Vanhoja firmojen edustusautoja ym.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja bbl, 10.8.2003.

  1. 4D -38

    4D -38 1st gear

    Mulla on täällä Kuusamossa Rauma Repolan entinen Plymouth Fury I -70. 383 ja 727:lla. (otteessa 383+6/71). Auto on alkuperäisen rekisteriotteen mukaan ollut Rauma Repolan Suolahden tehtaan käytössä. Rekisterinumero on XVD-20. Auton historiaan liittyvät informaatiot ovat tervetulleita.

    Autossa ollut myös seuraavat kilvet:

    NKV-8, NSY-91 ja JVY-53

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 4d -38 2004-03-17 17:54 ]</font>
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Rettigillä oli 65 Cadillac. Se '65 Chrysler ei voi olla ensikilvissä, sillä AJA-kilvet jaettiin vuonna 1973 juuri ennen kuin NK-kilvet tulivat sellaisia autoja varten, mihin pitkä kilpi ei sopinut, pääasiassa jenkit. Mutta jos se oli ollut CD-kilvissä, nuo saattaisivat olla ekat Suomi-kilvet.
    64 Galaxie
     
  3. zejk

    zejk 1st gear

    Omistin joskus -80 luvun alussa Kalevi Keihäsen vanhan AMC Ambassador DPL 2D HT:n vm- 67. Eräs niistä autoista joiden luopumista kadun nyt...
     
  4. 98

    98 1st gear

    Kaverilla on täällä Kouvolan nurkilla Buick Electra 225 -69 jonka ensimmäinen omistaja on ollut Nokia OY. Jonkinasteisen tiedon mukaan kaapelitehtaan johtajan käytössä ollut. Seissyt jo vuosia ajamattomana. En tiedä mitä suunnitelmia lienee.
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mulla oli aikoinaan Enso Gutzeitin vanha edustuskärry eli '76 Impala 400:lla padalla ja kaverilla samoihin aikoihin 454:lla varustettu '73 Caprice 8 hengen farkku, joka oli ennen toiminut Pohjolan Voiman käytössä isojen herrojen Lapinreissu-autona.
    Noita isoja mustia Suomi-autoja mulla on ollut sittemmin jonkun neuvoksen rentun aikoinaan Suomeen uutena ostama '73 Impala (454:lla tietty), '77 Caprice Sedan, jonka historiaa en viitsinyt selvittää sen tarkemmin ja sitten tietty semmonen kunnon kalmavaunu eli ex-hauturi '76 Dodge Coronet farmari, mut sitä ei kai oikein voi laskea mukaan tähän kategoriaan :lol:
    Ja joskus pitää kyllä vielä hankkia 69-70 mallinen musta Yorkkeri. Mieluiten 440:llä ja 4 dHt. Sellasta mä oon aina halunnut :smile:
     
  6. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Tiedoksi vaan Kuopion ensinmäinen auto on ollut Cadillac 1907 vuosimallia, joka oli tullut Saastamoisen tehtaille edustusautoksi ja Hermannin omaan käyttöön.
    Yksi tuttavani omistaa Saastamoisen entisen edustusauton, joka on 1961 Buick Electra.
     
  7. janne28

    janne28 1st gear

    Omistimme kaverini kanssa puoliksi Suomen sisäasiainministeriön entisen sateliten vm.70 (alkuperäinen rekisteri nro. BKK-1 varmistettu huoltokirjasta/rek otteesta).Tekniikka alunperin 318-727-8 3/4 lukkoperä+tehostimet, kone oli vaihtunut 360 jossain välissä.Auto oli alunperin tumman sininen ja meille tullessa musta ja ruosteinen.Myytiin närpiöön ja nyttemmin purettuna Vaasassa??Jos jollain tietoja auton alkuvaiheista tai kuvia niin kiinnostais.
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toi mulla aikoinaan ollut '76 Impala on nykyisin eräällä toisella, myös satunnaisesti täällä omalla nimimerkillään kirjoittelevalla harrastajalla. Mulla ollessaan auto oli vielä sikasiisti (vaikka tuli sillä itekin tehtyä silloin tällöin noita "laulukeikkoja") mutta sittemmin pikkuhiljaa rapistunut. Nyt auton nykyinen omistaja on tietääkseni taas kunnostanut sitä loistokkaaampaan suuntaan, toivottavasti tulee joskus satuttua johonkin samaan tapahtumaan niin näkis itekin entisen kaunottarensa.
    Noi isot fullsizet on muuten olleet turhankin vähällä arvostuksella. Esim. kun alkaa ajatella tarkemmin niin esim. tollanen Impala on kaikinpuolin todella hieno ja hyvä kärry. En tiedä johtuuko arvostuksen puute sitten siitä että noi on ollut kotimaassaan hyvinkin yleisiä, mutta eipä niitä oo lopulta kuitenkaan montaa täällä meidän maanteillä.
     
