Vanin alustan jäykistäminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja coupedeville, 26.9.2003.

  1. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Onko joku tehnyt tällaisen operaation, millä osilla ja minkälaisia tuloksia tuli.
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Yhteen taksivaniin suositeltiin G30 jousia ja Konin iskareita. Tosin nuo pelkät Konitkin auttaa jo huomattavasti.
     
  3. 454SS

    454SS 3rd gear

    Mä olen lisänny pariin Vaniin takajousiin yhdet ylimääräiset lehdet suuremman tankin asennuksen yhteydessä. U-pultit riittää juuri ja juuri yhden lehden lisäykseen.
     
  4. _caddy_

    _caddy_ 1st gear

    Olen nähnyt Tampereella liikkuvan yhden vanin missä on parabelit takana ja kuului kuski kehuvan niitä lujaa baarissa (istuin viereisessä pöydässä) oli pakko käydä katsomassa sinne vanin alle ja näytti hyvältä.
    Kehui itse tehneensä ne (tuntomerkit pajakulman takki ja lippis).
     
  5. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Mulla vaeltaa tuo yksiö aika rajussa takakenossa, joten tuo lisälehtien laitto kiinnostaa.

    -454SS, Minkä lehdet laitoit ja mihin väliin? Norrasta seuraava olis varmaan järkevin vaihtoehto?

    Mites sitten jos laittaa G30 etujouset ja on piskuinen 8, niin eikö se korosta tätä takakeno vaikutelmaa ennestään?

    Sitten vielä iskareista. Mitäs mielipiteitä löytyy Monroe tai Capriel kaasujen käytöstä? Hinta aika paljon edullisempi kuin konilla. Konilla on tietysti "mainetta"...
     
  6. 454SS

    454SS 3rd gear

    Toiseen autoista laitoin norrasta seuraavan, ja toiseen siitä seuraavan lehden. Kaveri laittoi vielä omaan autoonsa noista puretuista pakoista jääneet kolmanneksi pitkät lehdet.
     
  7. freeride

    freeride Gearhead

    mulla on 89-6,2d g20 vanissa takana vahvistetut gabrielit (terrain tamer) ja edessä punaset (special D) säädettävät konit.konit säädetty niin kireelle kun saa.lisäks etuvakaajan kumipuslat vaihdettu moogin sinisiin oliks ne nyt sitte uretaania vai mitä lie,paljo kovempaa kuitenkin kuin org.kumipuslat.lisäks etujouset menee vaihtoon viikon päästä.tilalle tulee g30 vanin hd jouset.pitäs olla aika hyvin jiirissä sitte:)

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: freeride 2003-12-09 22:09 ]</font>
     
  8. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Ja aamusti heti päivän tyhmä kysymys. Ilmeisesti kaikissa vaneissa tuota kallistuksen vakaaja EI ole? Tai sitten se on semmoisessa paikassa tai muodossa, etten sitä normaali tarkastelulla löydä.

    Kattelin tuolta varaosa/purkuosa hausta alustan osia, ja löytyihän sieltä G30 etujousia, lehtiä ja kallistuksenvakaajaakin. Täytynee alkaa ettiä kevääksi lisää puurtamista.
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Savonlinnassa on joku semmonen firma kuin MVA-Huolto joka myy ja haluttaessa asentaakin ilmajousia noihin vaneihin.
    Etujouset Chevyvaniin maksoivatten ainakin viimeks vtcf:n lehdessä näkemäni ilmoituksen mukaan 200€/pari ja takajouset noin tuplaten ton verran.
    Ainakin moni vanikerholainen on kovasti kehunut noita, joten kannattanee tiedustella niistä tarkemmin tuolta MVA-Huollosta p. 015-4760460
     
  10. vieteri

    vieteri 1st gear

    vanin parabelijouset olivat todellakin pajakulman valmistamat.palaute jousista on ollut positiivista.pajakulmasta löytyy myös trapetsilehdet sekä kaikki muu lehtijousiin liittyvä,myös jousi asennukset kuuluvat toimenkuvaan.
     
  11. 454SS

    454SS 3rd gear

    Minkähän hintaisia noi parabelijouset on? Eroaako hinta paljonkin normaalin pakan hinnasta?
     
  12. vieteri

    vieteri 1st gear

    parabeli jousien hinta vaniin on muutaman kympin kalliimpi kuin rautajouset samaan värkkiin.
     
  13. chevy76

    chevy76 1st gear

    Saax kysyä tyhmiä, mut mitkä on parabelijouset..???????
     
  14. vieteri

    vieteri 1st gear

    parabelijousi on keskeltä vahvempi ja ohenee päihin ,eli tasavahvaan lehteen verrattuna joustavampi / kantavampi.
     

Kerro tästä muillekin!