Vanhat kilpurit?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja Anonymous, 12.9.2003.

  1. luppes

    luppes 1st gear

    Moi !
    Kummatkin jukan tuomat Buickit olivat pääväriltään valkoisia.
    -70 455:sessa oli sini /puna raidoitus kyljissä ja konepellissä.
    Auto maalattiin mun aikana valkoiseksi ja perkkele joku varas kävi pöllimässä siitä taka-akselin , kun se oli maalaamon pihassa, pillillä poikki tukivarret jne.
    Miikan Buick on ollut tiimissämme vodesta -89, ajoin sillä itse ekan kisani
    Mantorpissa vuonna -88. Auto on nykyään Pirisen teamin omistuksessa.
    Tämä auto oli enemmän kerman valkoinen ja siinä oli eri vihreistä koostuva raidoitus kyljssä ja konepellissä sekä takaluukussa.

    Jos meinaat entisöidä -70:sen niin muista hankkia sihhen centerline tyyppist vanteet , semmoiset siinä oli alkujaan.

    - Luppe -
     
  2. MadMike

    MadMike Gearhead

    Re: hups.

    Aha se myöhempi siis...
     
  3. MadMike

    MadMike Gearhead

    eikös se ollut 71?
    Tästähän on jo 10v aikaa kun PauliP (?) taisi käydä turussa mun luona noutamassa jotain osia; kauan ne projektit kestää muillakin näemmä!
    Mulla olis Centerline Autodragejakin vino pino mutta omaan käyttöön lähinnä eli myy se Buickki mulle :p
    Eikun aidosti saa ottaa yhteyttä jos on jeesiin tarvis ko. auton suhteen muistikuvat autosta on päässäkin jonninmoiset.
    Muistan tuon jutun että siitä oli takakseli pöllitty polttopilleillä johon tokaisin että joku liikkeellä joka pyörii amerikan piireissä... on aika ihme ettei ooo kärynnyt mutta eikös se perä ollut 12 pulttinen eikä Buickin oma?
     
  4. homer

    homer Double Gearhead

    Jotenkin minulla on sellainen muistikuva jotta tuosta Buickista oli oikein värikuva jossakin vuoden 1988 veekasissa jonkun kisajutun yhteydessä? Selailin vanhoja kaseja jokunen viikko takaperin. Pittää tarkastaa asia kunhan kotiin pääsee.
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    Buickki (se GS455) on mulla nyt ollut reilut pari vuotta. Se on ollut aika monen omistuksessa kilparadoilta poistumisen jälkeen ja ostin sen korin ja moottorin/vaiheiston eri henkilöiltä. Koneeseen vaan ei ole ainakaan vielä tullut kaikkea mitä hintaan piti kuulua (toisia kansia ja dampperia tässä odotellaan). Vain tyhmä maksaa koko hinnan ennenkuin saa kaiken tavaran!

    Jollakulla olisi kuulemma sen konepellin ilma-aukkojen ritilät ja ilmansuodatinkotelo, jos on, niin olen halukas neuvottelemaan kaupasta. Perä tosiaan puuttui, olen nyt pari vuotta yrittänyt saada kasailtua Buickin 10-pulttista perää siihen (vm '68 ). Ei ole ihan niin helppoa saada osia kuin johonkin muuhun GM-perään.

    Mittariston sisältä löytyi USA -vuosilta 80-luvulta peräisin olevia aikakortteja Gainesvillen ja Atlantan Dragwayltä. E/SA ajat 11.978 - 12.230 sekuntia. Hienoja historian artefactoja tuon Fe-Male racingin esitteen kanssa.
     
  6. homer

    homer Double Gearhead

    Daddys toy Buickista on (väri)kuva veekasissa numero 6/88 sivulla 58.
     
  7. gn

    gn 1st gear

  8. luppes

    luppes 1st gear

    Noi Regalin kuvat ovat siis eri autosta mistä on puhe tässä toppikissa.
    455 :n kyljissä komeili myös teksti Daddy´s Toy.

    - Luppe -
     
  9. Henski

    Henski 1st gear

    Missäs tämä "sexmachine"-Regal nykyään majailee?
     
