Vanin jarrujen ilmaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 28.7.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oli tänään oikean etupyörän jarruletkun vaihtotyö ja ilmattiin se perinteiseen tapaan.
    Jarrunesteen seassa ei ollut enää ilmaa.
    Pumpattiin poljinta, joka meni puoleen väliin, mutta moottorin käynnistyksen jälkeen poljin painuu pohjaan asti.Jarrutehoja löytyy jonkin verran,mutta muistikuvan perusteella aiemmin ei poljin mennyt pohjaan asti ja jarrut olivat tehokkaammat.
    Osaakos joku sanoa kokemuksen perusteella riittääkö pelkästään yhden pyörän ilmaus vai onko systeemissä jokin järjestys?
    Epätoivoinen korjaaja:(
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei täältä näköjään apuja saa!

    Etupyörien ilmaus meni muuten ok paitsi poljin meni pohjaan.?!

    Selvisi kokeilun perusteella, että takapyörille on oma säiliönsä, koska meni tyhjäksi, l. hörppäsi ilmaa.

    Tilanne on nyt se, että vaikka kuinka pumppaa, nestettä ei tule oikeasta takapyörän ilmausruuvista.
    Onko nyt siis ilmattava jo pääjarrusylinterikin ja kuinka ....keleessä se sitten tehdään?
     
  3. HornetRWB

    HornetRWB Gearhead

    no mä yritän sitten. :wink:

    kokeile hiukan eri ilmaustekniikkaa. joku (vaikkapa pissapojan) letku kinni ilmaruuviin ja toinen pää pulloon jossa on valmiiksi jarrunestettä. näin saat ilmattua painelemalla jarrua ilmausruuvi auki ja se ei ime uutta ilmaa piiriin irrottaessa. ilmat tulee suhteellisen helposti pihalle ja jos pistät kaverin katsomaan pulloa niin siitä tosiaan näkee tuleeko ilmaa vai ei.

    oletko sä tsekannut ettei sulla vuoda jarrunestettä mistään? eli eka säiliö täyteen ja sitten varmistat kaikki ilmaruuvit kiinni ja kone käynnissä (tehostin mukana) pumppailet jarrua jonkinaikaa. sit kone seis ja käyt tarkistamassa nestesäiliön. jos pinta on laskenut niin sulla on vuoto jossain, eti se ja tuki ja ilmaa jarrut uusiksi.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitoksia Hornet RWB vastausyrityksestä ja vinkeistä.Näin juuri olemme tehneet.Mitähän pirua tässä enää voi tehdä?

    Yritin pläräillä vanhoja juttujakin läpi, mutta ei niistäkään oikein tolkkua ota.
     
  5. cheeva

    cheeva 1st gear

    Ilmaa ristiin. Ensin oikee taka ja vasen etu, sitte vasen taka ja oikee etu. Ilmaus ruuveja auki vaan sen verran et just tulee nestettä ns.tuntuu painetta polkimessa, ja varmista ettei ruuvi vuoda ohi kierteistä. Ja ole perusteellinen , käytä aikaa ja runsaasti nestettä.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Minä olen ilmannut käyttämällä letkua, joka yltää ilmausruuvilta pääsylinterin säiliöön. Onnistuu ilmaus jopa yksin eikä tarvitse välittää nesteen loppumisesta, kun vain on valmiiksi täysi letku.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko tällä tsydeemillä onnistunut ilmaus.
    Näen melkein painajaisia siitä, että pumppaat poljinta ja vetää samalla ilmaa ilmausruuvista, koska letku on huonosti kiinni.
     

Kerro tästä muillekin!