Vanhoja firmojen edustusautoja ym.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja bbl, 10.8.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla on ton edellä mainitun Fury1:sen lisäksi myös Satellite '71 (ei kyllä toi Lapinläänin maaherran auto) mutta ois kiva saada kuva samanlaisesta vuosien takaa... Jos viittit Mr.Speed lähettää mulle mailissa kuvan riihipas@lpt.fi

    Täällä kuva mun Satellitesta: http://ameba.lpt.fi/~riihipas/Auto/Sate ... k_2001.jpg
     
  2. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Lähettäisin sen kuvan mielelläni ja olisin pistänyt tännekkin näytille, mutta se on mulla vaan paperikuvana ja ei ole mahdollisuutta saada sitä digimuotoon...ainakaan tällä hetkellä. :sad:
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    No voi harmi :sad: ...jos saat jossain vaiheessa kuvan koneelle niin mailaa mulle
     
  4. tolvana

    tolvana Gearhead

    Mul on Rauma-Repolan ´71 Jorkkeri EJE-2 Jos jollekkii ois jääny osia tai kuvia yms. sälää kyseisest koslast ni oisin enemmän kun kiinnostunu!!

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: tolvana 2004-04-16 02:32 ]</font>
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ei oo osia eikä kuviakaan, mut toi EJE-2 on kyllä jo pala Pohjois-Kymenlaakson jenkkiautohistoriaa :smile: Se pyöri Kuusaalla-Kouvolassa jo mun nuoruudessani, vaikkakin maltillisemmin kun kavereiden vastaava Yorkkeri siihen aikaan. Eli EJE-2 oli jo 80-luvun puolella mukana kuvioissa ja varmaankin (ainakin silloin) vähemmälle jääneistä laulukokemuksistaan johtuen on ilmeisesti vieläkin mukavassa kunnossa. Ainakin siltä se on vaikuttanut kun oon silloin tällöin ohiajellessani nähnyt sen siellä Coloradon kulmilla :grin:


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Big Bad Chevy 2004-04-16 12:43 ]</font>
     
  6. impala67

    impala67 Double Gearhead

    sinänsä en arvosta "yhtiön" omistamaa autoa sen enempää kuin yksityishenkilön ostamaa, mutta silloin tällöin vanhat edustusautot on säilyneet pitempään paremmassa käytössä.
    kokemusta omaava, entisen taksin omistanut, nyttemmin aivan samanlaisen pukutehtaan entisellä suomi-sedanilla ajeleva.

    mites voisko vanhan hautausauton laskea edustusautoksi? :wink:
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tolleen tuli kirjoiteltua kuukausi sitten ja kappas vaan, eikun tuumasta toimeen ja aika lähelle pääsin heti samana keväänä. Eli tulipa sit hommattua '71 Newport Customi. Musta tietty ja 4d (mut ei sentään ht :sad: ) ja tietenkin 440:llä. Auto on kuulemma ollut uutena Tampellan edustuskärrynä ja omaa myöhemmiltä vuosiltaan jonkinmoisen raggarimaineen eli ollut myös semmosissa edustustehtävissä. Vaan vaikuttaa selvinneen siitäkin hommasta ehjin nahoin yllättävänkin siistinä ja oli nyt sitten seissyt reilut 10 vuotta ennekuin palas viime talvena liikenteeseen. Jotta semmonen EJE-2:n korikaima pyörii nyt myös täälläpäin, kilvet IDB-10, liekö jollekin tuttu takavuosilta.
    t. Big Bad, Chevy :???:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Big Bad Chevy 2004-04-26 16:43 ]</font>
     
  8. koni

    koni 1st gear

    Mull '59 Chrysler Windsor Limousine. Autoja on uutena tullut Suomeen 3 kpl. Yksi oli Paraisten Kalkin käytössä ja nyttemmin Turussa automuseossa entisöitynä. Toinen oli Pauligilla ja kolmas pääministeri V.J. Sukselaisella. En tiedä kumpi näistä jälkimmäisistä omani on. Auto on ollut viimeksi liikenteessä Perkinsin dieselillä ja kuorma-auton manuaallilla varustettuna. Alunperin tekniikkana on ollut 383 Golden Lion ja valurauta Torque Flite.
     
  9. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Onko Konin Limousine sama kuin se, joka oli Kasissa esitelty 80-luvulla? Minulla on hieno mustavalko-pressikuva pidennetystä Plymouth -59 Limousinesta, otettu jossain Hollannissa/Belgiassa. Lie samassa tehtaassa jatkettu...
     
