Hienoja kuvia! Itse kun en noina vuosina(syn. -89..) ole vielä edes elänyt, niin mielenkiinnolla aina kattelee josko siellä näkyis vielä nykypäivänä hengissä olevia tuttuja raasereita.
Empä muistanukkaan ajaneeni numerolla 6 Valtterin takana olevasta jengistä päätellen muotikin on muuttunut Legendaarista! Itelläkin on kuvia 70-luvulta asti, pitäs vaan keretä joskus helmet skannaamaan.
http://s129.photobucket.com/albums/p211 ... h=imgAnch9 Siinähän on Huotarin Pekan ex Javelin. Sama auto on nykyään Tekoniemellä Vaasassa. Esitelty hiljattain myös v8-magazinessa.
...ja tokassa kuvassa oleva remmiduster on ulkoisesti aivan samassa kuosissa edelleen. Itse asiassa tuli aika tasan kuukaus sitte käväistyä laitteen kyydissä vantaan cruisingissa; hyvin potkii. Noista aiemmista taas, Esa "kokki" Laineen Pontiac oli tuttu näky katuliikenteessäkin, "loaded" varustelulla ja Wanhaa hywää ilokaasuaikaa. Duster on vanha moninkertainen suomen mestaruusauto, Husso/Parnila Duster tässä vaiheessa MS luokassa, ja chevelle taas oli jostain Taavetista oleva vekotin, joka kulki silloin uskomattomia 11 sekan aikoja ruotsalaistekosella hydraulinokka pikkulohkolla. Duster säily tossa liki samassa kuosissa pitkään, ja on nyt palautettu aiempaan, keltamustaan asuunsa. Näkynee stripillä ens kesänä "street reessä" ? Seuraavassa kuvassa Porilaisen Jarmo Hiljasen 340 moottorinen MS luokan dartti. Challenger on ilmeisesti 440 moottorilla. Keltainen Standard challenger on tosiaan Pirttisen Eeron, tuossa vaiheessa vielä 440 moottorilla ja myöhemmin Hemillä, ja vastustajana moninkertainen suomen mestari Bo Warelius 396 camarolla. Matala Acadian oli Holmin Jaffun auto, eka kotimainen viis lovisella doug nashin manuaalilla, tosin jo montaa vuotta aiemmin. Kettusen Edu ajoi myös tolla Acadianilla, enkä oo itse asiassa varma kumpi on puikoissa. 440 blower roadster ei tainnut kertaakaan kestää varttimailin matkaa täysillä, kuljettajana Pekka Penttilä. Aina se jotain puhalsi pihalle. Skinnarsin cudaa vastaan ajava challenger, oisko Veikko Hohtarin? Ehkä kuitenkaan ei. Lienee äijällä nykyäänkin tollanen putkirunkonen challenger tallissa ajoa vailla. Santalan Heraldia vastaan Vegalla ajelemassa nykyisten kisojen lähettäjä, Jampap Tolvanen, 340 ja manuaali. Toi "TM testaa" challenger on tosiaan sama, joka oli myös Esa Uusitalolla MS luokassa hemillä, tossa vaiheessa varkaudessa Koposilla ja 440 six pack Stock luokassa. Uusitalon niklaamo niminen firma oli olemassa joskus, liekö sillä yhteyttä siihen, että romia löyty sekä alustasta, että konehuoneesta. Jos en ihan väärin arvaa, niin myös seuraavan kuvan '71 charger on Uuusitalon peruja, ja romia pitäis löytymän senkin alustasta? Tais olla ekassa tai tokassa american car showssa näytteillä, silloin hemillä joka päätyi challengerin kisakoneeksi. Chargeriin tuli 413 motti. Monza kuvissa, kumpikin oli monza. Toinen, eli lähempänä kameraa oleva Jouko Hakkaraisen ajama tosin oli tullut Suomeen K.O. Sarlinin tuomana oldsmobile firenzana. Taaempi "after nine" oli porilaisen Juha Vainion 340 mooottorinen laite.
"Istumisen iloa...Interface" taisi kokea ex-Warelius Camarossa Maukka "Super Bee" Talvitie. Maukan tie Mopareista GM-tuotteisiin oli alkanut
Oiskohan sama kuin tämä Alastaron nightrace parkkiskuvas v. -91 oleva 8) (linkissä 90-l alun kuvia). Tuusulantiellä Kerava-Jäke välillä joskus noina vuosina vastaan tuli jokunen kerta musta fööni-camaro. En tiedä oliko sama?
Aito 427 Tri-Power Vette oli tosiaankin tuotu Koskenkorvalle Ruotsista muuttoautona pitkänlinjan harrastajan toimesta. Mustangin omistivat veljekset - eivät kuitenkaan Suojaset vaan Leppäset. Kaikenkaikkiaan hienoja nostalgisia kuvia, jotka tuovat meille vanhoille pieruille monia muistoja mieleen noilta ajoilta. Kiitos!!!
Sinä et muistanunut? Älä nyt! Tässä muuten toinen melkeen yhtä kova oululainen katuauto eli Panuman Swinger. http://s129.photobucket.com/albums/p211 ... h=imgAnch3
Mustangi meni myöhemmin Niemensivulle, ja sieltä eteenpäin K-E Niemiselle, joka ajoi jonkun kisan sillä 500 kuutiotuumasella pro stock BOSS motilla. Meni aavistuksen verarn SG indeksin alle.
Oranssi Blower Chevy II on mun mielestä Pirkosen Jonen kampe joka kulkeutui sittemmin metallisinisenä syvään etelään ja lopulta Kivimäen veljeksille D-luokan voittaja-autoksi.
Ai se on nipussa ja ajossa taas! Toivottavasti nähdään ens vuonna kisoissa. Mitenkäs se oranssi chopattu ChevyII ahtimella, onko sama vessa joka esiteltiin joskus vuonna keppi ja kivi V-8 Magazinessa sinisenä, Cuda`70 puhuu varmaan samasta laitoksesta? Missä lie nykyään?
Tässä taas Pohojanmaan ja Oulun kovinta kisakalustoa. Vallen Mikan Malibu Bitch jo ilman kattoa, Auliksen Nova, Pirkosen Jonen Buick ja Ojaniemen Riston El Camino jossa oli Sämpyn vanha "Pro Stock" 331 -motti. Erityisesti Jonen Buick on jäänyt mieleen mintunvihreästä väristä jota oli terästetty pinkeillä kaarilla, ikkunaverkolla ja penkeillä. http://s129.photobucket.com/albums/p211 ... =imgAnch11
Noi lisenssisouvit varmaan vaikuttaa kisaan osallistumisiin, mutta pakkohan toi dusteri on jossain saada kellotettua. Tekniikka ja paljon muuta siinä on kokonaan uutta, 340 ja viislovinen manuaali jonka dynon perusteella pitäis kyllä jaksaa mennä. Sehän on kuitenkin täyspeltinen katuauto, että tokkopa nyt ihan C:n kärkeä hätyyttelee.
Ukot päätti pysyä manuaalissa... Onko siinä edelleen se joku ihme shifteri, mikä lie se nyt olikaan? Dynotuloksesta kuulinkin jotain huhuja jo...