Vanhoja valokuvia

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Silloin ennen oli autokoulussa pakko olla tuollainen tekninen pienoismalli, tai kokonainen mikä pilkottu jossa näkyy auton rakenne. Sitä varten nuo pienoismallit tehtiin. Näin sanoi Jussi, Lappeenrannan autokoulun ja sen suihinotto Mustangin omistaja.
    Toi vaaleensininen Faikku. Onko sama mikä oli näyttelyissä kun siinä oli vähän flakea kyljissä, ei muualla? 70 luvulla oli radiossa ohjelma missä haastateltiin hot roddareita. Sitä ohjelmaa odotettin harstaati. Se tais tulla vain kerran. Haastateltavina oli kaksi jätkää millä toisell@ oli Faikku. Jus toi sininen? Pojat oli vähän ujoina, joskin oli toimittajakin. Löytyisköhän jostain ylen arkistosta? Se oli eka silloin tästä alalta. Haastattelu oli Faikun vieressä tehty ja pojat esitteli autoa. Kysyttäessä toinen sanoi omistavansa Faikun, toinen vain olevansa rakentelussa mukana. Kysyttäessä mitä autolle oli tehty niin pojat ujosti vastaili että perää on nostettu, maalattu ja vaihdettu rattivaihde lattia shifteriin minkä pojat arvioivat että sen vaikutus kiihdytyksessä varttimaililla on noin sekunnin nopeampi..
    Oliks päivän ot?
     
  2. Putte

    Putte 1st gear

    Tässä Pasinn ensimmäinen Faikku 90-luvun lopulla turkulaisomistajan ohjastyamana. Kuva ystäväni HK:n ottama.

    [​IMG]
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Ruskealla Fordilla ajettiin Standard ryhmän kisojen lisäksi myös kadulla, tässä auto kuvattuna Järvenpään torilla.

    [​IMG]
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Tässä pari Standard/Stock kilpailijaa ennen kisauran lakamista noin 30 vuotta sitten. Pasi mikkonen etualalla ja Yrjö Wallius taaempana.

    [​IMG]
     
  5. fmila

    fmila Gearhead


    Näinhän se meni joskus "kisa puolellakin". Kun ei rahat silloinkaan riittäneet oheis tavaroihin, kuten kapeempaan taka-akseliin tai sopivampiin vanteisiin. Helpoin ja halvin ratkaisu oli nostaa lokkarit pois pyörien tieltä. Pidot oli mitä oli, ratoja ei paljoo preppailtu siihen aikaan, hyvä kun päästiin edes joskus ajamaan "jalka latiassa".

    Tässä kuva Torpista 80-luvun alusta.Tyyli aika sama vaikka toi nyt sattuu olemaan viellä pukeilla

    [​IMG]

    t.AM
     
  6. fmila

    fmila Gearhead

    Vähän lisää Torpista, joskus -76 - 77??
    Eli pari varikko kuvaa joissa sala(ma)valokuvaaja kaapannut mukaan parit "legendat"

    [​IMG]

    Eli muistaakseni Norski fed + Jaska

    [​IMG]

    ja tässähän oli silloinen ruottalaisten drag-ikonin Hazze Frommin (tai jotain sinnepäin toi nimi muistini mukaan??) RaknaRök TF/FC. Äijä joka veti aina pisimmät Burnikset ja muut showt, paitsi tuloksilla ei ollut sit niin suurta väliä. Kuvassa taas sala(ma)valokuvaajan taidolla myös Pellen (Gästrin) selkä.
    Mä en oo koskaan ollut kovin hyvä rajaamaan noita aiheita, eikä mun jassikassa ollut mitään "tähtäysristikkoa", et ois osunut paremmin kohilleen :argue:

    t.AM
     
  7. Remu63

    Remu63 1st gear

    Tiksin näyttelyssähän tuo Faikku ainakin oli 1979.Mun kuvista ei näy mutta
    muistelisin että mirraa/flakea olis ollut pienessä määrin.
     
