Vanhat kilpurit esiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja jima, 15.4.2010.

  1. jima

    jima 2nd gear

    Joko 2010 nähdään vanhoja dräkstereitä ja kilpureita Pudasjärven kiihdytys/testipäivillä? kaikki nostalgia kalusto tervetulleita testaamaan, lisää infoa: 045-1386960
     
  2. BBC

    BBC Guest

    TEST RUN

    Minä olin viime kesänä SM kisan yhteydess eli mun kohdalta on homma hoidettuna.

    AULIZ
     
  3. BBC

    BBC Guest

    BLACKSMITH NATS

    Olin LA myymässä hot rod osia Kjulassa Eskilstunassa ja täytyy sanoa että kyllä paikka on hieno jo ennestään mutta aina vain paranoo.

    Nyt oli TEST & TUNE viikonloppu ja ruotsin kovettuja EM tiimejä oli paljon mukana testaamassa ja tais siinä pari pro modia mennä alle 4n sekunnin 200m ,..... ristus mitä kalustoa siellä on!!!

    Seuraava tapahtuma on sitten BLACKSMITH Race viikko ennen juhannusta ja toivottavasti sinne menee nyt monta suomalaista nostalgia tiimiä ajamaan, itse keskityn tänä vuonna tallin ja firman tilojen viimeistelyyn ja pihatöihin niin ja kai sitä kuitenkin tuloo 4-5kertaa käytyä ruottisa tapahtumissa, sillä en ole ollut pois Mantorpin EM:stä vuoden 1990 jälkeen kuin kerran ja se virhe ei tule toistumaan.

    Nyt Blacksmith kisan yhteydessä on myös osakilpailu hot rodeille. Sponsorina on tällä kisalla mm. SSRA jonka sivuilta varmaan löytyy lisätietoa (www.ssra.org). Toivottavasti moni lähtee sinne rodeilla ja osallistuu johonkin niistä rodiluokista eikä sitä kisaamista tarvi ottaa niin tosissaan. Se siellä on hyvää että joka luokassa on härveleitä ja paljon, verrattuna vaikka SM sarjaan, jossa puolet ryhmistä on siirretty aikakirjoihin osanottajapulan vuoksi. Rodiryhmiin riittää kypärää ja yksinkertaista turvavyötä jne.

    Hyvää on sekin että on oikeasti kisa eli kelloavastaan ja pudotusajo, onhan se aivan eri juttu kuin "who´s the fuckin kjell power" -tapahtumissa, missä vain suddaillaan.

    Niin ja nyt kun meillä on aitoja gassereita niin varmasti menevät sinne ajamaan ja näyttämään kovia aikoja ruotsalaisille ja kehtaa sinne mennä vaikka on vain 150hp vakiomottikin.

    Itse osallistun hot rodilla johonkin nostalgia rod ryhmään missä voi päästelllä rättikumeilla jne., dragsteri saa nyt levätä tämän kesän vaikka kaikki uudet hilut olisi nyt valmiina odottamassa. Oletin että löytyy kiinnostunut kuski, mutta ei näköjään kiinnosta ketään ajaa edes ilmaiseksi,.... se on semmosta tämä virtuaalimaailma.

    Aulis
     
  4. BBC

    BBC Guest

    HOT ROD DRAGS

    http://www.hotroddrags.se/


    Lue lisää tuolta. Näyttäs olevan vain ruattiksi, mutta kai se tönkköruatti menee sen verran joka äijällä että ymmärtää pääasiat.

    Aulis
     
  5. shark

    shark 3rd gear

  6. BBC

    BBC Guest

    Vintage drag

    Mantorpiin SAA taas lähteä ja hotelli varattuna 5yöksi, jotta koko kinkerit tulee nähtyä. Oma dragsteri olisi varmaan valmis sinne, mutta taidan jättää sen kotiin ja jos jossain kävisi loppukaudesta testaamassa.

