vanin iskarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja cheeva, 16.7.2003.

  1. cheeva

    cheeva 1st gear

    Sopiiko jonkin muun auton iskarit 90 chevy vaniin ?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    heikosti... mutta eihän noi paljoa maksa...
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    No tää on tätä samaa "harrastuslinjaa", jossa sovitellaan perkkissit/izuzut jenkin keulille. Tungetaan Chevy sb väkisin Mopariin pistäen samalla uusiksi ohjausvivustot rintapellit ja kardaanitunnelit..
    Vaikka helpommaksi/halvemmaksi tulisi tunkea Mopar isolohko keulille jos kyytiä kerran haluaa..

    No kaipa joku kuvittelee säästävänsä 10 € per iskari sovittamalla itse sorvaamansa volvon biltema-iskarit Vaniin..

    Ps. Multa vois löytyä käytetyt Amazonin iskarit, niin tulis "säästöä".. :smile:

    Jännä asenne porukalla.. Väkisin jotain paikooilleen, jotta "säästetään" 10 senttiä..

    Ymmärtäisin, jos samalla innolla tehtäisiin customeita tai kutiteltaisiin hepoja koneista, kuin yms, kuin perkinssejä tungetaan keulille tai sovitellaan 10 erkin takia erimerkin koneita puol väkisin väärään paikkaan, vaikka löytyisi miltei samanhintainen bolt on ratkaisu..

    Miksi muuten Vaniin pitäisi saada "jonkin toisen auton iskarit" kuin Vaniin tarkoitetut? Onkos tää nyt iskari kustomointia vai mitä :smile:
     
  4. cheeva

    cheeva 1st gear

    Vitun älypää Kunhan kysyin .Voit tunkea ne amazonin iskarit vaikka hanuriis.
     
  5. rataskone

    rataskone 1st gear

    On se hienoo kun joku uskaltaa ihan noin nimettömänä kommentoida muiden harrastusta. Itse ainakin nostan hattua kavereille, jotka viitsivät nähdä vaivaa eri automerkkien osien sovittelemisessa toisiinsa. Yksi tuttavani touhusi useita viikkoja vanhan metrivoortin etutolppien kanssa. Sovitteli sinne volvon ja ties minkä vehkeen tolppia (paremmat jarrut mielessä), ja pystyi jopa ajamaan jotenkuten kaikilla "kokeiluillaan". No loppupeleissä kaveri palasi takaisin voortin osiin. Eli lompakkoon ei tullut rahallista säästöä pennin latia, mutta tietopuolella kaverin "knowhow" kasvoi aika rajusti. Pyöränkulmista ja muista ohjaukseen liittyvistä asiosta ei voi koskaan tietää liikaa, mutta uskallan väittää tämän tuttavani tietävän niistä jonkin verran, mikä helpottaa varmasti tulevissa rojekteissa.
    Tämä nimetön käyttäjä puhuu jotain "jännästä asenteesta". Pistää vaan miettimään kirjoittajan asennetta, kun käy toi muiden harrastajien arvostelu niin helposti. No toisaalta onhan se arvostelu helppoa yleensä aika mukavaa, joten se siitä aiheesta.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    "Pistää vaan miettimään kirjoittajan asennetta, kun käy toi muiden harrastajien arvostelu niin helposti. No toisaalta onhan se arvostelu helppoa yleensä aika mukavaa, joten se siitä aiheesta."

    No en nyt oikein ymmärrä mitä "arvostelua" toi sitten oli? Miksi Vaniin pitäisi tunkea jonkin toisen biilin iskarit? Eikös se homma aukea helpoiten, kun käy KYBin, Konin , Monroen ja Gabrielin kotisivuilla, hakee iskarit Vanilla, katsoo tuotenumerot ja hakee sitten niillä. Siinä se selviää, missä muissa bilkoissa niitä samankokoisia iskareita voidaan myös käyttää.. Tosin pointtia en vieläkään ymmärrä, sillä tarvikeliike ne myy sillä tuotenumerolla, ja saman ne samat KyBit maksavat tulivat sitten matzoniin tai Vaniin ?

    Eli missä pihvi? Käytettyjen jälleen sovittamisessa vai?

    PS. 240 -sarjalaisissa Volvoissa käytetty takaiskari on sama kuin GM.n B-koppaisen etu vai takaiskari.. Eli eikun Biltemaan säästäväiset :smile:
     
  7. ChevyVan

    ChevyVan 1st gear

    Kyllä puhutte asiaa!!! Laittakaa etenkin tollaseen isoon autoon oikeet iskarit ja muistakaa vielä niiden merkki: KONI
     
  8. cheeva

    cheeva 1st gear

    antaa olla !!
     
