Vanhoja valokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei oo enää vertical gatea, kun lootakin vaihtu nelilovisesta viisloviseen.
     
  2. nalleolut

    nalleolut 3rd gear

    olisko kellään kuvaa saab sonett III koppasesta kihdytys autosta tositoimissa.kansiosta löytyy kuva siitä kaverin takapihalla "raatona"
     
  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Jatketaanpa.

    Tässä valkoinen Charger, auto taisi olla Jukka Oran, kuten tuossa aiemmin jo kommentoitiinkin. Etulokasuojassa on V8-magazinen tarra jossa lukee lisäksi ”drag team”, eli taisi lehti aikanaan sponsoroida Chargeria:

    [​IMG]

    Husson 340 Dusteri vastaan Per-Allan Skinnarsin 440 Cuda. Muistaakseni Cudassa ei tuolloin ollut vielä Hemiä:


    [​IMG]

    Challengerissa kromi kiiltää...ja roiskeläpät löytyy tietysti kanssa:


    [​IMG]

    Puutarhurin Camaro pohjanmaalta. En millään muista nimeä, vaikka on aivan kielen päässä...Richard vai mikä ihme se nimi oli...:

    http://img206.imageshack.us/img206/4954 ... i53lj4.jpg

    Hopeanvärinen Cuda, omistajan nimi mainittiinkin jo tuolla aiemmin. 340 pikkulohkolla tämä omasta mielestänikin oli. Tässä autossa taisi olla pyöreät takavalot:

    [​IMG]

    AMC Javelin. Tää tais olla ehkä renkaita lukuunottamassa täysin katuvireessä:

    [​IMG]

    Cuda vastaan early-Mustang:

    [​IMG]

    Tämä lienee Charger 500, olisko 69-70 tms.:

    [​IMG]

    Kovassa etunojassa oleva Cuda vastaan Nylundin Porsche 911:

    [​IMG]

    Chevelle keulii, mutta Acadian taisi olla maalissa ekana...:

    [​IMG]

    Triumph varikolla. Fasiliteetit (tilat) oli näköjään kohdallaan...tai sitten ei...:

    [​IMG]

    Engblomin Camaro. Nyt mä sen nimen muistin. Etunimestä en kyllä ole ihan varma...:

    [​IMG]

    ”Kokki” Laineen hätäinen katu-Pontiac varikolla:

    [​IMG]

    Ford Fairlane, taas kerran. Aivan kuin edessä olisi rumpujarrut, ja jotenkin on sellainen mielikuva, että auto olisi ollut 289 pikkulohkolla:

    [​IMG]

    Coronetin konepelti:

    [​IMG]

    Onkohan tässä ex-Hakkaraisen Hemi-Roadrunner 383 Magnumilla? Auto taisi olla noihin aikoihin Jalasjärvellä. Muistan elävästi nähneeni kyseisen auton luokkaretkellä keväällä 1983 Jalasjärveläisen huoltoaseman parkkipaikalla. Luokkakaverit vähän ihmettelivät, että mitä se mies vauhkoaa. Enhän minä toki vauhkonnut, kunhan karjaisin kurkku suorana: ”kattokaa, MAHTAVA ROADRUNNERI!”...

    [​IMG]

    Veikkaanko väärin, jos väitän että tässä on Oululaisen Jari Panuman Swinger 340?:

    [​IMG]

    Tuntematon Camaro (taitaa muuten olla se sama joka oli mun ekassa viestissä) vastaan Laineen Firebird:

    [​IMG]

    Mustang 500 cid. Eikä siis Suojasten veljesten vaan Leppästen. Sotkin fordimiehet keskenään. Kukapa ei Suojasten pikkulohko-Mustangia muistaisi. Mutta tässä siis Leppästen Musse:

    [​IMG]

    Olin minä muuten täälläkin...:

    [​IMG]

    Ja täällä....ja täällä...

