Vani projekteja

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Chevy-74, 1.1.2007.

  1. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Millasia vaniprojekteja immeisiltä löytyy? Tähän vois kertoilla jos on jotain kerrottavaa. Omastakin vois jotain sepittää jossain vaiheessa.
     
  2. Peeveli

    Peeveli 1st gear

    -85 bensavehe odottaa tukkien nokassa jarrurempan edistymistä.Sisusta irti ja se uusitaan ja vaihelaatikko pitäs th700.ksi vaihtaa ja tieten muut huollot..Ku vain raha ja aika riittääs josko kesällä sais Rautaa Rajalle tapahtumaan valmiiksi..No se ainakin on tavote!
     
  3. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Ittelläkin on tuo sisusta purun alla, kun on kattoluukku päässy vuotamaan, niin hieman kosteutta havaittavissa...
    Tuo on hyvä tavoite tuo Rautaa Rajalle, jos sen pääsis vielä ilman murheita edestakaisin..mahtushan tuohon vaniin ainakin varaosia matkaan. Täältäkin matkaa riittävästi tulee, mutta olis se hieno reissu, niin olishan sinne päästävä.
     
  4. paja1

    paja1 Gearhead

    on tuo toinen väni ollunna koht pari vuotta työn alla... -91 starcraft,matala,ilman takaikkunoita. tekniikka 350 tbi ja 350 lukkoloota ja orkkis lukkoperä. ostin kylkikolaroituna ja purkasin lähes koko auton ja hioin lähes kokonaan pellille... "pikku"pohjatöiden jälkee autoa koristaa mintunvihree helmiäinen sähkönsinisellä kidelakalla höystettynä. alla on torque trhust 2:set, eessä 8" ja takana 10" , 265/50 ja 295/50 kumeilla. keula madallettu niin alas ku mahdollista. täyslevee karjarauta hellan pisteillä ja isoilla sumareilla on keulilla. levikkeet,bumerangi,vararengassuoja,etuspoikka sekä craftin oma a-lippa on värjätty helmiäissinisellä. sisusta on työn alla ja kai tuo jo täksi kesäks valmistuu ajoonkin,tuppaa vaan tuo aika olla näitten kaikkien projektienkans vähä kortilla....
     
  5. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    Vaniprojekteja

    No omalta kohdaltani kaikki lähti liikkeelle 70luvulla kun V8-lehdessä oli juttu Nyqvistin Vanista Kokkolassa... Kun näin samaisen flakemaalatun vanin AmericanCarshowssa niin sieluni oli myyty! Yhtäkkiä haaveeni TransAmPontiac-73:sta vaihtui Vaniin, projektiaihion saatavuuskin oli kertaluokkaa helpompaa. Loppuunajetun 6vuotiaan kiertopalkinnon sai tuolloin(1981)edullisesti... ja tekemistä riitti... Tuolloin lähin Vanikerho oli Porvoossa (PorvooVans&TrucksClub) sittemmin VTCF http://www.vtcf.net/ sieltä sain vaikutteita ja hyviä neuvoja muilta "kaappiharrastajilta"...
    Oman 1975 Beauvillen muutin matkailuautoksi 1985(erikoisauto), projekti ei ole vieläkään aivan valmis vaikka kohta 25vuotta on mennyt. Aina sitä keksii uusia juttuja ja aina voi entistä parantaa...
    Nyttemmin kai ikä ja velvollisuudet(perhe) vie ajan ja rahat, rakentelua tapahtuu vain talvisin(seisonnassa).
    Muutaman vuoden virkavapaa + lottovoitto, niin tulis ehkä valmista?Ehkä!

    Jos meinaat että harrastepeli on yhtäaikaa käyttöauto niin eipä tule olemaan helppoa! Kannattais harkita ns käyttöautoa erikseen, että pääset joka aamu töihin. Harrastepeli myös käyttöpelinä stressaa varmasti jossain vaiheessa, eikä kiireellä hyvää tule!
    Eikä kannata haukata liian suuria paloja kerralla, jaa tavoite välitavotteisiin. Kun pääsee kesäksi baanalle niin jaksaa taas talvella jatkaa projektia.
    Kun jotain teet niin tee se kunnolla, suunnitellen huolella. Mikään ei harmita enempää kuin katsella omia väliaikaisvirityksiä vuodesta toiseen. Se ei välttämättä vaadi kovin paljon suurempia panostuksia tehdä kerralla kunnolla.

