Mun mielestä vette ei ole 75-77 1. sivun toinen kuva: http://img214.imageshack.us/img214/7079 ... i39kl9.jpg
Mikkosella katukilvissä ollut ruskea -67 GTA oli 390 moottorilla ja se meni turkuun, josa se edelleen on samalla omistajalla, jolle Pasi sen vaihtoi. Tilalle tuli toinen Fairlane aihio, josta raaski tehdä kilpa-auton, Se varustettiin 427 medium riserilla. Kyseinen auto näkyy kuvissa Street & Racen väreissä. Sillä ajettiin kaudet 85-87 ja kaudelle 88 Pasille tuli Amerikasta Jim Waldon 427 Fairlane, joka on Pasilla edelleen "museoituna".
Tri-Power siellä kuidun alla oli. Muistan kun eksoottista pakettia ihmeteltiin mm. Oulussa näyttelyssä. Siitä taas ei ole mitään tietoa onko paketti mistä tuohon autoon kulkeutunut. Keula on tosiaan 1975 - 77, mutta perä selvästi 1968 - 69. Voi olla, että keulaa on pussattu seinään ja vaihdettu uudempaa tilalle.
Ei kuitenkaan aftermarket flippikeula Palaa kivat muistot mieleen, muutamissa noissakin jutuissa paikalla olleena...
Ja zilun viimeisessä kuvassa legendaarinen Lassaksen impala t-top katolla 8) Ei vielä lowrider-kuosissa.....
Olipa hienoja kuvia. Olisi hauska nähdä samanlainen kuva-albumi stadicruisngista 80 luvun alkuvuosilta. PS. Toi vette on peruutusvalojen perusteella 1968. Aisoastaan siinä vuosimallissa ne oli puskurin alla. Seuraavana vuonna sisempien takavalojen yhteydessä.
Bingo! Nyt mä muistan miksi innostuin Fairlaneista! Syynä oli tämä auto, lehteä en muista enkä vuotta, joko Veekasi tai Vauhdin Maailma josta luin jutun autosta:
Uskomatonta! Mäkkärin legendaarinen buick! http://kuvablogi.com/nayta/prev/img149504.jpg Alle kouluikäisenä katselin kun "naapurin pojat" säätelivät tota hienosti ilman konepeittoa.Rengas huusi hoosianna ja saundit jäi lähtemättömästi mieleen.
Joo mulle kolahti kans aikoinaan sama fairlane. Olin jostain saanut käsiini VM:n jossa oli juttu autosta. Juju maalaus tuntui siihen aikaan pikku nassikkana todella ihmeelliseltä. On päässyt koko auto unohtumaan, mutta kun näin tämän kuvan niin kyllä palasi lapsuus mieleen. Tuosta Vetestä sen verran että onkohan sama auto mikä on ollut täällä kuusamossa (tullut vaihdossa uusimmassa kasissa olleeseen -67 Camaroon)? Muistelen että siinä ois ollu kans samalla tavalla uudemman veten keula ja 454.
Niin, tähänhän liittyy sellainenkin tarina, jossa eräs Jack levitteli tarinaa Näkkärin Dodgen muka hajonneesta perästä. Hienointa oli, kun Jack esitti asiaa myös Buickin omistajalle, joka jäljittelemättömään tyyliinsä kysymään, että"menikö pahastikin?"
Ei kun se viininpunainen oli aikaisempi luomus ja tämä kullanvärinen taisi olla seuraava. Siis eri autoja.
Kuvan auto vain taitaa olla Galaksie, hyvin paljon samaa muotoa fairlanen kanssa, mutta suorakylkinen full-size. -66-67 Faikkujen muotoilu on jotenkin muskelimpaa, ehkä juuri Cokispullo-kylkilinjan vuoksi. Kuva tietysti on hieman epäselvä, mutta autossa on suora etupuskuri, konepellin reunoissa pokkaukset... Juuri niitä ei Fairlanessa ole. Edit: Cuda -70 ehti ennemmin ja nyt ilman punavaloa