  8. Comero

    Comero 1st gear

    Sama auto varmaan, kun seisoi silloin '70-luvun lopussa Pohjois-Haagassa Kaupintiellä Kirjastontalon parkkihallissa. Aika siististi rakenneltu ainakin sen ajan mittapuun mukaan. Vaalean sininen ja lievästi kullanväristä mirraa lakan seassa. Taisi olla se L-88 scooppikin.
    Omistajan nimi Pate ja oli suutari Pekka Lahden (Boot Factory) kaveri. Taisi olla samoilta kyliltä Lahden kanssa kotoisin, ainakin väänsivät samanlaista murretta. Merillä hommissa.
    Samalla kaverilla oli käyttöautona tummansininen, tai musta, leveällä punaisella kylkiraidalla, '63-'64 Fairlane 500 4d 260-koneella.
     
  9. Remu63

    Remu63 1st gear

    Pari aikanaan "Ainoa Suomessa" full sizea joista mainintaa muissa topiceissa.
    [​IMG]
    -72 Monaco Coupe AIU-7 Forssassa 1984
    [​IMG]
    -61 Lincoln Continental HD-203 vuonna 1985.Taitanee olla ainoa tuon aikakauden uutena Suomeen tuotu Lincoln?
     
  10. chevelle66

    chevelle66 Gearhead

    taitaa olla vieläkin riksussa toi monaco.
     
  11. TiM

    TiM 1st gear

    61-mallinen kyllä ehkä, mutta puolivuotta aikaisemmin samana vuonna 1960, kuin tuon Nokia Osakeyhtiön -61 tuli maahan, tuli keväällä Yhtyneille Paperitehtaille -60 mallinen Lincoln. Saman neljännen generaation peruskorimallin Lincolneja tuli maahan uutena ainakin -66:nen Koskisen Sahalle.
     
  12. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Juu ei sama vaikka hyvin saman oloinen. Mun omassa on ainakin ollut aina mustat kilvet.
     
  13. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    tulipas kerranki oikian auton kuva :rotfl: itellä tommonen monaco 4 ovisena ht:na 8)
     
  14. ET 619

    ET 619 Gearhead

    Seinäjoelta '84.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. Peeaa

    Peeaa 3rd gear

    ^^^ ^^^
    Tuli oltua tuolla rataa kuivattamassa -71 Javelinilla. Kaverit järkkäs Valvolinelta vähän sponssia öljyjen muodossa ku laitettiin tarrat kylkiin...
     
  16. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Samat autot nykykuosissa.

    Camaro JUJ-89
    [​IMG]

    Mercury AVU-7
    [​IMG]
     
  17. Remu63

    Remu63 1st gear

    Onhan noita muutama ollut sitten,tämä -63 myöskin.
    [​IMG]
    Mikähän tuon Koskisen Lincolnin kohtalo ollut? En ole tainnut nähdä tuota.
     
  18. ET 619

    ET 619 Gearhead

    Tuliko se sulta aikanaan tänne Ouluun vai menikö ensin muualle? Nämä kuvat on otettu muistaakseni 80-luvun lopulla.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  19. buickadi

    buickadi Gearhead

  20. tb60

    tb60 3rd gear

    Onko TiMillä mitään tietoa Koskisen Sahan Antero Koskisella 60-luvulla olleesta Mustangista? Koskisilla oli myös pieni saha täällä Orimattilan Pakaalla ja kulkivat Järvelästä usein tästä meidän ohi Pakaalle.
    Muistan kuin eilisen päivän, kun olin pikkunaskalina ylittämässä polkupyörällä tietä tässä meidän mäennyppylällä, kun Antero porhalsi Mustangillaan Luhtikylästä päin. Ehdin juuri ja juuri alta pois, turvalleen ojaan.
    Antero sai autonsa pysähtymään, peruutti kohdalleni ja aloitti hirveän sättimisen.
    Muutama vuosi tästä hänellä oli Dodge Swinger, jolla ajoi puhelinpylvään poikki melkein samassa kohdassa.
     

Kerro tästä muillekin!