Vanhoja valokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. 340cid

    340cid Gearhead

    No aika vähän tiedän, siksi kysyin, mutta en saanut vastausta...
     
  2. MadMike

    MadMike Gearhead

    Väännetään sitten rautalangasta. Shelby Cobra MK3 (427 S/C) korissa pyöreät takavalot ei AC ACEn peruja.
     
  3. 340cid

    340cid Gearhead

    Ei mitään syytä käyttäytyä alentuvasti! Onko tämä kuvassa esiintyvä sitten MK2? Tai sitten replica tai jotain muuta? Oleellisin kysymys kuitenkin, johon en itse osannut etsiä vastausta, mistä helpoiten erottaa MK2 ja MK3 kopat? Lokasuojankaarista tai jostain muusta? Ja ennen kuin vastaat niin lue uudelleen tuo alku ;) https://www.google.fi/imgres?imgurl...9LXAhXmB5oKHR-yA4MQMwheKDAwMA&iact=mrc&uact=8 ...kuvaakaan osannu linkittää :D
     
  4. MadMike

    MadMike Gearhead

    Hieno kuva, muistaakseni kyseessä on 1964 Targa Florio ja googlattuani selvisi Dan Guerney/Jerry Grant.
    Jerry Grant puikoissa kyseessä on FIA Cobra 289 eli mk3.
    Mutta täytyy myös ottaa hiukan takas, olen myös löytänyt kuvan 1965 (?) rähjäisestä 427sta jossa neliskanttiset takavalot, taasen Lewis Hamiltonin aidossa 1966 427ssa on pyöreät. Ei olisi eka kerta kun eroavaisuukisa ja poikkeuksia tulee vastaan, Faijalla on ollut 30v tallissa yksi mysteeri myös ja Shelbyn kaltainen nyrkkipaja ei jäänyt odottamaan varmaankaan jos lamppuja ei ollut...varsinkin kun paja muutenkin vaikeuksissa noitten 427n kanssa.
    Tossa vähän lisää..
    https://primotipo.com/2014/09/14/cobra-in-clover-ac-shelby-cobra-dan-gurney-targa-florio-1964/
    https://fi.pinterest.com/pin/592504894697168113

    Itseä viehättää tuo Roadster tyyli kun olet lähellä maata ja aika ulkonakin. Esim C1 Vettessä istut paljon sisempänä kuin esim Healeyssä tai Cobrassa, mutta kirpeä kevät/syksy pätkien on vaan upeampaa kuin oikeastaan mikään. On sitten vaikka Healeykin. Kokemusta on....ehkä joskus on kynnet aitoon Cobraankin.

    Juuh mk2 oli lehtijousilla ja suorakylkisempi, taasen euroversiot ja FIA Cobra kuitenkin kuten mk3, mk 3 täysin eri auto coilovereilla etc.
     
    Muokattu: 22.11.2017
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

    Prkl täytyy ihan verestää aivonystyröitä ja muistia Cobrien suhteen, referenssikirjatkin kotona ja mä täällä lumi myrskyssä mikä sinne matkalla...mutta aina voi unelmoida...

     
  6. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    [​IMG]
     
    rane58, Vuokralainen, MadMike ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Kiitos tarkennuksista. Mihin ajanjaksoon siis se turkulainen Cobra liittyy? Se on Shelbyn akkreditoima, mutta tulkitsinkinko oikein, ettei tosiharrastaja edes kusisi sellaiseen paskakasaan päin?
     
  8. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    [​IMG]
     
    Vuokralainen, palontie, MadMike ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Mikä lie käärme maskissa, ja lokareissa?
    [​IMG]
     
    MadMike ja isalmela tykkäävät tästä.
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    No sanotaan näin että tyhmä kellä on liikaa rahaa tulee moisella huijatuksi.
    Auto on näitä Shelbyn viimeisiä rahastuksia, hän sai rojalteja ollessaan "ruorissa" loppuun asti...eli lienee tämän vuosituhannen peli. Vaikka rek.otteessa lukisinkin vaikka 65 427 S/C kuten siinä mustassa Lahtelaisessakin.
    Lähimmät 2 aitoa löytyy Tukholmasta, kuninkaan autotallista.

