Vanhoja valokuvia

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ei se vieläkään kovin kauaksi listan kärjestä ole tippunut. Tässä lienee nykyisten pikkupoikien sankariauto:
    [​IMG]
    Aika samoista aineista on ulkonäkö tehty, tuossa vanhemmassa ei ole tarvinnut sponssitarroja laittaa vaan on ollut varaa kunnon erikoismaalaukseen.
     
    Seevu, Vermilion ja isalmela tykkäävät tästä.
  2. impala67

    impala67 Gearhead

    Muokattu: 1.12.2020
  3. esmi

    esmi Gearhead

    Eipä onnistunut, ei pääse katsomaan kuvia! :(
     
  4. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    No nyt toimii.
     
  5. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    Ilmeisesti autokin "pitää tatuoida joka puolelta" kun ihmisetkin tatuoi nykyään itteeään urakalla. Ennen vanhaan riitti yksi pohjaväri jossa vauhti viivat tai liekit....
     
  6. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Siis, tarrojahan toi on liimaillut pitkin autoa. Kumpihan on varsinainen maalipinta? Matta- vai kiiltävä musta?
     
  7. Stratos

    Stratos 2nd gear

    Tekevälle sattuu.

    Peltiseppää aina tarvitaan.

    [​IMG]


    Facelift Cossu.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 2.12.2020
    Pande_K tykkää tästä.
  8. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    = viistolamppu-taunus
     
    jariha tykkää tästä.
  9. Stratos

    Stratos 2nd gear

    Fiat Coupe 2300S

    [​IMG]
     
    cdv70, isalmela, 12345678910 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Onkos tää nyt se, joka puristettiin kuutioksi omistajan kuoleman jälkeen?

    On muuten järeät äänet tuossa kutosessa, jopa V12-moottoria napakampi soundi kuin stereokuvan aiheuttama puuroutuminen puuttuu.
     
  11. elektro

    elektro 1st gear

    Näin siinä valitettavasti kävi.Oli mun velipojan auto ja tehtiin hänen viimeisen tahtonsa mukaan.
    Sääli, sillä auto oli huolella entisöity ja harvinainen
     
  12. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Näin uskalsin arvata ilman varmaa tunnistusta, sillä harrastajaveljet ovat todistaneet väkevästi auton hienoutta. Kyllä minä sen päätöksenkin oikeastaan ymmärrän sillä mallin rahallinen arvo oli siihen aikaan vielä vähäinen, saatikka että juuri kukaan olisi Suomessa Fiattia pienen harrastajapiirin ulkopuolella arvostanut yhtään. Vielä euroaikaan muistan harkinneeni tuollaisen ostamista Ruotsista 5000 eurolla. 10.500 eurolla olisi saanut jo Maserati Mexicon ja päässyt vieläpä valitsemaan useammasta. Valitettavasti molemmat jäivät hankkimatta.
     
  13. elektro

    elektro 1st gear

    Haettiin e.m. auto 1980 Helsingistä, maksoi silloin 5500mk.
    Jossain Hämeenkadun varrella se oli,maanalaisessa autosuojassa,kävi vielä niin että kun oltiin koeajolla niin poliisit pysäytti, epäilivät että oltiin se varastettu,paperit kysyttiin kaikilta ja kävi ilmi että kaverilla joka oli mukana,
    oli sakkoja maksamatta.
    Jouduttiin lunastamaan hänet Töölön poliisiasemalta.
     
  14. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Hurjaa menoa! Montako kertaa tultiin kehumaan, että on kanssa tullut ajeltua ihan samanlaisella barrakuudalla?
     
  15. elektro

    elektro 1st gear

    Varmaan joku saatto sekottaa Barracudaan
    Mun mielestä se muistutti lähinnä Dual-Ghiaa
     
  16. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Sellainenkin yhteys on Dual Ghia L6.4:ään, että Bertonen vanhaa vaakunatunnusta käytettiin vain noissa kahdessa autossa. Fiat tiettävästi vaati yksinoikeuden logoon ja Bertone lienee tulkinnut niin ettei Dual Ghia piensarjavalmisteena ole sopimuksen piirissä. On vaan nimittäin turkasen vaikea pisteosa tuo kaksiosainen vaakuna.

    [​IMG]
     
  17. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    Onko tuon Fiat ajoneuvon kohdalla loogista olettaa että sen moottorin iskutilavuus oli noin 2300 ccm ?
     
  18. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Juu, kutosperheeseen kuului 1800/2100/2300-moottorit. Coupen 2300S-versiossa oli 136 hevosvoimaa mikä riitti 190 km/h huippunopeuteen.
     
  19. julmajari

    julmajari Gearhead

    ja 3200, kai isossa edustus sedanissa, ei ehkä coupessa, mun vaarin broidilla oli tommonen iso fiat, muistaakseni 3200 oli malli, 60 luvulta.
     
  20. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Nyt puhutaan ilmeisesti 130-mallin V6-moottorista vuodelta 1971. Tuon kutosen iskusuhdetta on joskus arveltu kaikkien maailman tuotantomoottorien pienimmäksi: 66/102= 0,647.
     

Kerro tästä muillekin!