    Uusi alakerta alkaa olemaan nipussa ja kaikki muu on pestynä valmiina pöydällä. Perävälitys vaihtui 5,57:sta 4,10aan jotta liika keuliminen ja riuhtominen minne sattuu jää ehkä vähemmälle. Menihän se tuolla "200metrin koppiautobracket" -välitykselläkin nätisti 8n aikoja, joten toivoa sopii jotta menee lujempaakin. paukkupensaa vähän sekaan,...

    AH
    www.auliz.fi
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Käypä Aulis vaihteeksi taas jossain FHRA:n kisassakin näyttämässä kilpurias. Aika näyttävää oli viime vuonna se Pudasjärvellä keuliminen.
     
  8. BBC

    BBC Guest

    FED

    Mää tuun sillä finaaleihin, jos saan ajaa välilähtöjä.
    Menee vain vähän välillä aikaa muuhunkin kun nyt yöllä lähden Wheels & Wings tapahtumaan myymään ja kun sieltä tuun niin on taas 5-6pvä aikaa kasata raksteria ennen veideckkiä.

    Aulis
     
  9. Putte

    Putte 1st gear

    OK, finaaleihin yrität tulla. Toivon mukaan homma onnistuu.
     
  10. supo

    supo Double Gearhead

    Saako muutkin tulla vetämään välilähtöjä Finaaleihin,mullakin vanha ruotsalainen tekele eli nostalgiavehje?Tulisin mielellään vetämään aina välissä kun olisin ekana käynyt -37 Pontiacilla vetämässä lajittelua Spetissä.Lupaan sitten että kaudella 2011 ajan Camarolla FHRA:n kisat!!!Noita FEDiä ajaa minun mielestä jo kaksi kappaletta jotka ovat vielä luokissaan kärkivehkeitä ja mikä parasta erittäin hienoja ja nopeita!!!Terv:Spet 1937,Kari Laitinen
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    joo, vähän sama tietty ihmetyttää, et miks sinne pitäis tulla tollasella vetää jotain välilähtöjä, eikö se mee mihkään luokkaan? Jos on luokkakelponen ni vetelee vaan niitä välilähtöjä omalla pihallaan niinku kaikki muutkin tekee, tai sit osallistuu kisaan.
     
  12. triniemi

    triniemi Gearhead

    Juu Aulis vaan kisaan mukaan ja Super Proota tietysti, sitä et oo vielä kai ajanukkaan? Olis sitten varmaan jo kolmas raksteri SPETissä, mutta kuka on niistä nopein? Kaikki vielä pikkulohkolla!
     
  13. BBC

    BBC Guest

    fed

    OK, kommunistinen järjestelmä on hyvä olla olemassa, silloin kaikki tekee saman verran ja kaikilla on samanlaiset kalustot.

    En tule finaaleihin ajamaan, vaan pitänee käydä blacksmithissä ajamassa tai jossain muualla.

    Finaaleihin pitää ostaa lippu ja tulla katsomaan kun SUPO vetää,.....
    No, nyt ollaan etelä ruottisa varbergissä myymässä rodiosia ja tullaan MA kotiin ja taidamma vaihtaa myyntikaluston rodiin ja lähteä emännän kans heti Mantorpiin. Onko suomen SPET kärki siellä? Siellä kun voittaa niin on tosi kova jätkä sanoi kiviantti aikoinaan ja nyt pitääkin toivoa että antti tekee siellä "läpimurron".

    AULIS SPET
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Re: fed

    :rotfl:
    Mikäs tuossa nyt sitten on niin ihmeellistä verrattuna vaikka Heiskasen tai Forsteenin fedeihin, että ei kisaa voi ajaa?

    Ja mitä hittoo suomen SPET -kuskit tekis jossain mantorpissa, kun eipä siellä taida paljoa SM -pisteet kertyä?
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Toiset on vaan kenties sen verran narsistisempia, et niiden pitää päästä hinkkaa putkellaan ihan soolona näytöstyyliin?
     
