Vanhoja kilpureita

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja triniemi, 26.10.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Missähän mahtaa nykyään majailla ESko Aholan vanha 64`Plymouth STW tai "Herald-Hirmuinen". ET-Bracket olisi hyvä luokka vanhoille kilpureille ja pääsisi kisaamisen makuun pikku budjetilla. Nykyisillä katu-leluilla irtoaa samat tehot kuin vanhoilla kisa herkuilla, eikä vanhan aikaisesta alustastakaan tarvitsisi murehtia jos tavoitteena olisi ajella lähinnä omaksi iloksi eikä jahdata sadasosia hampaat irvessä.
     
  2. triniemi

    triniemi Gearhead

    Heraldi löytyy täältä Keski-Suomesta, sillä voi ajaa korkeintaan 10.00 tai 215km/h eli pikkulohkolla pärjäis. Erwin Lihtola kävi kattelemassa rungon joskus ja Super Gassiin tms sillä ei tollasena ole asiaa. Mutta brackettiin ok.
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mä oon joskus aikoinaan maalannut sen heraldin. Toi Aholan vanha STW oli silloin yhdellä kaverilla jemmassa, mutta nykysijainnista ei ole hajuakaan enkä oo hemmoa vuosiin nähnyt. Niiden piti siitä tehdä kilpusi, mutta ostivatkin sitten beaver rocker cortinan johon asensivat ex Sarlin cleveland mosan. Ei sekään siinä kunnossa ikinä radalle pässyt.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Missä nykyään piileskelee Artomaan entinen Trans Am (-77 ??) Pro Comp kilpuri? Ja olihan Suomessa ennen paljon myös Pro Stock autoja, kuten myös pyöriä, minnekkähän ne ovat kadonneet, tulee mieleen Sämpyn sierra ja camaro, Smedsin trans am , ym. , entäs Ruuskasen Pro Stock Suzuki ja Japen Kawa, pyörät joilla käytiin jopa Ameriikassa antamassa jenkeille suomitietoutta...
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Aartomaan entisellä ajelee Sorosen Pertti super comppia. http://www.prodrag.shorturl.com/
    Sämpyn camarot tais mennä hautuumaalle, osat jatkoi elämäänsä. Sierra kai meni Kalenin jälkeen ruottiin? Noi vanhat pro stock autot lienee suunnilleen kaikki olleet käytössä myöhemminkin ja jokunen on kai radalla vieläkin compissa, SG:ssä ja SC:ssä.
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Hortohan tuolla ajoi aikansa ja taisi kertoa myynensä laitteen Englantiin.
     
  7. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mun mielestä Sierralla ajetaan edelleen jotain sportsman-ryhmää, oli ainakin tutun näköisiä kuvia Eurodragsterissa, eikä oo edes pitkä aika.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mahtavaa Wheelie Wagon on kyllä yks niitä kaikkien aikojen suomi (rodeja) kilpureita
     
  9. SG480

    SG480 1st gear

    Noiden alimittaisten runkojen kanssa kannattaa kyllä olla tarkkana. Vaikka et ajaiskaan runkokatsastusta vaativia 9 sekunnin aikoja niin silti hässäkällä ei taida olla asiaa radalle. Mullahan oli 38mm pääkaari ja runko oli muuten ok mutta edes SST ei tullut kysymykseen. Asiaan auttoi vain 42 metriä uutta 42x3mm putkea :wink:
     
  10. f-85

    f-85 Gearhead

    Pohjosen miehellä on parempaa tietoa, ei sillä heraldin rungolla ajeta tuoltaan mitään ja siksi siitä ei alettukaan kilipuria vääntämään. Taitaa trumppa siirtyä sinnepäin, triniemi?
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aholan oman kertoman mukaan toi STW olisi lopullisesti tuhoutunut
     
  12. triniemi

    triniemi Gearhead

    Selvä, uskotaan tätä sitten. Pitää jutella vielä uudestaan omistajan kanssa.

    EDIT: Joo-o, esim. pääkaaren seinämä oli puoli milliä liian ohut, tehty kolmesta palasta ja vähän kaikki muutkin turvakehikon osat alimittasia. Eli vaatisi kokonaan uuden häkin, itse runkoaisathan voi hitaammissa peleissä olla vaikka vesijohtoputkea.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: triniemi 2003-11-06 17:19 ]</font>
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mihin on kadonnut se Vega jonka rakensi muistaakseni Tolvanen ja sit oli EG-ryhmässä Sandberg & Saapunki tiimillä. Viimeksi näin Alastarolla joskus 90-luvun alussa SG-ryhmässä tais olla vihree väriltään. Oisko jollain tietoo auton nykykunnosta, missäpäin majailee ja onko tulossa takas radalle...
     
  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Viimeks Vegalla ajeli Piensalmen Harri viis-kuus vuotta sitten, mutta hän on sen myynyt.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos en ihan väärin oo ymmärtäny ni auto on Ruotsissa ja oli ainakin pari kesää sitten myös Alastarolla ajamassa.
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei mennyt mun muistikuvani mukaan ruotsiin.
    Auton alunperin rakensi Ojalan Harri joka ajoi sillä muutaman vuoden 427 koneella, sittemmin sillä ajoi ainakin Tolvanen, Sandbergit, Nykäsen Juha ja Harri.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    kenenkäs vega on sitten se oranssi jolla joskus ajeltiin super ryhmiä, en muista silloista omistajaa. Muistaako kukaan kenen auto?
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sama auto...
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nyt tässä sekotetaan kaks eri autoo.Piensalmihan ajeli sillä uudempikoppasella pyöreemmällä vegalla(vihree Europcar-sponssit), sit taas se Ruotsissa? oleva Vega on se ikivanha Econogasseri, joka oli Sanbergin veljeksillä mm.Seiskan sponssaamana. Molemmilla vissiin samoja omistajia historian saatossa.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mopeman on oikeassa yksi ja sama auto. Sandbergien jälkeen väriksi tuli oranssi ja tukijan vaihtuessa vihreä. Meillä Vega oli 5 vuotta. Harri ajeli pari kesää ja myi auton savon suuntaan. Siellä se taitaa olla vieläkin, Ruotsissa kun noita Vegoja on useampiakin. Vähän kaivaten Veikkoo muistelen, oli helppo kilpuri. Jussi Nykänen
     

Kerro tästä muillekin!