    Toivotan kaikille Vaniharrastajille mukavia cruisailukelejä jatkossakin...moikataan kun tavataan

    Mukavia kyytejä on Vani antanut, se on meillä jo PERHEENJÄSEN.
     
  6. HRTP

    HRTP Gearhead

    mulla on käyttiksenä -88 Diesel Vani ja aina sitä silloin tällöin on laitettu,mutta laittoa vielä piisaa,pitäs kevään nurkilla hiekkapuhaltaa tuo vasen helma auki(ainoat ruosteet helmassa joka on minun mielestä kyllä aikamoinen ihme :rotfl: ) ja sitten pitäisi vielä keksiä joku konsti millä saa kattoluukun pitämään vedet ulkona...joten kertokaahan miten ootte saanut nuo kattoluukut pitämään vettä :rotfl:
    Ja sitten pitäisi löytää jostain halpa seppä joka tajuaisi tuon TH700 askin päälle kun yks levähtynyt on tallissa ja nykyinenkin aski alkaa oireilemaan :poff:
    Sisustus on punaista plyyshiä ja tarkoituksena alkaa varustaa sitä starcraft tyyliseksi sisältä eli kaikenlaista pientä vielä riittää,Onneksi.... :rotfl:
     
  7. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Kattoluukun saa pitämään kun sen hitsaa umpeen... no onhan niitä muitakin keinoja. 8) Periaatteessa kaikki massat kannattaa unohtaa jos käyttää tiivisteitä, ja sama toisin päin. Kyllä kunnolliset kumitiivisteet pitää, jos ovat ehjiä.

    Oman kotteron päätarkoitus on tällähetkellä saada se liikenteeseen toiseks käyttikseksi, ja uusia sisusta, entinen kun on entinen... Korista tulee melko pelkistetty, varapyörä sisälle, ja tikkaat ym. Levikkeet ois tarkotus laittaa ja leveet nakit kromi tai alupyörillä. Jotain poppia tulee kanssa ja kesäks pitäs varmaan hieman maalata. Siinäpä ne suurimmat. Tekniikkaan teen pientä remppaa, ja hieman kevyttä piristystä (nokka, aluimari, kaasari, putket jne.)kunhan nyt näkee miten se toimii kun rupee ajelee.

    Omat "oikeet" harrastepelit on ollut aina vanhempia ja sellasina tulee myös pysymään, mutta mukavahan se on tälläsiä uudempiakin ropata, vanista kun saa pakuksi kohtuu hienon pikkujipoilla.
     
  8. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    -94 G30. 6.5 koneella. Kuskin lisäksi yksi istumapaikka.
    Koneen puolesta nyt toimiva kun on tehty kokonaan uusiksi.
    Kun saa "ostettua" korjaamosta konerempan hinnalla pois niin pitää katsoa mitä sisustaan keksisi...
    Ainakin ensimmäisexi toimiva poppi-kone (ehkä jopa oikein cd-soitin?)...
    Ehkä penkkien keinonahka vaihtuu johonkin kulutusta kestävään helposti puhdistettavaan materiaaliin...
    Tavaratilaan seiniin kiinnikkeitä kaiken tarpeellisen kiinnittämistä varten ja ehkä vielä joskus uusi maali ulkopintaan....

    Siis täysin käyttöön harrastettavaksi... :D
     
  9. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear


    Mulla on kattoluukku HondaAccordista(sähköinen) joka on jo tehtaalta varustettu joka nurkastaan viemäriputkilla, ne viemäriputket(4) kuljettaa vedet ikkuna- ja ovitolppia pitkin pois, auton alle... eli sitä ei ole edes tehtaalla suunniteltu pitämään vettä!
    Useasti ne kattoluukut vaneissa taitaa olla niitä "Finlandia-vuotoluukkuja" :odroll:

    Kokemuksesta voin suositella sisustuksessa välttämään verhoilujen liimaamista koriin suoraan. Kiinnitä verhoilut "pahviin"ja kaikki sisustuksen osat jollain KIINNIKKEELLÄ JONKA SAA EHJÄNÄ IRTIi, esim ruuvi, tarranauha,niitti,magneetti tms. Olen nähnyt semmoisenkin "ammattisisustajan" liimattua verhoilua jonka taakse oli mahdotonta saada kaiuttimen johtoja rikkomatta verhoilua :mad: Varmasti tulee tilanteita että kiität myöhemmin itseäsi kun et liimannut plyyshejä autonkoriin.
     
