Vani bbc swappi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja stikke, 22.9.2017.

  1. stikke

    stikke 1st gear

    Ollut tässä jo pidempään suunnitteilla ollu tollainen swappi. Onkos täällä kukaan touhunnut vaniin isolohkoa? Joko g20sen tai dodgen ramvanin kanssa. Mun laskelmien mukaan chevysssä sen pitäs mahtuu menemään varsinkin jos konetta sais vähä alemmas ja taaemmaksi.
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Nettiautossa ainakin ollut sekä Dodgen vani isolohkolla vähän aikaa sitten ja jossain oli Chevy van myös isolla myynnissä
     
    stikke tykkää tästä.
  3. J.J.

    J.J. Gearhead

    Molemmissa oon isolohkon nähnyt että kyllä se sinne ainakin menee ihan oolrait.
     
    stikke tykkää tästä.
  4. stikke

    stikke 1st gear

    Joo mopar sekä GM niitä valmisti 80-luvulla, tais olla g20 vuodesta 83 ja Mopar vuodesta 80? Tällä hetkellä vaan bensavanin omistaneena tuli vielä mieleen, tietääks kukaa, eroaako konekopat ja se tunneli mitenkään diesel- ja bensakoneisten kesken?

    Meinasin siihe installaatioon hankkii peltikattosen vanin, että onko välii minkälaista kattelee
     
  5. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Jos löydät jostain G-30 hylsyn -80 luvulta olis hyvä aihio. (en myy omaani joka on Olds 403cid+th350 tekniikka) Olis kestävä voimansiirto ja kuorma-auto paperit niin helpottaa projektia Ainakin yks G-20 isolohkolla+bloverilla on ollu ajossa eteläsuomessa.
     
  6. stikke

    stikke 1st gear

    Katos vaan, onhan noita siis tehty! Ootko ottanu minkälaisia paukkuja 403:sesta?
     
  7. paja1

    paja1 Double Gearhead

    kuka tietää varmuudella mitkä peltisarjat käy bbc:n kanssa vaniin?
     
  8. ftms

    ftms Gearhead

    laitoin joskus c3 corveten keulalta otetun rautakantisen 454 mosan pätkävaniin. homma ei sinänsä ollut ihmeellinen. tulipeltiin piti tehdä pieni lisämuoto kaasupolkimen kohdalle. en muista enää laitoinko moottorin tarkalleen keskelle. (normaalistihan se on vähän sivussa)
    samoin konekopan reunaa piti vähän muotoilla varmaankin moottorin alkuperäisten valupakosarjojen takia.
    taisi muuten olla niin että damperi/alahihnapyörä esti moottorin asentamisen kovin alas. kun voimansiirron kulmaa ei voinut laittaa kovin jyrkäksi jäi moottorin takapääkin väkisin kiinni konekopan reunaan.
    voimaa varmaan oli mutta muistan että autosta tuli entistäkin keulapainoisempi ja jäykkien, lyhyiden jousien takia muistan sen tuntuneen "hyppykepiltä". en tekisi samaa swappia enää ainakaan rautakansilla.
     
    Muokattu: 23.9.2017
    passerby tykkää tästä.
  9. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Auto on vielä kesken mutta noilla spekseillä millä kone on kasattu Kannet laskettu 1,5mm kanavat on portattu ja nokkana 290/300. pitääs löytyä pitkälti yli 400hv. Ainoa ongelma on että koneessa on liian raju nokka. Tyhjäkäynti KUUMALLA koneella noin 800r/min sen alle sammuu :( . Kone on kaasarilla mutta laitoin molempiin putkiin lamdan että sais säädettyä. Lamdat näyttää laihaa ja silti palamaton bensa haisee auton takana. Imusarjan alipaine aivan olematoon...... Puuhakilvillä käyty kokeilemassa ja ruutia löytyy. Perä 4.11 välitys joten kierroksia riittää. Täyskaasu kiihdytys tuhos laatikon eli hyvältä näyttää :) . Pitäis vaan ottaa kone auki ja vaihtaa 350 virinokka joka lojuu tallissa niin vois saada päästöt kohdalle ja auton kilpiin. Vuosimalli kun sattuu olemaan 1978 :mad: eli eka päästömitattava.
    Tosta Oldsin koneesta vielä sen verran että on leveämpi kuin Chevyn 454 ja mahtuu konehuoneeseen ilman kenkälusikkaa :D .Toki Oldsin pakosarjat on järkevämmät ja siten mahtuu paremmin. Laturi piti vaihtaa pikkurunkoiseen kun normi ei mahtunut. Nyt on noin 1cm laturin ja tulipellin välissä tilaa.
    Jos kaikki (tai edes osa suunnitelmista menee kuten oon ajatellu) niin Vani ens kesäksi kilpiin. On tossa pari kolme :eek: projektia etusijalla.
     
    12345678910, passerby, KajS ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En tiedä ruotsin nykytasoa mutts pari vuotta sitten siellä oli aika hyvä tarjonta 454 vaneissa. Oli niitä tbi aikasia eli loppupäätä edustavia.


    Chevyn pohjalle ainakin helpompi tehdä osien ym puolesta kun mopen. Ihan siis yleinen varaosien saatavuus ja käytettyjen markkinat pohjana.
     
  11. stikke

    stikke 1st gear

    Aijai nyt alkaa olemaan asiallista :D

    Kyllä se varmaa joo geeämmän tuotteesta aletaan valmistamaan, mulla on siis vielä kaikki hankkimatta, yhestä 454 lohkosta nyt väännän kauppaa.