  9. 67

    67 1st gear

    voihan olla niinkin et oli tyhmää laittaa uudet grand cherokeen iskarit valianttiin,ihan vaan siksi et kun ne nyt voi siihen laittaa.ja sattuvat toimimaankin hienosti.ja meinaan tunkea uden cherokeenkin iskarit johonkin vehkeeseen kunhan ehdin.jos tämä asenne joitakin jurppii?valittakaa vaikka eduskuntaan.mua ei jaksa kiinnostaa.

    ja entäpä jos ei vaniin valmistetakaan halutunlaisia iskareita?silloinhan on pakko soveltaa.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä niitä perinteisiä putki-iskareita löytyy vaniin ja jenkkeihin vaikka millaisia ainakin 5-6 valmistajalta. Omaa uropoutta yleensä on, jos pitää soveltaa "G-Cherokeen -iskareita" Valluun.. On surkeaa, jos ei osata käyttää nykyisiä kaikille avoimia valmistajien nettimanuaaleja. Ei niitä iskareita mitkä olet alle ruuvannut pelkästään mihinkään Cherokeehen ole tarkoitettu, vaan ne on väännetty tietyn iskunpituuden ja kiinnityksen täyttäviksi tietyt ominaisuudet omaaviksi iskareiksi tietyllä tyyppinumerolla käytettäväksi missä vain sopii.. Teollisuusvempeleista angliaan..

    Oppikkaa käyttämään kataloogeja, niin elämä on helpompaa..
     
  11. 67

    67 1st gear

    minusta,on surkeaa ja mielikuvituksetonta tuijottaa,osavalmistajien kataloogeihin.ennemmin sovellan jotain olemassaolevaa johonkin,olemassa olevaan,kuin haaskaan rahani turhuuksiin.
    vain koska kaikenmaailman nimettömät,käskevät ostella kataloogin mukaisia osia.
    seuraavaksi muuten laitetaan pickupin konit valianttiin.kun sattuu semmosetkin hyllyssä lojumaan.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitäs tuo soveltaminen on?

    Riittääkö se, että ne kiinnityksiltään sopii ja ehkä pituudeltaan "mahtuvat"...

    .. mitens tuo heilahduksen-vaimennus-ominaisuus? Miten sen päättelet; tiedät jousivakiot, jousittamattoman massa ja osaat laskea auton akselimassojen vaatimat hidastuvuudet ulos- ja sisäänjoustoissa?

    Vai p@$¤@n väliä...
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jep katsos näillä kuvitusrikkaista tosmies asentajista on masentavaa käyttä nykyisiä tiedenhankinta kanavia. Eli mennä nettiin, tai osakauppiaan luokse ja hankkia autoonsa sopivien iskareiden koodit ja sen perusteella mitat yms. tiedot ja soveltaa parhaiten tarkoitukseen sopivat / hinnaltaan sopivimmat iskarit paikalleen pikku vaivalla..

    No nämä asentamisen sankarit kiskovat iskarit loppuunajetusta "pikkarista" ja sorvaavat ne Valluunsa :wink: Onnellista..

    Ja operaatiossa säästyi ainakin 30-50 € per iskari, eli uuden tuliterän kohtuullisen ja varmasti tarkoitukseen sopivan iskarin hinta.. Toivottavasti nämä sankarit pysyvät tieliikenteen ulkopuolella noine viritelmineen..

    Muutenkin ärsyttävän typistyttävää, että hemmojen "tietotaito" iskareista perustuu vankkaan tietämykseen, että iskari on "Grand Cherokeesta" tai "Pikkarista" , ja noi "herokeen iskarit ovat helevetin hyviä". Siis millainen Cherokeen iskari? Kaksiputki- vai yksiputki kaasuiskari? Onko aktiivisia venttiileitä? Vai onko kyseessä ihan peruspaineeton? Paljonkohan mahtaa olla kilometrejä takana tolla Cherokeestä revityllä?

    Ja jos uutta ostat olet pikkuisen naivi, jos osakauppias myy sinulle "Cherokeen-iskarin" .. Siihen vannaan sopivat perusputki-iskarit käyvät moniin muihinkin. Pihvi kuitenkin on millainen ominaisuuksiltaan tuo sinulle myyty myös Cherokeehen sopiva iskari on? Siis onko kyse perusneste-iskarista tehnynä biltemalaatuun vai onko kyseessä täysin säädettävissä oleva koni?

    Jos tätä pointtia et ymmärrä ta kieltäydyt ymmärtämästä ja itket nimettömyydestä, niin herran jestas. Niillä iskareilla kun on pirunmoinen merkitys, että vannasi pysyy tiellä. Jos yksin siellä liikkuisit iskaritietoinesi,niin siitä vaan, mutta kun silellä on muitakin kuin sinä..
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest


    Ennenkuin joku nyt tuon nettikatalogista sopivaa iskaria etsimään suosittavan nimettömän ohjeen mukaan säntää Biltemaan iskarikaupoille, niin sanottakoon että 240 Volvon takaiskari ei sovi GM:n B-bodyn kumpaankaan päähän ilman modifiointia.
     

Kerro tästä muillekin!