Vanhan V8:n huono litra/teho

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pölyttäjä, 13.1.2013.

  1. grantorino

    grantorino Gearhead

    Nämä tekniset seikat vaikuttavat korkeampaan litra/teho arvoon.
    Nokka-akselit ovat nykyisin kannessa ja usein vielä kaksin kappalein.
    Muuttuva ajoituksinen nokka-akseli on hyvä keksintö jolla venttiiliajoitusta säädetään portaattomasti ja näin saadaan kierrosluku ja vääntöaluetta laajennettua laajalle alueelle.
    Tällä systeemillä moniin pikkumoottoreihin on saatu korkeat teho ja vääntöarvot.
     

Kerro tästä muillekin!