  9. 440

    440 Gearhead

    Itsellä kanssa Enso-Gutzeitin vanha kärry 73 Fyry III 400cid jonka ne oli kolaroineet olisikohan toi Impala tullut tän tilalle.
     
  10. 5670

    5670 Gearhead

    Wiik&höglundin herra isoherran impala 73 454lla retjaa pihassa
     
  11. BUICK 52

    BUICK 52 1st gear

    Mulla on tallissa valtion vanha paraatiauto -52 avo Buick jossa on todistetettavissa istunut Paasikivi,Kekkonen ja muut valtion päämiehet -50-luvulla.
    Yhdellä tutulla on valtion vanha -61 limo cädi joka heräs viime keväänä 29-vuoden tallissa uinumisen jälkeen.
     
  12. Tupis

    Tupis 3rd gear

    On tuo Buick tainnut esiintyä Suomi elokuvissakin 50 luvulla. Vanha "lauluauto" sanan varsinaisessa merkityksessä.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Tupis 2004-03-19 18:36 ]</font>
     
  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ahlstömillä oli myös 61 4dht Electra se pyöri ainakin 80 luvun Turussa. Musta ja turkoosi sisustus jos oikein muistan
     
  14. MadMike

    MadMike Gearhead

    Usa Power Shopin paraisten varastolla on sellainen osittain purettuna..on musta ja ex jonkun....siellä on muuten muitakin noita ex edustusautoja...äkkiä sinne tonkimaan ennenkuin Nixxon tekee niistä maantäytettä :smile:
     
  15. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Montakohan 61:stä Electraa suomeen on tullut uutena ?
     
  16. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    Faijalla/minulle ollut vuosina 1970-86 Rakennusliike Ruolan ex. "edustusauto" Tumman vihreä 1966 Buick Skylark 4dHt 340-4 ST300. Rekkari oli ECY-50 missähän mahtaa olla nyt kuulemma huonossa hapessa on ollut kaverin viimeksi bongaamana ?

    On vaan käynyt joskus mielessä sen kohtalo jos se ois takaisin itsellä vaikka talviautona Faijalla kun se ei ikinä sitä ollut :smile:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: MadMike 2004-03-19 19:07 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: MadMike 2004-03-20 11:26 ]</font>
     
  18. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Mitenkäs tämmöinen ex-Ruotsi edustuslimusiini:
    http://www.usabil.nu/databas/Detalj.asp?ID=29288
    Todennäköisesti ainakin ovipahvit ovat vaihtuneet...
    Aika harvinaisuus kuitenkin eikä kuitenkaan ihan toivottoman kallis.

    Mutta asiasta toiseen: Joensuun automuseossa oli valkoinen -61 Limousine Cadillac Suomi-historialla. Onkohan se tuo ennallamainittu 29 vuotta tallissa uinunut?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: heikkisj 2004-03-19 19:06 ]</font>
     
  19. SamiL

    SamiL Gearhead

    Meillä oli viiden vuoden ajan entinen Enso-Gutzeitin Lahden tehtaiden musta 1970 Plymouth Satellite HZX-1. Se vaihdettiin vuonna -79 Espoon Auto-Bilissä 1976 Chevrolet Sportvaniin, jonka vaihtaminen mihinkään ei ole tullut mieleenkään. Viimeksi näin Satelliten Forssan pick-nickin parkkipaikalla monta vuotta sitten aika lailla rapistuneena.
     
  20. MadMike

    MadMike Gearhead

    Turussa pyörii 68 Satellite musta sinisellä sisustuksella oleva jonkun kartanoon ykkösauto...statuksaen nostamiseksi toinen omistaja maalasi sen mustaksi alunperin se oli taivaansininen metallic...myös sputnikkina tunnettu "lauluauto"
    Kilvet on mustat ja alla on slotit valkosivuin.
    Oli joskus MR tarkastettukin mutta otettiin jokapäiväiseen ajoon....siihen 440+727 ois poikaa :smile: on meinaan "Hemin" rummut alla...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: MadMike 2004-03-19 19:20 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!