Vani kolistaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Watti, 4.11.2006.

  1. Watti

    Watti 3rd gear

    Mikähän mahtais olla vanin etupäässä vikana, kun vänkärin puolelta kuuluu monttuihin ajettuna terävä kolina. Kattelin puslat ym. näyttäis olevan ok ja jousikin näyttää ehyeltä. Meneekö tommonen jousi helposti poikki esim. alapäästään viimesestä kierteestä? vani on g20 ja 6.2d -89
     
  2. thomaso

    thomaso Gearhead

    rikkinäinen iskari? Oletko varma myös että se ääni tosiaankin tulee edestä?
     
  3. Janus

    Janus 1st gear

    voi olla väljä ylä tai alapallo. itellä huomasin yläpallojen olevan väljät kun vaihtelin renkaita. Sitä väljyyttä kun ei katsastuksessakaan pystytä toteamaan. On kolissut jo monta vuotta ja olen samaa ihmetellyt mutta nyt selkis.
     
  4. Watti

    Watti 3rd gear

    Jees, kuskin puolella tuntui pystysuunnassa rengasta heilutellessa väljää, mutta kolina tulee repsikan puolelta ja siellä ei tuntunut väljää. Voisko pu-puslilla olla osuutta asiaan? Alusta tuntuu muutenkin tosi jämäkältä ja esim liikennehidasteeseen ajaessa ei kolise vaan tulee nätisti jämäkästi niiaten alas, mutta hiekkatiellä pienissä montuissa tajuton kolina. Takapäässäkin jokin kolisee, mutta se saattaa olla myös väliseinä...
     
  5. kimlahti

    kimlahti 3rd gear

    Voisko olla kallistuksenvakaajan puslat kun kerran tasaheitoissa on kolisemati?

    -Kimmo-
     
  6. Watti

    Watti 3rd gear

    Puslissa on jonninverran väljää, mutta eihän vakaajasta pitäis kolinaa kuulua kun molemmat päät on kumin sisässä kuitenkin?

    Tänään sain kaikki irtonaiset osat kiinni, väliseinän ym. ja nostin nokan ilmaan ja rautakangella heiluttelin rengasta, mutta en vieläkään löytänyt mitään väljää tai kolisevaa. Ainoa mikä saattaisi kolista on jarrupalat, mutta ei niistä niin tajutonta meteliä voi lähteä...
     
  7. GS RIVIERA 68

    GS RIVIERA 68 3rd gear

    Kyllä se kolina voi tulla edelleenkin siittä kallistuksenvakaajasta!Omaan vaniin oon 5,n vuoden aikana kahdet kumit vaihtanu :odroll: (kulutustavaraa)
     
  8. JKF

    JKF Gearhead

    Veikkaisin kyllä kanssa tuota kallistuksen vakaajaa. Se kolina lähtee yleensä niistä sisemmistä puslista, jolla vakaaja on kiinni rungossa. Voivat näyttää päällepäin vielä toimivilta, mutta kuopissa pääsee iskeen metalli metallia vasten.
     
  9. liippari

    liippari 3rd gear

    Mulla kolahtaa kanssa, mutta ei monttuun ajaessa vaan sieltä pois noustessa, eli siis silloin kun iskarin pituus kasvaa.
    Kolahdus kuuluu vain isommissa heitoissa, pienissä ei mitn.

    Mikähän noin oireilee? Kallistuksenvakaajan kumit on uudet.
     
  10. Jacka

    Jacka Gearhead

    Jees

    Mulla kuului taannoin -90 Chevy Vanista samanlaista ääntä. Vaihdoin kallistuksenvakaajan kumit ja tarkastin iskarit. Vika löytyi sitten katkenneesta apukuskinpuolen jousesta. Oli mennyt poikki ihan sieltä alhaalta ekasta ringistä ja oli aika vaikea huomata. Kolina oli kyllä aika kova...
     
  11. buick8791

    buick8791 1st gear

    Voipi tosiaan olla kivikovat ja väljät vakaajan puslat. Toinen mahdollisuus on kiinnihirttävä iskari(rikki).
     
  12. ryti

    ryti Gearhead

    no heitetään nyt oma arvio.
    mulla loppu kolina kun vaihdoin vakaajan pääty puslat ja iskarit.
    ainakii iskarit kolisi kun ei ollu oikeestaan kumipuslia siellä ollenkaan.
    siitä on nyt 2v aikaa ja nyt on jo taas väljää(muttei kolise kuiteskaa)
    saiskohan noita uretaanisena nii kestäs hiukka paremmin.
     

Kerro tästä muillekin!