Vanin ilmastoinnin kuivain

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja vilunki, 1.7.2017.

  1. vilunki

    vilunki 1st gear

    olis taas huolia ja murheita 96 vuoden vanhakoppasen chevy vanin kanssa. elikkäs vuotaa jäähdytinnestettä jostakin sieltä kuivaimen takaa, ilmeisesti lämppärin hanalta.

    ilmeisestikin mulla ei nyt ole juuri muuta vaihtoehtoa , kuin irrottaa kuivain tieltä pois että pääsen vaihtamaan sen hanan.
    ja nyt siis askarruttaa se kun en noista ilmastointi vehkeistä juuri mitään tiedä, että miten pitäisi toimia.

    joudunko käydä tyhjennyttämässä kylmäaineet sieltä jossain pajalla ja joudunko uusimaan sen kuivaimen vai voiko vanhan käyttää vielä uudestaan.

    toki uusi kuivain ei taida mahdottomia maksaa, et sen puoleen sen kyllä voi vaihtaa. mutta onko se turhaa?
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Oikea oppisesti käyt jossain liikkeessä tyhjentää, käy vaikka rengasliikkeessä tai parkkihallissa, monet tekee ilmastointi huoltoja. Sit toinen on et avaat liitokset ja päästät kaasut ilmoille, vaihdat kuivaimen ja uudestaan täyttö jossain. Toimii välillä jopa ilman kuivaimen vaihtoa (tai aina, mut voi heikentyä) . Itse avaisin, kuivaimen vaihto, ja tuttuun liikkeeseen täyttää. Ympäristö ei sun ilmastointi aineita huomaa, ja se on ainut syy miks imis ne pois, älä nyt päätä pidä siinä. Sit uudet öljyt ja kylmä-aineet, ton ikäsissä se oli joku r-134a tms.
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Nyt en kyllä tiedä noin uudesta mitään, mutta aika harvoin noissa mitään hanaa lämppärille on. Jos letkut menee sinne, niin letku tai kennovika ehken.
     
  4. vilunki

    vilunki 1st gear

    kennon letkut on ihan kuivat, ei ainakaan sieltä vuoda. mut siinä kennon ja kuivaimen välissä kyllä on joku murkula mihin tulee letkuja ja joku säätövipu. sieltä jostain se tiputtaa nestettä.

    ja sellaisen huomion myös tein, että lämmöt täysillä vuoto pienenee olemattomaksi ja kun kääntää kylmälle rupee taas tiputtaa kunnolla.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllähän tuo kovin siltä kuulostaa, että siellä olis hana.
    Jos se ilmastointi on nyt toimiva, niin riippumatta siitä miten poistat ne aineet, niin tulppaa tiiviisti heti ne putkenpäät. Ei ole sitten pakko vaihtaa kuivainta. Jos se on vaikee mennä tyhjäämään johonkin huoltoon, niin satakolmenelosta suihkitaan kyllä ilmaan monessakin jutussa ihan huoletta.
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Chevyissä on alipaineella toimiva hana, joka sulkee kierron täysin, kun lyö ilmastoinnin päälle. Vanhemmissa se on konehuoneessa läpiviennin edessä. Tiedä ton ikäisestä, mutta oireet viittais siihen hanaan, kierto kiinni paine kasvaa/vuotaa enemmän.
     
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    muovinen hana hapertuu ajan saatossa,ei sen vaihtamista varten tarvii ac tyhjentää.
     
  8. vilunki

    vilunki 1st gear

    Hana laitettu tilaukseen. Ja meinasin ensin hakata päätä seinään, koittaen vaihtaa sen sokkona ilman kuivaimen irroitusta.

    Saa nähdä onnistuuko :D
     

Kerro tästä muillekin!