piirisen pääsylkän vaihtuessa 2-piiriseen.
    Palauttaako pedaali, jos auto ei ole käynnissä tai tehostus ei ole päällä? Tuossa on jonkinmoinen säätö kyllä olemassa, mutta pitäisi kaivaa manuaalista kuvat esille.
     
  9. JouniK

    JouniK Gearhead

    Joo, palauttaa.
     

Kerro tästä muillekin!