  10. koni

    koni 1st gear

    Ei ole sama auto, mutta samanlainen. Tosin omani on melkolailla raato-asteella.
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Nyt kyllä käy kateeks. Oma iso musta on vaan Tampellan vanha kiesi, mut kaveri selvitteli 70 Jorkkerinsa taustat niin sen auton eka omistaja on ollut Oy Alko Ab :grin:
    Eipä vois lauluautolla olla parempaa historiaa. Toi Jorkkeri on nyt työn alla ja näyttää saavan sellasen tekniikan että sillä reissatessa menee kyllä varomattomalla juomat väärään kurkkuun (tai syliin) jos kuski innostuu polkaisemaan :smile:
     
  12. Simo

    Simo 1st gear

    Minulla on '74 Dart Custom 318, joka on ollut CD-193 kilvissä vuoteen 77 asti. Tuo alkuosa 19 viitannee Kanadan suurlähetystöön.
    Etulokarissa on lipputangon paikka :smile:
     
  13. zeizei

    zeizei Gearhead

    Mulla on Impala 4DHT vm. 1964, rek nro LBY-98. Ostin auton vuonna 1988 Helssinkistä, ja myyjä väitti sen olleen Kemin seudulla jonakin sikäläisen GM:n edustus tms. autona. Lieneekö perää? Kuka osti auton uutena? Tekniikka oli erikoinen: Kori 4 D HT, 230 cid kutonen, 3-lov. manuaali, jarrutehostin eikä muuta. Olisi kiva kuulla auton historiasta ennen vuotta 1988!
     
  14. ESMCB

    ESMCB Gearhead

    Ittelläni on tiedos yks kylläkin 50luvun 4d edustus autoks täne suomeen tullu. Mie en tiedä sen varusteista mut alkuperäis kuntonen on. Se on tullu tänne päin joskus jonkun kaupan johtajan tms:n autoks. Itte yritin sitöä ostaa mut vielä ei oo varmaa myykö sen omistaja sitä. Mut toivottavasti möis... Harraste auto (melkein) vailla.
     
  15. Galaxie

    Galaxie Gearhead

    Täältä löytyy pihalta ´64 Bonneville, 4dht, ja tietty musta.
    Eräs entisistä omistajista sanoi sen olleen aikoinaan Lahden Lasitehtaan edustusauto, ja yleiskunto kyllä puhuu sen puolesta, penkit kun ovat kuluneet juurikin kuskin ja herran paikoilta.
    Tekniikkana 389(ilmeisesti)+Hydramatic, ja yleinen varustetaso on, hmm.. aika karvalakki :)

    Auto on viettäny ilmeisesti suurimman osan elämästään Mäntsälän seuduilla, jonkun "papparaisen(?)" kaupassakäyntiautona.
    Rekkari on alunperin ja nyt BF-299, välissä ainakin JJE-56.

    Kaikki huhut/faktat ja muu kärryn historiaan liittyvä kiinnostaa suunnattomasti meikäläistä, joten kaivelkaahan muisteloitanne josko tuosta vaikka joku sattuisi jotain tietämään :)
    Erityisesti wanhat valokuvat ovat pop.
    (Tätäkin lotjaa pyritään säilyttämään mahdolllisen historiansa velvoittamassa kunnossa, tosin rajallisen budjetin ehdoilla, saa siis kaupata halvalla uudet tiivisteet :) )
     
  16. duster -71

    duster -71 Gearhead

    Tossa pihalla rötköttää Ford LTD 4D sedan Brougham -70. 429+C6+9"lukko. ACR-1 kuulemma Shaumannin (tai miten se ikinä kirjotetaankaan) entinen edustusauto. Suht orkkiskunnossa, sikäli kun tiedän. Tarkoitus on pitää se mahdollisimman orkkiskunnossa tästä eteenkin päin, ehkä jopa MR-kilpiin jos rahkeet rittää, joten kaikenlainen tieto auton aikaisemmasta historiasta kiinnostaa suunntattomasti ja kuvat oikeen erityisesti. Muistinystyrät töihin !!! :D
     
  17. pink lady

    pink lady 1st gear

    [/quoteTossa pihalla rötköttää Ford LTD 4D sedan Brougham -70. 429+C6+9"lukko. ACR-1 kuulemma Shaumannin (tai miten se ikinä kirjotetaankaan) entinen edustusauto.]

    Lisätietoa/muistikuvia vois löytyä Jyväskylän museoautotarkastajalta Salosen Pekalta, lähipiiristään löytyy myös Schaumanin vanhempaa kalustoa (-38 Chevrolet). Missäs päin auto majailee nykyään? Siis se Ford.
     
  18. duster -71

    duster -71 Gearhead

    Kiitti tiedosta, täytynee ottaa yhteyttä. Auto majailee Kuopiossa. Vieläkin otetaan lisäinfoa vastaan... :wink:
     
  19. Erppa

    Erppa Gearhead

    Se portteri on muuten sapoman vanha , sanoin aikasemmin varmaan väärin...?

    Mulla seisoo pihassa -70 monaco joka on taasen ollut osuuspankilla. Ja nyt on tiedossa yli 10v seisonut -70 4dht jorkkeri , tartteis vaan selvittää onko jouten?
     
  20. Lancer 225 2d

    Lancer 225 2d Gearhead

    Mun ´61 Dodge Lancerin edellinen omistaja sanoi auton olleen joskus Viking Linen edustusautona, kaikki paikat kromiosia myöten punaiseksi maalattuina. Voisiko tuollainen pitää paikkaansa? On kuitenkin aikas pienikoppainen karvalakkimalli herrojen kuskaamiseen?
     

Kerro tästä muillekin!