  16. supo

    supo Double Gearhead

    Tarkoitin tuolla heitolla että tuonne finaalikoisoihin ei tarvita mitään välilähtöjä jollakin vehkeellä jolla ei ole tarkoituskaan ajaa kisaa Suomessa vaan Ruotsin puolella missä kaikki on niin perkeleen hienosti!!!!Finaaleissa on niin paljon ajajia niin pyörä- ja auto puolella että rata on varmasti täydessä käytössä!!!Tiedän mitä muuten nuo nostalgia hommat ja esim.Heiskasen ja Forstenin Fedit eivät täytä tätä kriteeriä mutta niillä voi ajaa täällä kisaa ja ne näyttävät menneitten aikojen vehkeiltä tosin ei niin lyhkäsiä kuin eräällä pitkän linjan harrastajalla.ps.Ei sotketa tähän mitään ryhmää tuolta FHRA:n kisoista,nimittäin siellä ajetaan kumit soikeena päivät ja illalla loistava tunnelma varikolla!!!!Ai niin,ajaa siellä molemmat Suomen Fedit joista toinenhan ajaa Spetissä,hienoa jälkeä Red Black Racingiltä uuden auton kanssa!!!
     
  17. -31

    -31 Gearhead

    Nyt on yks harrastaja yhdistäny kommarit hieman vihjaillen joihinkin henkilöihin jo kaks kertaa...
    Älä tee sitä enää koskaan...ihan tosi!
     
  18. SG440

    SG440 3rd gear

    Nostalgia tarkoittaa menneen ikävöintiä, kaihoa ja haikeutta. Nostalgiaan liittyy usein menneen aikakauden ihannointia. Ennen oli miehet rautaa ja laivat oli mitä oli tms. Usein aika vaan kultaa muistot. Mulla on nyt alla paras ja ennenkaikkea turvallisin kilpa-auto mitä mulla koskaan on ollut. Lajin historiaa ja rodikulttuuria kunnioittaen sen emämaassa, on se etumoottoridragsteri. On se sitten oikea tai väärä nostalgiapeli tai ei lainkaan niin ei liikuta suuntaan eikä toiseen.
    Se on rakennettu SC:ia silmällä pitäen. Auton, tai mikä se sitten lieneekin, suhteen tulevaisuuden suunnitelmat keskittyvät tekniikkapuoleen ja lähinnä ahdettuun alkoholimoottoriin. Jos jotain menneen ikävöintiä on niin uskoisin, että niin mulla kuin Pasilla ja Aukilla ne on iän puolesta samansuuntaisia. :rotfl: Peace brothers....
     
  19. BBC

    BBC Guest

    NOSTALGIA

    Mikähän mies on tuo -31 kun kirjoittelee niin henkilökohtaisia. Minen oo ketään henkilökohtaisesti haukkunu, jokainen ajaa niillä vehkeillä mitä on ja siellä missä on resursseja ja halua.

    Minä olisin kannattanut FHRA:n taloutta 400-500eurolla muutamaan kokeilulähtöön, mutta antaa olla vaan kun heti luullaan että sinne ilmaiseksi ollaan menossa.

    Korhonen rauhoitu, on elämää ilman IKL:ääkin, vaikka moni toisin luuloo.
    Kommunisteja on vaikka kuinka yritämmä myrkyttää ja onneksi ei enää niin paljon,... mutta etumoottoridragstereita soisi olevan enemmän ku kommareita,..niin siitä se homma lähtee nousuun.

    Äijät vain aina sekoittaa asiat. On olemassa Nostalgia etumoottoridragsterit ja etumoottoridragsterit. Harri, sää oot käyny bakersfieldissä asti ja tiiät sen itekin. Niin ja nostalgia dragsterit ei oo turvallisia se on selvä. Jykä, eikö se oo hyvä homma että on erilaisia vehkeitä? jokainen joka on ajanut kilpaa 80luvulla tai vaikka ennen sitä tietää että jossakin vaiheessa ne nostalgia hommat on vain pop.

    AULIS
     

Kerro tästä muillekin!