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ja minähän olen tässä, noin vuonna 1970, suunnittelemassa 1275-kuutiosenttisen nelosen vaihtoa Minin vakion tonnisen tilalle...:

    [​IMG]

    Sanokaapas muuten mitä tässä on? Tuli vastaan äsken vanhoja valokuvia etsiessäni. Joo en ole itse kuvassa, joten älkää suotta vinoilko. Kauhavalta kotoisin oleva päähenkilö lienee pommikoneen (?) vierellä, tai sitten taustalla, tarina ei sitä kerro:

    [​IMG]
     
  4. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Onko nämä kuvat samoihin aikoihin otettu vai voisiko olla sama auto eri vuosina? :odroll:
    Nyt kun muistelee niin Niemisen 340 Barracudahan oli aikoinaan juuri ruskea/musta ja tuo hopea/sininen oli se jälkimmäinen versio samasta.. Tai sitten mulla on itsellä menny autot ja niiden omistajat sekaisin.. :oops:

    Aivan loistavaa kuitenkin että tällaisia vanhoja albumien aarteita tuodaan taas päivänvaloon! Kiitos!
    :D
     
  5. f-85

    f-85 Gearhead

    Bootsin kuvista tuli ihan lämpimän oluen maku suuhun, kun katto 63´Impalan takana näkyvää leiriä ja Veksin chevy kakkosta. Sillon juhannuksetki kesti kauemmin....
     
  6. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Kuvat on otettu kahdella eri kameralla, joten todennäköisesti kuvatkin on eri vuosilta.
     
  7. 55&64

    55&64 1st gear

    Ja esiteltiin myös myöhemmin Kivimäen veljesten Suomen nopeimpana
    katuautona, varustettuna tosin 509 BB:llä. Väri oli taas muuttunut vihreäksi. Nykyvaiheista ei ole tietoa, mutta '80 luvun lopulla käytiin joskus iltasella kiihdyttelemässä Virttaan varalaskupaikkalla ja kerran toi auto oli paikalla (siis sinisenä ja SB + blower). Jostain syystä ei ajanut ja minä pesin muut paikallaolleet 13 sec. Chevellellä :wink:
     
  8. carkoivi

    carkoivi 3rd gear

    Toi -69 kullanvärinen Camaro on edelleen samalla omistajalla,
    täällä pohjanmaalla.
    Ollut jo aika pitkälti yli 20 vuotta
    En nyt viitsi julkaista nimeä kun epäilen että eipä taitaisi tykätä.
    On ajossa edelleen samalla värillä.
     
  9. Polara-73

    Polara-73 Gearhead

  10. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ai se on sama peli, tota en tienny. Eli on siis aika lailla silvottu, jos yleensä edes elossa enää...
     
  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Polarallakin hienoja nostalgiakuvia!
     
  12. merc

    merc Gearhead

    Kansa tahtoo lisää!! :D
     
  13. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Toi camarolla kisaileva puutarhurihan oli Robert Engblom, joskus tais vedellä tuota camaroa myös 67ss impalalla, toi camaro tais saada kunnolla siipeensä jossain kolarissa kotimatkalla jostain kisoista? Mikähän lienee nykytila?
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mun mielestä palas radalle vielä kolarin jälkeenkin, tais kärry lähtee karkuun impalan perästä? Sittemmin, jos en ihan väärässä ole, camaron tekniikka siirtyi pojan katu farmarivegaan. vai oliks se coupe? Muistaakseni kymppejä kulki? Pohjanmaan peelot on varmaan apremmin perillä? :rotfl:
     
  15. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Et varmaan tota kuvan vetteä tarkoita.Siinä ei ole aitoa tri-poweria pisaraakaan. Tri-powerit oli vain ja ainoastaan 67-69 veteissä.Kuvan tötterö on jotain 75-77 mallia
     
  16. S.A

    S.A 1st gear

    Olipa nostalginen setti, kiitän!
     
  17. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Muistelen et joku ajoi kärrin perään ja camaro kippas kärreineen katolleen ojaan. Mut voi olla väärässäkin.
     
  18. Tupis

    Tupis 3rd gear

  19. dustujevski

    dustujevski 1st gear

    Osa noista kuvistahan on kun meikäläisen albumeista. Täytyy järjestää vähän aikaa ja koittaa itekin skannailla noita vanhoja kuvia. Mulla ekat taitaa olla jostain Räyskälästä 78. Se kyllä aina mietityttää kun noita vanhoja albumeita selailee että missä tosiaan ne kaikki vanhat kilpurit on. Kyllähän täältä on aika monen kohtalo selvinnyt ja valitettavan kova se tuntuu useimpien kohdalla olleen. Tosin sama fiilis se kyllä tulee kun kattelee vaikka vanhoja näyttelykuviakin.
     
  20. SG480

    SG480 1st gear

    Tää on taas just sitä itteensä eli SUOMALAISUUTTA. Ehdottelin tuossa alkusyksystä noita E-bodyja sivuja ja sain meilejä että tee vaan mutta MUN auto, nimi,rekkari tms. ei saa näkyä. Olkaahan varovaisia kun julkaisette näitä kuvia... :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!