    Mikäs muute yleinen mielipide on tuosta th700sen vahvistamisesta, paljonko uskaltaa laskee sen läpi tehoa? Tavoite oli kuitenkin ehkä jopa kaksois ahdettuna kiusata tuota drivelinea. Ja kyllä, tiedän, tarvii itse vaniakin vahvistella :D
     
  12. max

    max Double Gearhead

    Joo,kaikki vähän kummalliset projektit on kiinnostavia.
    Otaksun että tämä saattais olla aivan sun ensimmäisiä "rajumpia projekteja?" Ei varmaan sit kantsi ihan ensimmäisenä ruveta suunnittelemaan tuplaturboja sun muita ihmeellisyyksiä.
    Mikä sulla oli sit ajatuksena tänä BBC vanin kohdalla? Päästä pirun kovaa vai kieltämättä se hyvän olon tunne, kun 454 jyllää siinä oikean jalan vieressä.
    Kannattaa kurkata sinne lompsaankin kuinka paljon se antaa myöten kun ruvetaan vaikkapa 454:stä virittämään.

    En todellakaan yritä dumata tätä proggista mutta kantsii kyllä olla realisti.
    Itse tuossa taannoin rakensin rullaavaan 454 SS pikkikseen uuden 454:sen laatikkoineen ja kaikkine tykötarpeineen ja koin sen jo aika vaativaksi(hinnakkaaksi),kun kaikki piti väsätä tyyliin "palapeli".
    Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan ja kun homma alkaa niin päivitä ihmeessä tänne.
     
    KajS, palontie ja artsiracing tykkäävät tästä.
  13. downtown

    downtown 3rd gear

    itse lähestyisin asiaa siltä pohjalta jotta jostain suburbanista tai pikapista 454+4l80e yhdistelmä naitetaan pakettina sinne vaniin
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulla olis sellainen paketti jouten,mukaan tulis todella siisti suburban.
     
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jokatapauksessa 454 menee pikkulohkon paikalle heittämällä, jos vaan tila riittää. Ja nuo edellämainitut Corvetten isolohkopakosarjat ovat erittän hyvät.
     
  16. KajS

    KajS Gearhead

    Amerikan Rauta 4/2016 oli juttua Emmasta, siis Chevyvanista, jossa jutun teon aikaan oli 502 cid isolohko. Autoon oli laitettu 2000-luvun alussa 454. Sen ensimmäisen isolohkoasennuksen oli tehnyt Michael J. Larry MetroAutossa. Moottorivaihtoon oli lehtijutun perusteella käytetty Raidia mukaillen "vitusti tonnia" eli rahaa säästämättä.

    Oisko tuo se Chevyvan, josta omistaja joskus 2000-luvun alkupuolella täällä OD:lla totesi, että performoi ihan riittävästi. Vaihteistona oli/on vahvistettu TH400 ja peränä Fordin 9".
     
  17. ftms

    ftms Gearhead

    jep - ei se bbc:n asentaminen vaniin tosiaan mikään ongelma ole. kannattaa varmaan tehdä jotain parannuksia myös ajo-ominaisuuksiin niin että lisävoimaa on myös kiva käyttää...
    vaihteistoksi suosiolla sellainen malli jonka siten saa myös kestämään tulevat tehot ja käytön. samoin peräksi laittaisin ilman muuta 9" fordin. aiheesen littyen minulla on ylimääräisenä juuri tuohon omaani aikoinaan hankitut, oikean levyiset 9" kuori ja vetoakselit jos kiinnostaa...
     
  18. stikke

    stikke 1st gear

    Jep kyllä ekoja ISOJA projekteja. Ja tuo nykyinen vani, jonka rinnalle olen toista tekemässä on tosiaan eka jenkki, sitä ennen vanhojen mersujen kanssa pelaillut! Vielä on siis paljon tuon tekniikan kanssa opiskelua, lähinnä

    Nykyinen vani on 350tbi ja nyt tehty lohkosta ylöspäin uusiksi alukansilla ja holley 750. Korille ja verhoilulle tehty siistiminen lauluautosta vähän uskottavammaksi. Toistaiseksi vielä siis käytännössä tehty vasta ajettavaksi.

    Tämä proggis olisi tarkoitus tehdä hissukseen ja rauhassa, eka alustaltaan hyväksi ja sitten suunnitella voimalinjan toteutusta varten. Eli ekaksi siis vanikaupoille :D Ja tosiaan sitten tuuttaa kone sisää ja pikkuhiljaa alkaa ottaa tehoja irti. Rahaahan noihin kulkineisiin saa mukavasti palamaan, mutta kuitenkin hissukseen kun tekee konkurssi ei koputtele selkään :D

    Toinen mitä mietin oli sbc stroker puhaltimilla, mut onha iso lohko mureampi, eikö vaan? :D
     
  19. Roc

    Roc Gearhead

    Youtubesta löytyy paljon lätinää kun Hot Rod Garagessa jannut laitto 630 heppasen LS7:n vaniin. Vapaasti hengittävä LS7 on tyyliin puolta pienempi mitä bbc kahdella ahtimella, mutta muuten aika hyvin tulee esille mitä kaikkea pääsee harrastamaan kun vaniin lyödään tehoa vähän reilummin.
     
  20. paja1

    paja1 Double Gearhead

    noh nyt ainakin varmuudella summitin pitkistä halpissarjoista niitä aletaan synnyttämään :odroll: valusarjat ei ole tässä projektissa vaihtoehtona :soosoo:
     

Kerro tästä muillekin!