    Carroll Shelby kävi vuosikymmeniä oikeutta Shelbyn nimestä ja kaikesta mikä liittyi hänen luomuk$iin, Cobra nimen hän myi Fordille jo 60 luvulla.
    Yksi kovimpia "riitapukareita" oli Etelä-Afrikkalainen "nyrkkipaja" nimeltä Superformance joka teki hiukan tilavampaa "Cobraa" muistaakseni neliöpalkkirungolla kuten Keken ERA Cobra, Korit kuitua. Ylläri ylläri sitten on muitakin pajoja joiden rungot ja korit Simsalabim tulee Swahilimaan naapurista...jopa väittäisin FFR eli Superformancelta...

    Aikansa Superformance ja C.S. miekkailtuaan taisi C.S. tajuta olevansa häviöllä ja yhtäkkiä alkoi rampata ja asua 10v S.A.ssa hieroen ilmeisesti molemminpuolin sopua...
    Presto! Alkaa syntyä uusi Shelby American...
    Eli taas mitat ja rungot kuten aidot mutta kopat kuitua ellet halunnut puolalaisen tölkkipurkkikorin, joista sitten tehtiin ne puuttuvat 427 joiden rungot muka titleineen oli olemassa tallella....
    Heh niin varmaan.
    50+ runkoa 40v säilössä kun C.S. Kompuroi bisneksissään kuten käärmeöljyn myyjä vaan voi.
    Ihan samanlainen koijari kuin eräs edesmennyt Don Aronow. Legendoja silti molemmat.
    Niin virallisestahan tehdas toimii Las Vegasissa, mutta siellä vaan kasataan tai kasattiin. Originaalitehdas oli Venicessä Californiassa ja 67 muutti Michiganiin kunnes loppui 1969.
    Oikeat työkalut etc on siis edelleen Englannissa AClla jossa eka Cobra liikkui omin voiminkin vaikka taru kertoo muuta. ACn tehdas kaiken työn teki ja Ford suunnitteli rungot ACn modaamalle kopalle. Shelby vaan toimi vähän kuin vahon ekko...
     
    Muokattu: 24.11.2017
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    late 67 GT 350, tähän aikaan Carrol Shelbyn intressit oli jo Ford GT40 kisaprokkiksessa ja Shelbyt vaan lihoi ja pehmeni kuten hän itse totesi. Silti 67 GT500 kelpaisi. Guardsman Blue kiitos ja jos vielä sattuisi olemaan Jim Morrisonin....
     
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    tuttu peli Scan Auton vaihtorivistä....kuvan polkihan isän tunsin sieltä ja otti mut työharjoitteluun
     
  13. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Pomonasta edelleen..... ja lisää tulossa vielä muutama ruutu.
    [​IMG]
     
    isalmela ja Marklin tykkäävät tästä.
  14. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    [​IMG]
     
    Rane 66, esmi, palontie ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Liekitetty 57 Nomad. ei jäänyt hinta mieleen.

    [​IMG]
     
    ChevaMan, Vuokralainen, mikkis83 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Nyt ei tartte muistella, kun on hinta ikkunassa. Elettiin vuotta 88[​IMG]
     
    MadMike tykkää tästä.
  17. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Tää on jotain mitä minä en ymmärrä. Voiko sanoa että on moottori tuhlattu....... No anteeksi. Ei se ole minulta pois.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 24.11.2017
    Pande_K tykkää tästä.
  18. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Jos Biscaynessa ja Bel Airissa on kahdet takavalot, Impalassa kolmet niin neljillä takavaloilla oleva Chevrolet on varmasti erityisen hieno luksusmalli.

    [​IMG]

    Kuvausvuosi 1982 ja kuten monista tähän ketjuun postatuista Mustang-kuvista on nähty niin tuolloin moni oli vakuuttunut siitä että se voittaa jolla on eniten takavaloja.
     
    Vuokralainen, palontie, esmi ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Niimpä !!!

    [​IMG]
     
    mikkis83, MadMike, palontie ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Acelius

    Acelius Gearhead

    No onpas takavalot :D
     

Kerro tästä muillekin!