  10. HRTP

    HRTP Gearhead

    no voit arvata että miten tässä mun vanissa ne on tehty :p eli ite en ole laittanut plyyshejä vaan ne on ihan "ammattilaisen" tekemät sisustukset
     
  11. challenger

    challenger 1st gear

    [​IMG]
    Tätä vania on tullut kuolattua. :wink: Jos joku tästä jotain tietää mielenkiinnolla kuuntelisin. Onkos näitä kolme akselisia vaneja kuinka paljon suomessa?
     
  12. paja1

    paja1 Gearhead

    haminassa on ainaki yks 3-akselinen. pari vuotta sitte hesasta tänne haettu.sellain vaaleansininen, ei oo ajossa tällä hetkellä,laittoon menossa ku omistaja joskus talonrakennuskiireiltään ehtii aloittaa :odroll:
     
  13. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear


    Tottakai verhoilut tulee laittaa levyn pintaan niinkuin missä tahansa vehkeessä, ja irti ulkopellistä, sitten vielä ehdottomasti muovit liimataan reunoista levyjen takapintaan suojaamaan kosteudelta.

    Komia tuo kolmiakselinen, vaikken oikein noista maisemamaalauksista perustakkaan.
     
  14. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    Vaniprojekteja

    "Norsuhan" se, Norsun rakentajapariskunta oli Porvoo Van & Trucks Ry:n perustajajäseniä, tuon teliakselin tieltä "liian kapeat 255*15 pyörät kulkeutuivat allekirjoittaneelle, ne on vieläkin tallinnurkassa pölyttymässä :lol:
    Ei niitä kolmiakselisia liikaa ole... ei kun tekemään! VTCF:n kautta varmaan saa parhaat avut, ja valmiiksi käydyt paperisodat (ennakkotapaus)...
    Tuo kattokorotus on sitten oikeata PELTIÄ, ei mitään kuttaperkkaa!
    Hienoja pelejä ja mukavia ihmisiä
    :wink: :p
     
  15. Beenari

    Beenari 3rd gear

    No itselläni lojuu tallissa -82 henkilöauto. Verhoilut tai oikeammin koko sisutus pitäisi poistaa ja rakentaa uusiksi. Mahdollisesti kuskin ja kartturin kipparijakkarat saa jäädä ja muut tuolit lähtee.

    Taakse olisi tarkoitus saada U-sohva pöydällä ja kuskin selän taakse baarikaappi.

    Kattokorotus otetaan pois ja leivotaan vastaava pellistä.

    Chevyn 305 lähtee veneen ankkuriksi ja tilalle lusikoidaan Oldsin 350, 425 tai 455 sekä vaihteistoksi vaihdetaan TH700.


    Toinen samanlainen on sitten tallin pihalla varaosa-autona. Henkilöauto sekin.
     
  16. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Hmm miksi Olds-moottori ja chevy-kaavelin loota?
     
  17. Beenari

    Beenari 3rd gear

    Sattuu noita OLDSin koneen osia olemaan pitkin tallin lattioita....

    Voisihan sitä ajatella universal kehällä olevaa TH200:sta mutta jos 425/455 menee nätisti konehuoneeseen niin veikkaisin että 200:nen poikii koneen takaa aika nopeasti.

    Ja TH350 ja TH400 askeista puuttuu se ylivaihde -> maantie ajossa kovat kierrokset -> bensaa kuluu. Ja asuntovaunua vetäessä taas hieman tiuhemmasta perästä on hyötyä liikkeelle lähtiessä -> hauskuuskerroin kasvaa exponentiaalisesti ("vani ja asuntovaunu ei voi kiihtyä niin hyvin että V70 vulvalla ei päse ohi")
     
  18. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Ei th2004r kuole, jos se on kunnolla koottu ja jäähdytys on hallussa...
     
  19. valsu67

    valsu67 1st gear

    Onkos ambulanssi käytössä olleissa 6.2d koneissa yleisesti ottaen mitään eroa ihan normi koneeseen??Kun aina huomaa kehuttavan myynti ilmoituksissa että ex ambulanssi,todella pirteä yms. yms.
     
  20. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Vaiheessahan tuo laitos vielä on pahasti, ja saa nähdä löytyykö talveksi rakentelupaikkaa, ettei tarvitsisi myydä keskeneräisenä pois. Jotain kuvia linkistä. Nyt lähes kokonaan hitsattu, putkisto tekeillä, ja sisusta vaiheessa, ja rollpan vielä kesken yms... http://s19.photobucket.com/albums/b163/ ... 20vandura/
     

Kerro tästä muillekin!