Niin on tuossa tallilla tullut kavereiden kans mietittyä mitä näille vanhoille kisa- autoille on tapahtunut. Onko jotkut kenties työnalla vai jääneet makoileen tallin nurkkiin? Näitä autojahan on paljon esim. Santalan Herald, Sandberg & Saapunki Vega, Ahti Virtasen T-Ford ym. Aattelin vaan kysäistä ku varmaan muitakin kiinnostais...
Niitä on todellakin aika paljon vuosien varrella "kadonneita" kilpureita, useita kymmeniä. Olis kiva tietää nykyisistä olintiloista, olisko mahdollisesti kaupan jne. Suurin osahan noista on turvalaitteistoltaan vanhentunuttta ja vaatis varmaan uudelleen rakennusta. Tolvasen Jampan vanha valtteri on Nurmijärvellä ja pysynee siellä, Parnila/Husso duster on mykyään katuauto ja tais olla kevään American Car Showssakin?
Jampalla oli ekaks '64 valiantti SA luokassa joka tais mennä kympin puolelle, sen jälkeen myöhemmin Sandbergille, Nykäselle ja Piensalmelle kulkeutunut Vega.
Jampan valtteri on nykyään samalla häiskällä kuin ex Husso duster ja muistaakseni Harri myi vegan Lahden suuntaan
Beaver rockeri kaipaa osia jos tunnet halua luopua joistakin osista otamme ilolla vastaan. 428/460 moottori C6 laatikko muukin käy penkki,9" perään palikoita ja paljon muuta. Noo maksua ei kyllä tule mut neuvotellaan.
Keltanen oli tuo valtteri joskus. Ei noita varsinaisia kilpureita kyllä ole katuautoiksi muutettu, eli niitä missä on radikaalimpia muutoksia kuten uutta runkoa jne. Paljon niitä kuitenkin on kateissa, kymmeniä.
Suonenjoella on vanha stock kilpuri, buick GS 71, ajettu joskus 90-luvun alussa ja ois muuten myytävänä. Voi kysellä num. 0400-420101
Eiks kukaan tiedä kenellä tai missä päin on nykyään EX-Sandberg EX-Nykänen Vega? Onko työnalla vai jäänyt talliin seisomaan. Oisko mahdollisesti myytävänä...
Tuli käytyä kisoissa paljonkin 80/90 -lukujen taitteessa. Missähän ovat mm. stock ja superstockerit joita silloin riitti kahteen isoon kaavioon. Ei kai niitä ole voitu kadullekaan rekisteröidä kun ne kerran kilpureina maahan tuotiin? Mieleen tulee mm. Knihtilän TransAmit, Sulopuiston Chevy II, Holger Karlssonin ja Harri Nousiaisen Roadrunnerit, Almin Polara, Luoson Regal Turbo, Leppästen GTO? Sen aikaiset prostockit ovat tainneet kadota "luonnollisen poistuman" myötä (eli kolaroitu romuksi)?
Sulopuiston ex-Chevy II myytiin Ruotsiin. Nuo Pro Stockit taitaa olla Super Gassereita nykyään ja aika moni myytiin myös Ruotsiin. Niin tuosta Jampan vanhasta Valiantista on itselläni viimeinen havainto 80-luvun alusta Porista. Kun seisoi erään autoliikkeen pihassa (Helmentiellä) katoksen alla. Sen jälkeisestä olotilasta ei ole mitään tietoa.
H Nousiaisen katu-Challenger, stock-Roadrunner ja superstock-Cuda ovat vankasti tallissa keräämässä pölyä päälleen (tai suojapeitteen päälle). Eipä äijä niitä pahemmin uskalla ulkoiluttaa, Challengeria just sen verran katsastuksessa ettei tipu kilvistä.
Eikös noita GTO Pontiaceja pyörinyt kisoissa kaksin kappalein? Vieläköhän Tami Branderin sikahärski (se limanvihreä) Malibu on jossakin? Kuulin huhuja että se olis purettu jonkun toisen kilpurin raaka-aineiksi?
Noita Pontiaceja oli tosiaan kaksin kappalein. Toinen taisi mennä Ruotsiin. Tuon Branderin Chevellen runko käytettiin muistaakseni toiseen autoon. En sano mihin, kun en muista tarkkaan. Mutta sellaista olisin lukenut jostain.
Almin Polara lienee jossain Almilla tallessa, ei kuitenkaan myyty. Samoin Knihtilän Pontiacit on vielä kai kotona. Kuten myös Karlssonin RR. Se on kai jopa kaupan. Tolvasen ex-valiant koppa on pääkaupunkiseudulla. Samalla hemmolla on myös ex parnila/husso duster. Tamin farkun runko meni Kipparin 56 chevyyn. Onhan noita vielä lukemattomia "kateissakin".