Vanhoja valokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Entäs tämä :odroll: .
    [​IMG]
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vittu mikä "muoti" :rotfl: .
    [​IMG]
     
  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Nojaa, "osataan" sitä nykyäänkin:

    [​IMG]

    Se offtopikista.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jaa sää tykkäät noista :rotfl: .
    [​IMG]
     
  5. Putte

    Putte 1st gear

    Saattoi hyvinkin olla kisan jälkeen ajettu haasteajo. Onhan noita nykyäänkin finaalien jälkeen, jos ajot päästään ajoissa lopettamaan.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä tää vanhan ajan "muoti" pistää välillä hiljaseks ja välillä taas :rotfl: .
    [​IMG]
     
  7. ET 619

    ET 619 Gearhead

    ^^Sama auto vuonna -85, mutta puoli metriä matalampana :rotfl:

    [​IMG]
     
  8. pequli

    pequli Gearhead

    Kumpikaan isoista Moppeista ei taida olla Pompen. Hatusta heittäisin, että tuossa ovat vastakkain AN-200 ja TR-404.

    Täältäkin jotain kuvia pumppechevellestä löytyy.

    Tuo Mudracerin kuvaama 'kaunis' Vette oli ilmeisesti Hamburger Börsissä esiintyneen hemmon, nimi oli Steve Young tai jotain sinne päin. Vuosi 1982 tai 1983 ???. Tuolla hirviöllä Thunderbird-Mäkinen kävi miedän pihalla porakaivoa räjäyttämässä.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Lisäää muotikuvia :rotfl: [​IMG]
    älä tule kyytiin aja taksilla :rotfl: .

    Jaa kromimäkinen vai, ei ole sitäkään enää missään näkyny.
    p.s. se on hyvä että joku muistaa noita aikoja, ite ei oikein paljon :rotfl: .
     
  10. pommari

    pommari Gearhead

    Hmmm...ei suinkaan sattumalta ole Pargas dagar-päiviltä?Jotenkin näyttäis omituisen tutulta tuo tienpätkä...
    Vaikuttais olevan erään autourheilijan Cuda tossa olssia vastassa,jos nyt näin oikein.Mikähän vuosi oli kyseessä,86-87???
     
  11. shark

    shark 3rd gear

    Olikos Pequili tää Plymppari saman Corvette hepun.Oli Sveitsistä käymässä ja lainas tota Mäkisille.Tässä mentiin muistaakseni Hankoon ja Kirsti kuvassa.

    [​IMG]

    Ps. jos näkyy, niin kysäskää onko kuunnellut valmiiksi ne multa lainaamat Jukeboxi levyt -82. :odroll:
     
  12. homer

    homer Gearhead

    Saattoi hyvinkin olla kisan jälkeen ajettu haasteajo. Onhan noita nykyäänkin finaalien jälkeen, jos ajot päästään ajoissa lopettamaan.

    Jaa noinhan tuo voi ollakin. Meinaa unohtua kun viime vuosina on tullut oltua paikan päällä vain lajittelupäivinä.
     
  13. superbird

    superbird Gearhead

    Re: jusu

    Jotain pitäis löytyä, etsin ja laitan näkyville.
     
  14. j-tt

    j-tt 3rd gear

    Vanhoja kuvia

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Hakkapeliittojen testausta keväällä 1976
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei toikaan lähtö taida olla ihan "virallinen"
    [​IMG]
     
  16. ET 619

    ET 619 Gearhead

    Löyty muutama kuva tosta Impalasta, kun se oli esillä Oulun näyttelyssä.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. ET 619

    ET 619 Gearhead

    Re: jusu

    Muutama löyty. Eka on Helsingin näyttelystä -87 ja nuo kaks muuta samalta vuodelta Motoparkista.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. SS-454

    SS-454 Gearhead

    Tässähän on jo legendaarinen Tompurkerin Maken 454 Impala.
    Oli kuulemma mielenkiintoinen peli kepittää 4-vaihteisella.
    Viimeksi oli pikkakunnalla entisen kisakuskin pojalla projektina ja toivottavasti joskus "entisöitynä" liikenteessä.


     
  19. Molemmat tapaukset ovat jääneet hyvin mieleen...

    Coronetista ei jäänyt paljoa ehjää osaa, osuma oli aika rankka ja herätti paikallisesti paljon keskustelua ameriikanautoharrastuksesta. Olin tuolloin hommanut sharkin albumistakin löytyvän '70 Satelliten SMA-20 ja sain myös selitellä harrastustani naapureille sekä muille huolestuneille tutuille, miksi olin hankkinut sellaisen mustan "ison" jenkkiraudan. Joku irvileuka jopa lohkaisi, että saapas nähdä milloinkohan myös sinulta auto lähtee käsistä, kun siinä on niin iso V8-moottorikin.

