Vanin jarrupalojen vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 23.8.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Meinasin vaihtaa näin lauantain kunniaksi Vaniin uudet jarrupalat, mutta homma tyssäsi samantien siihen ettei mulla ollut oikeita työkaluja. Eli minkä kokoisella pultilla tuo jarrusatula on kiinni, se kuusiokolo? Mulla oli 8 mm liian pieni ja 10 mm liian iso, onko se 9 mm vai joku tuumainen koko?
     
  2. jiiz

    jiiz Gearhead

    Ellen ihan väärin muista niin ainakin Chevy -pikkarissa oli 3/8" tuo koko, aika lähellä 9 mm siis.
     
  3. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Muistaakseni -90 6,2 diesel Vanissa tuo pultinkanta on 10 mm kuusiokolo.
    Alkuperäisyydestä ei ole takeita.
     
  4. SamiL

    SamiL Gearhead

    Aivan, kolmekasi se on, eli 9,5 milliä. Älä käännä 9-millisellä, se pyöristää kannan ja sitten olet vaikeuksissa.
     
  5. freeride

    freeride Gearhead

    juuri näin myös vanissa ja viä yks pikku "ärsyttävä" juttu eli vanissa(tai ainakin mulla -89 6.2d)jarruletkut niin lyhyet että joutuu irrottaan letkun.ei saa muuten satulaa paikalleen uusien palojen kanssa..eli ilmaus joka kerta ku vaihtaa palat.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla on 83 vani, olisikohan siinä sitten kuitenkin erillaiset, tuo 3/8" voipi olla sopiva. Pitää vain odottaa maanantaihin että pääsee kauppaan...
    T: Kyselijä Nimetön
     
  7. pannupää

    pannupää Gearhead

    Jep, se on 3/8". Itellä on joskus jostakin ostettu "disc brake caliper socket", myös vääntiö 3/8", saapi siis räikkään tms. kiinni ja vipuvartta riittävästi. Kaikki on auenneet toistaiseksi. Noilla millisillä on vähän sellaista tuhrustamista. Harrastevuosien vuossa olen pikkuhiljaa keräillyt tuumaisia työkaluja, nyt on tilanne se, että millisiä onkin huonommin.
     

Kerro tästä muillekin!