  10. SG480

    SG480 1st gear

    Pullakuskit -Camaro? Oliko niin että koppa meni Ruotsiin Ulfille joka toimi sittemmin Håkan Nilssonin PM-teamin crew chiefinä? Poijaat taisivat käydä sillä jopa Power -kisoissa jenkeissä. Sen jälkeen siitä jalostettiin Norrlandin Pro Mod Kungille yksi Ruotsin ensimmäisistä ovellisista mäskiautoista. Tais mennä parhaillaan Alastarolla Saapolan lainaosilla 6.8. Onko sama auto vain muistanko väärin?
     
  11. Lelu

    Lelu 1st gear

    Tekiköhän Kajon tiimi ton putki runkosen comp/x-ryhmän laitteen siitä ls-6 kilpisestä katu autosta,ihmeteltiin sitä kovasti että miten on hesalaisen autossa tommoset kilvet.
     
  12. luppes

    luppes 1st gear

    Ei tehnyt.
    Auto on vielä Kajolla ja kävi ainakin -05 vauhtipäivillä kokeilemassa sitä.
    Ripa Koskinen on tehnyt siihen enempi katuystävällisen motin. Juhan poitsu on jo jonkun vuoden ollut siinä iässä että on päässyt kokeileen Camaroa
    ties vaikka joskus tulis radalle.

    - Luppe -
     
  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Katuautot oli silloin noiden X-luokkien ja muiden takia vähän sekavia, ne ei olleet oikeen leimakelposia katuvessoja silloin. Eipä muistu mullekaan varmuudella mieleen muuta, kun Kivimäkien chevy 2 joka meni ysin puolelle ainakin jossain asussa. Mä jotenkin muistelen, ettei Kauppilat sun muut olis ajaneet ysejä?
     
  14. KB

    KB Gearhead

    Ysejä meni 8) Ajoi muistaakseni Compissa Camarolla ilokaasuilla 9.4s aikoja.
     
  15. Lelu

    Lelu 1st gear

    Mun muistaakseni Tommi Haapanen olis ajanu 9.872 (ihan mutua)d-luokan valtterilla johon oli laitettu kisaslicksit alle,kun ne x luokassa sallittiin.En muista vuotta,mut mun mielestä oli ennen Kauppilan aikoja.
     
  16. Putte

    Putte 1st gear

    80-luvun lopulla Koskisen Ripa joi Kaujajoella ekan ysin ajan vuotta en nyt muista tähän hätään, mutta autona oli Chevelle/Malibu ja koneena vanha promotti.
     
  17. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Kyllä se Kauppila oli jos on V8 8/89:ä uskominen jolloin Suomen virallinen katuautoennätys oli heillä 9.789s jonka Kivimäet vuonna 1991 korjasi nimiinsä.
     
  18. valtope

    valtope Gearhead

    Eka katuauto 9

    Moi

    Kauppila ajoi ekan 9 ajan virtasalmella, ja hajotti motin samassa kisassa.

    Kyslin pojilta fiiliksiä, kun motti rikki, johon Kauppila totesi, että ei sovi ruveta poraamahan, kun on ysin ajanu.

    rg pekka v
     
  19. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Mihinkähän on joutunut aikanaan "Black Magic" nimellä liikkunut streetraceri, Buick Skylark(ehkä) n.´65 vm. Oli flippiä ja muuta hurjailua -
    ei kai varsinainen kilpuri,mutta jäi mieleeni kun katselin ekaa kunnon autoa
    80-luvun loppupuolella. Mut se perkele maksoi silloin melkein 60 donaa!!
    eihän klopilla semmosia rahoja....
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jos en ihan väärässä ole, niin toi blackmagic taitaa nykyään olla metskuhopee, ja oli ainakin pari vuotta sitten vielä liikenteessä. seiso himan lähellä parkkiksella, ja flipin välistä kun kurkkas ni näytti olevan pikkulohkoleetukkaa Brodixin kansilla, liekö tuo sama peli?
     

Kerro tästä muillekin!