    Ennustus valitettavasti osui oikeaan. Myöhemmin syksyllä ensilumen sataessa auto lähti liiallisen voimankäytön seurauksena lapasesta Vasaramäessä osuen orapihlaja-aidan läpi lyhtypylvääseen. Onnea oli sen verran mukana, että pylväs ei osunut suoraan keulaan, vaan viistosti kuskin etulokasuojaan. Auto makasi puoliksi omakotitalon pihalla orapihlajapatjan päällä ja oli jumissa siinä. Perä oli jalkakäytävällä ja reippaana nuorena miehenä päätin kokeilla, josko auton olisi saanut peruutettua siitä pois.

    No, eipä auto liikahtanut, mutta kumi alkoi laulamaan ja sain kunnon savut ilmoille. Tässä vaiheessa paikalle oli saapunut pari laitapuolen kulkijaa, jotka olivat kävelemässä lähibaariin ja alkoivat auttamaan... Kaverusten kunto oli sen verran heikko, että auto pysyi tukevasti orapihlajapatjan päällä. Ohikulkijoita alkoi kerääntymään paikalle ja hetken kuluttua tuli myös Poliisi-Saab pillit vinkuen.

    Ensireaktiona poliisi otaksui, vahvassa maistissa olleet ja auttamaan tulleet sivulliset olivat ajaneet auton aitaan, kunnes "kuulustelussa" herrat alkoivat osoittaa minua. Talon omistaja, jonka pihalle olin ajanut, tuli ulos äksyilemään vasta poliisin saavuttua. Tilanne saatiin selviämään, kuka oli tehnyt mitäkin, ja miesvoimin auto saatiin takaisin tielle.

    Auton vauriot rajoittuivat vain lyhtypylvääseen osuneeseen lokasuojaan ja orapihlajien raapimaan pohjaan sekä apparin helmaan. Huonommalla tuurilla vahingot olisivat olleet paljon suuremmat.

    Tapahtuman seurauksena tuoreen ajokortin haltija sai käydä poliisilaitoksella saamassa "vakavat" nuhtelut sekä sakon liukuman yläpäästä. Koska ylinopeutta ei ollut (osoittaa), niin sakon syynä oli "Turvallisen tilannenopeuden käyttämättä jättäminen, seurauksena vahinko".

    Seuraavana keväänä kävin viemässä talon omistajalle uusia orapihlajan taimia ja kysyin samalla häneltä, miksi oli soittanut poliisin paikalle ja tuli ulos vasta poliisin saavuttua. Omistaja kertoi, että oli havahtunut renkaan vingutukseen ja katsoessaan ulos ikkunasta oli olettanut, että humalaiset raggarit ovat ajaneet auton pylvääseen kuten Markulantielläkin oli tapahtunut ja päätti soittaa poliisit paikalle odottaen niiden tuloa ennen kuin itse uskaltautui ulos ...



    Paraisilla sattuneesta Challengerin onnettomuudesta Turun Sanomat teki uutisen kuvan kera, kuten myös Coronetistä voimalinjapylvään keskellä. Tuohon aikaan paikallinen poliisi lienee antanut TS:lle juttuvinkkejä ja hyvin usein lehden reportteri oli tapahtumapaikoilla hämmästyttävän nopeasti. Tuossa minunkin tapauksessa TS:n toimittajien punainen Golf "sattui" ajamaan ohi kun auto oli jo takaisin tiellä ja istuin Saabin sisällä. Dramatiikkaa ei ollut riittävästi ja lehteen saakka tapausta ei uutisoitu, onneksi :lol:
     
  20. Tulihan tuolla Vaasantiellä käytyä. Suoralla piti joskus käydä piirtämässä lakua yömyöhälläkin, kun piti kokeilla miten autot kulkee.

    Kiihdyttelyt inspiroivat silloisia tallikavereita sen verran, että erään reissun jälkeen tallille ilmestyi Vaasantien -katukilpi muistuttamaan kadulla käydystä kisasta.

    Enää ei onnistuisi kiihdyttelyt samalla paikalla, ja tuskin noilla turvajärjestelyilläkään.
     

Kerro tästä muillekin!