Vanin muuttaminen 2+3 paikkaisesta...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja gary82, 24.7.2007.

  1. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    Entäpä, jos tekee saksalaistyylisen kankaisen maisemakaton? Eli Schibedachin? Eli kuviteltu korkeus kattovauki olisi ajoneuvon maksimi 4,2 m?

    Menisikö läpi..
     
  2. GS RIVIERA 68

    GS RIVIERA 68 3rd gear

    Sähköpostilla voisin onnistua kuvaa laittaan tosta mun MATKAILUAUTOSTA :lol: :odroll:
     
  3. poitsu3

    poitsu3 Gearhead

    poitsu.marttinen@kolumbus.fi

    laita tonne, kiitos!
     
  4. poitsu3

    poitsu3 Gearhead

    suurkiitos kuvista.
    voi olla aika hankalaa saada tuo 180cm sänky mahtumaan, mutta jos katsuri sen hyväksyi sulla niin hieno juttu.
     
  5. biker

    biker Gearhead

    Moi!

    Saisko myös kuvia, kiitos?

    biker@iki.fi

    Arska
     
  6. liippari

    liippari 3rd gear

    Nostetaas vanhaa topiccia.

    Mites 2+3 pakuksi rekisteröidyn G20 vanin sais kevytkuorma-autoksi?
     
  7. Antti P

    Antti P Gearhead

    Vaihdat sen G30, on helpoin ja halvin sekä varmin tapa..
     
  8. liippari

    liippari 3rd gear

    No just. Tai jos ostaisin samalla linja-auton niin sais vallan p*rkuleesti pehmeitä penkkejä. Tai lentokoneen niin olis pehmeitä penkkejä ja pääsis nopeesti töihin. :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

    Olisko kellään fiksumpia vastauksia?
    Mulla olis G30 vani kiikarissa. Ajettu n.200tkm, uusittu jarrut, perä, pakoputkisto, renkaat jne. Ainoa miinus on ettei kuulemma saa suomessa kilpiin.

    Auto on tuotu Ruotsista muuttoautona tän vuoden alussa. Vuosimalli on -91 ensimmäinen käyttöönottopäivä 06/-96, seissyt jossain kaupan varastossa tms.
    Jotta sen sais suomen kilpiin joutus hankkimaan melumittaus todistuksen ja jonkun päästötodistus jutun.
    Nämä kai sais Metroautolta, mut auto ei muuten herätä suuria intohimoja.
    On cargo mallin vehje.

    Ajattelin siis rakentaa omastani kuorkin mikäli se vaan onnistuu.
     
  9. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Eli tarkoittaako tuo sitä että kun on tällä hetkellä 1+1 henkilön G30 (-94), niin muuttaminen 1+2 paikkaiseksi sillä keskimmäisen etuistuimen lisäämisellä olisi mahdollinen, helppo, ja lähes ilmoitusluontoinen asia?
     
  10. Antti P

    Antti P Gearhead

    Saa laittaa siihen keskelle erillisen istuimen. Riittää vanissa se leveys ratista oikeanpuolen oveen. Mut olikohan 25 cm minkä saa olla taaempana kuin kuskin istuin. Mut jos on 2+3 lisäistuimilla ei enää voi.. Mut kuorma-auto G30 saa jos riittää kantavuus niin 3+4. Eikös ole ihmeellistä. Meillä 5 mukulaa ja 3 koiraa niin on kerran jos toisenkin tarvinnu ottaa selvää.
     
  11. Antti P

    Antti P Gearhead

    Jos otat akselit siitä G30 vanista niin sit pitäis riittää kantavuudet että saa sen kokonaispainon yli 3500 kg.
     
  12. liippari

    liippari 3rd gear

    Juurikin tätä tarkoitin.

    Mulla on siis 2+3 paikkainen G20 paku Vani ja ehkä varaosiks tuleva G30 kuorkkivani.
    Tuosta G20 vanista olisin siis tekemässä kuorkkia jossa istumapaikkoja ainakin ne 2+3.
    Ei ole kyllä kauhean paha rasti jos selviää akselien (jarrut, jouset, iskarit jne) vaihdolla.

    Minkäslaisia maksuja kuorkkivanissa sit on? Miten katsastus eroaa pakumallista?

    ps. Kiitos viksusta vastauksesta... :oops:
     
  13. Antti P

    Antti P Gearhead

    Roiskeläpät pitää olla. Ei käyttömaksua mut dieselvero. Penkit saa olla pehmeät, kokonaismassa miinus omamassa on kantavuus ja siitä puolet matkustajille siten että kuskin painoa 75kg ja matkustaja 68kg. Väliseinä pitää olla josta hyväksyntä. Kuormatilassa sidonta pisteitä 4 tai 6 vähintään. En tarkkaa muista. Jos sellaiset reikäkiskot seinissä se riittää.
     
  14. Antti P

    Antti P Gearhead

  15. liippari

    liippari 3rd gear

    No laitappa osoitteeseen liippari[ät]gmail.com

    ISO kiitos.
     
  16. Antti P

    Antti P Gearhead

    Laitettu
     
  17. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No itselläni tuo yksi lisä-paikka vaan on tuohon toiseen (joskus) tarpeen...
    Työkäytössä kun yleensä riittää että itse pääsen kuskin paikalle istumaan, mutta joskus toiselle työmaalle siirtymisessä pitää ottaa kaveri tai pari mukaan...
    Tuossa toisessa G30 Vanissa kun sitten on 2+6 istumapaikkaa jos joskus pitäisi enemmänkin väkeä kuljettaa.
     

Kerro tästä muillekin!