Vanhoja valokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Juu, kutosperheeseen kuului 1800/2100/2300-moottorit. Coupen 2300S-versiossa oli 136 hevosvoimaa mikä riitti 190 km/h huippunopeuteen.
     
  2. julmajari

    julmajari Gearhead

    ja 3200, kai isossa edustus sedanissa, ei ehkä coupessa, mun vaarin broidilla oli tommonen iso fiat, muistaakseni 3200 oli malli, 60 luvulta.
     
  3. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Nyt puhutaan ilmeisesti 130-mallin V6-moottorista vuodelta 1971. Tuon kutosen iskusuhdetta on joskus arveltu kaikkien maailman tuotantomoottorien pienimmäksi: 66/102= 0,647.
     
  4. Stratos

    Stratos 2nd gear

    Lotus Elan

    [​IMG]
     
    cdv70, Rane 66, Pande_K ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. julmajari

    julmajari Gearhead

    Juuri näin, muisti pettää, se oli 2300 sedan, noin -65malli, hieno vehje kuplien ja kusiaisten seassa...
     
  6. julmajari

    julmajari Gearhead

    Stratos ehti väliin, enkä hallitse oikeen näitä atk laitteita mutta meni varmaan perille mihin tämä liittyy.
     
    Muokattu: 5.12.2020
  7. Stratos

    Stratos 2nd gear

    Jemmasta löytynyt 130 Coupe kuva.

    [​IMG]
     
    cdv70, Rane 66, Pande_K ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Onpas tullut rajattua diakuva turhan tiukaksi joten ei sovi koko auto skannaukseen, mutta tässä sama auto 2.10.1992 Helsingin Vallilassa.

    [​IMG]

    Oliko niin että tämä yksilö oli korinvaihtona rekisteröity? Ei nyt ole mitään faktaa käsillä, mutta muistelen näin olleen.
     
    cdv70 tykkää tästä.
  9. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Tuo muistaakseni on juurikin se korinvaihto.

    Olen fiattiporukoita toisinaan hämmentänyt seuraavalla nuoruusmuistolla, noita kun ei pitänyt olla maassa ensimmäistäkään. Ostin 1986 Opel B Kadett L-Coupen Keminmaasta ja myyjä näytti samalla projektinsa: se oli juurikin 130 Coupe, muuttoauto varmaankin. Missä lie nyt...
     
  10. Stratos

    Stratos 2nd gear

    Esimmäinen kuva on Historic Grand Prix, Alastaro 15.-16.8. 1992.
    Eli ei kovin montaa tankillista bensaa kuvien välillä.
     
  11. Ford67

    Ford67 2nd gear

    Hienoja nuo coupe- ja avoHiivatiit on, harmi kun ruoste raiskasi ja yleinen arvostus merkkiin romahti pahasti jossain vaiheessa. Siinä meni monta erikoisempaakin mallia paaliin samalla, kun rahallista arvoa ei ollut riittävästi kunnostukseen ja ylläpitoon.

    Dino, X1/9, 124 sport coupe, Mirafiori sportmallit, Abarth-versiot kelpais koska vaan.
    Terveisin: 127 oli ensimmäinen auto, tosin jo ennen ajokorttia.
     
    isalmela tykkää tästä.
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Minulla on muistikuva Turussa olleesta Fiat 130 coupesta, ajoittuu johonkin -70 luvun alkupuolelle.
     
  13. Stratos

    Stratos 2nd gear

    Mercury Cougar varttimaileri.

    [​IMG]
     
    sleepercooler, esmi, cdv70 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Laitanpa tämmöisen tähän, kun on kuvaan vähän taustojakin tiedossa. TV-tuottaja Burt Sugarman osti erottuaan kunnon kärryn ja halusi sen tietysti punaisena. No sepä ei noin vain onnistunutkaan, sillä tulevan mallimuutoksen takia loppuvuoden tuotanto oli valmistettu jo varastoon ja ne autot nyt oli sitten sen värisiä kun sattuivat olemaan. Eipä tuo tietysti mikään ongelma ole, jos on varaa ostaa viiden Bel Airin hintainen auto, niin kai sitä rahaa riittää uuden värin läikyttämiseenkin - ja samalla vaivalla saa sitten vähän erikoisemmankin maalauksen. Kuvassa valmista työtä esittelevät veljekset kuin ilvekset Korky Korkes ja Geo Barris. Harmi vaan ettei pintavärin metallihippusilla ryyditetty candy oikein erotu.
    [​IMG]
     
    cdv70 ja isalmela tykkäävät tästä.
  15. Stratos

    Stratos 2nd gear

    Sunbeam Tiger.

    [​IMG]
     
    cdv70, isalmela, Rane 66 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Montakohan mahtoi Suomeen tulla, koneena 260 cid Ford:)
     
  17. hmr66

    hmr66 Gearhead

    Mobilisti-lehdessä oli juttu tuosta autosta muutama vuosi sitten, olisko ollut kolme kpl kasikoneista Suomessa.
     
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    1 kpl tuli Turun sanomille, ja samanlainen valkoinen oli kiihdytyskuvioissa, koneeksi siihen vaihdettu 289.
     
  19. fmila

    fmila Gearhead

    Jep. Sen SA-kilpurin rakensi Timo Selin ja Jussi Friberg. Auto oli jäänyt joltain britiltä työkeikan myötä Suomeen ja oli päässyt jo aika huonoon kuntoon silloin. Kadulle sitä ei ois saanut kuin verot maksamalla siihen aikaan. Siksi jäi vielä kisa vuosienkin jälkeen vähän heitteille. Nythän sekin on pelastettu, kun asetukset on verotuksen osalta muuttuneet edullisempaan suuntaan...reilusti.

    t. AM
     
    hantta tykkää tästä.
  20. Stratos

    Stratos 2nd gear

    On ollut aktiivi kaudella 1981. 289 + 2 x 660 cfm tunnel ram, 4-v manual + Mopar 8 3/4, välitys 5,65.

    Paras ET 12,15. Luokka F/SA.
    Lähde VM 11/81.
     

Kerro tästä muillekin!