Vanin jarru/ohjaus ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja mietmi-3, 26.1.2008.

  1. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Toimii kuin junan[​IMG] Ei puolla eikä hae oikealle eikä vasemmalle [​IMG]
     
  2. voittol

    voittol 2nd gear

    Mikä toimenpide auttoi?
     
  3. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

    Taisi olla syynä umpeen turvonnut jarruletku..
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Jep! Ei mennyt ilmakaan läpi kun puhalti letkuun :eek:
     
  5. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Leima tuli kunniamaininnoin 8)
     
  6. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    Mikset vieny paukun katsastukseen niin olisit tältäkin vaivalta säästyny...:poff: Eikö se ole vähä sellainen paikka että läpi menee auto kuin auto. Itsellä ei ainakaan ole kotterot pompannu siellä vielä kertaakaan. 8)
     
  7. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Jos autossa on vikaa :mad: se pitää korjata [​IMG]
    Onneksi nykyään saa katsastaa missä haluaa :wink:
     
  8. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    No pitää pitää mutta nuo nut on tuollasia pikkuvikoja... :poff: Mutta kuka nyt ei mielellään kävis paikassa missä ei nipoteta pienistä. Tosin kuin eräällä asemalla vaasassa, jossa ensin hakataan kuonavasaralla maalit kynnyksistä ja sen jälkeen pompautetaan kun etupenkin verhoilussa on tupakan kokoinen reikä. :wc:
     
  9. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Aikoinaan kun olin vaihtamassa Olssiin konetta piti saada lupa läänin pääkonttorista ja sehän sattui olemaan Vaasassa. joku rantarosvo inssi puhelimes sönkötti ettei saa lupaa 455 koneelle vaikka oli ennakkotapauksesta tiedot. Onneksi ei tarvitse enää moisten superinssien kanssa olla tekemisissä.

    Ei muuten ollut pikkuvika kun olkapää meinas mennä sijoilta jarruttaessa. Kauhavalla ollaan asialinjalla ja kuten alussa kerroin vikaa etsittiin porukalla :eek: . Diaknoosi oli pikkasen väärä puoltamista ajatellen mutta oli ne alatukivarren puslat joka tapauksessa vaihtokunnossa. Ostin toisellekkin puolelle mutten ole vielä kerinnyt vaihtamaan kun nämä kotiaskareet on haitannut harrastusta :mad:
     
  10. palau

    palau 3rd gear

    vaniin

    pitäs ittellekki vaihtaa puslat ja tuo akseli. et sattunu mittoja ottaan tuosta akselin holkista?
     
  11. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Re: vaniin

    Otin kyllä mutta arvaappa muistanko :mad:
     
  12. palau

    palau 3rd gear

    puslahommat

    noniin, tuli tuossa purettua tuo tukivarsi ja puslat vaihettua..laskin et aikaa kulu koko hommaan 5 tuntia kaikkineen, samalla vaihtu vakaajan kumit ja alapallukka.
    mulla ei ollu akselin ympärillä mitään putkea, koko akseli on yhtä jöötiä.auto on g20 -86 6.2d.Puslat lähti vaivattomasti, kunhan anto sopivasti lämpöö kosaanilla.
    puslat oli kyl aivan pommit (kuskinpuolen tukivarsi). Ilmeisesti vuotava ohjaustehostinöljy oli syönyt puslaressukat huonoon kuntoon..apparin puolella puslat näyttäs olevan ihan kondiksessa.täytyy nekin vaihtaa, ku tuli hankittua puslat kummallekkin puolen.
    taitaapi olla yleinen vika tuo vuotava tehostin.

    Pussihousu, sun vani taitaa olla -70 luvulta ja pensa?
     
  13. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Re: puslahommat

    Ei ole -70 luvulta vaan 1981 malli. Mutta Bensa kyllä :poff:
     
  14. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

  15. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    mäntä jumittaa.itellä oli samaa oiretta,välillä ei puoltanut,männässä hiukan pintaruostetta,karhunkielellä puhdistin .3 tkm menny ei mitään ropleemia.
     
  16. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ei meidänkään vanis enää minkäänlaista puoltamista. Se saamarin jarruletku aiheutti kaikki ongelmat.
     

Kerro tästä muillekin!