vanin alapallot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja migel, 18.9.2007.

  1. migel

    migel Gearhead

    Onko 6,2:sessa samat pallot kun bensavastaavassa???
     
  2. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Luultavasti kyllä. Ei jenkki- GM:issä yleensä ole mitään eroa alustan nivelissä, oli kone mikä tahansa. Ja muutenkin olisi jäänyt dieselöintejä tekemättä.

    Tärkeämpää sinulle olisi luultavasti tietää sen alustan kantavuus , onko G10, G20 vai G30. Kantavuuden mukaan ne pallot vaihtelevat luultavasti , jos vaihtelevat, kuin koneen. Dieseliä on saanut kaikkiin..
     
  3. Funky-Olds

    Funky-Olds 3rd gear

    Huutonetissä tais olla uusi alapallo myytävänä.. 30e.
    En tiedä onko halpa?
     
  4. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Voi olla. Tosin eipä nuo hirveästi enempää maksa kaupassakaan.

    Ja halpuuden rinnalle voi nousta sitten se pikkuongelma, ettei ole sopiva.

    Selvititkö, muuttuuko nivel kantavuuden mukaan? Ja mikä on autosi kantavuus?
     
  5. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Rautakummulla

    PALLONIVELET JA PUSLAT HINTA
    YLÄPALLONIVEL HINTA
    Yläpallonivel G10 ja G20 '73-'95, oikea / vasen 32.65
    Yläpallonivel G30 '73-'95, oikea / vasen 40.85
    Yläpallonivel kaikki mallit '96, oikea / vasen 38.05
    ALAPALLONIVEL HINTA
    Alapallonivel G10 ja G20 '73-'95, oikea / vasen
    Alapallonivel G10 ja G20 '73-'95, oikea / vasen 32.45
    Ylikoko pallonivel '73-'95 (jos tukivarren reikä kulunut isoksi) 57.55
    Alapallonivel G30 '73-'95, oikea / vasen 51.60
    Yläpallonivel kaikki mallit '96, oikea / vasen 45.80

    Eli siitä vaan "säästämään" ja ostamaan sokkona yksityiseltä "alapallo 6.2 vaniin"... 30€ hintaan. Onnea matkaan vaan
     
  6. migel

    migel Gearhead

    Jeps , molemmat ovat G20:siä elikkä tod.näk. ne sopii molempiin.IHAN HYVÄ NIIN,-EN KUOLEMAKSENIKAAN MUISTA MITÄ KO PALLOT MAKSOIVAT,MUTTA JOTAIN LUOKKAA 28-32 EGERII NE TAIS OLLA.Kolusin vaan nurkkia ja löytyi parit pallot joissa luki vaniin päällä ja kun löysin tollasen 140000 ajetun 350 -90;sen tonnilla ,niin ajattelin ruveta entisöimään sitä uutta vastaavaksi ajan kanssa ja siksi myös esitin kysymykseni.
    En tiedä mitä suuri kansa on mieltä autotyypistä,mutta minulle se sopii kuin nenä päähän...
    Eri asia on mitä meiän Vanhaset on mieltä niiden käytön jatkuvuudesta ja haittaveroista,mutta sehän ei ole auton vika...
    Tallin puute on ainoa asia joka vaivaa eniten näissä projekteissa...eikös?
     
  7. lincci

    lincci Gearhead

    Enpä ole itse mikään chevy-tietäjä mutta sanoisin kuitenkin että bensa ja diesel vaneissa on eri pallonivelet.Ainakin kuuluisi olla.eli suomeen on tullut dieseli-vaneja jossa on kuitenkin bensakoneisen alusta,varsinkin juuri näissä 20:ssä.
    yläpallo dieseliin vm.-87-92 moogin numero k6122
    yläpallo bensaan vm.-87-92 moogin numero k6136
    yläpallo kaikki koneet vm.-73-86 moogin numeri sama k6136

    alapallo dieseliin vm.-83-92 moogin numero k6379
    alapallo bensaan vm.-83-92 moogin numero k6117

    mikään muu ei kerro varmaa totuutta kuin kartion päähän tulevan mutterin koko,siis kierteen koko.
     
  8. migel

    migel Gearhead

    Kiitoksia tiedoista,menenkin heti katsastamaan mutterien koot ja noi numerot...
     
  9. cuda69

    cuda69 Gearhead

    mie oon myyny kohta kymmenen vuotta noita ja kertaakaan ei ole viekä mennyt dieseliin dieselin pallo vaan aina bensakoneisen.
     
  10. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Menee vähän ohi, mutta ihan "dieselkoneisen alusta" - epäilen. Kyllä tuo vaikuttaa ihan kantavuuserolta G10, G20 ja G30 välillä. Ainakin tuon Rautakummun nettikaupan perusteella. Luulisi sillä talolla olevan aika rautainen kokemus osakaupasta ja GM dieseleistä..

    Jossain eurokinnereissä nivelissä voi olla eroja riippuen koneesta, GM usa-takaveto autoissa nuo näyttää olleen painon mukaan, kuten vanteiden puolttijaot ja määrät. Mm. 1977-96 GM B-koreissa on ollut konetta laidasta toiseen Caddyn 425:sesta v6:siin. kaikissa sama alapallo, paitsi Caddyn jatketuissa limoissa ja alustoissa (paino), sekä 1995-96 LT1 koneisissa 9C1 poliisiversio Capriceissä , joihin ko. isompi alapallo lisättiin katukivetyksiin takaa-ajoissa särkymisen estämiseksi..

    En vieläkään vakuutu , että GM Truckeissa olisi eroja riippuen konevaihtoehdosta... Vaan riippuen kantavuudesta eli kokonaispainosta Ei sovi tuo väite erillisistä diesel-alapalloista linjaan.
     
  11. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    En tiiä nokivasaroista enkä halluukkaan tietää, mutta nuo Rautakummun ninttendosivut on kyllä ihan lapsenkengissään. 300 euron osa sielä maksaa tiskillä 150 ja päinvastoin ja sopivuudet...
    Eivät varmaan haarrasta ninttendoja niin ahkerasti.
     
  12. lincci

    lincci Gearhead

    nuo pallonumerot olivat NIMENOMAAN G20 kohdalta.kyllähän joissakin g10 ja g30 on samoja palloja mutta en minä niitä tarkoittanut vaan pelkästään 20:stä kirjoitin. Itsekkin olen näitä myyny yli 10 vuotta ja silloin tällöin menee väärät pallot.kylläkin tosi harvoin mutta kuitenkin.

    ja numerot olivat suoraan lainattu moogin tehdasluettelosta.kylläkin vuodelta 1993 mutta ei se mitään. ulkoa en muista onko uudemmassa kirjassa jokin numero muuttunut tai korvattu toisella,kirja kun on töissä.

    tietty jos autoon on vaihdettu jälkeenpäin dieseli niin menee se silloinkin pieleen.tai päinvastoin.eikä se katsastuksessa jää kiinni pallonivelistä.

    olenpa kerran nähnyt sellaisenkin g20:sen missä oli ajossa nyrjähtänyt etupyörä nurin lokasuojan sisään.en muista oliko ylä vai alapallo pettänyt mutta jompikumpi oli.
     

Kerro tästä muillekin!