Vanin ohjaustehostin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Anonymous, 19.2.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Moikka!

    Täällä on varmaankin asiantuntemusta josta olisi apuva ongelmassani..
    Eli kaappiauton chevy van -89 ohjaus tehostimessa on "väljää" kyseessä on
    tehostettu malli.
    Mitähän värkille on tehtävissä?
    Onkos matolaatikon kyljessä oleva lukittava säätöruuvi mahdollisesti matopyörän välyksen säätöä varten??
    Miten se tulisi säätää??

    Muut nivelet on kunnossa sitä "apusimpukkaa" myöden.
    Klappi on selkeesti tunnettavissa ihan tuossa ohjaus akselissa..
    Olisikohan tuosta olemassa mitään räjäytyskuvaa tms?

    T Jari & chevy van 6.2D -89 G20
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Vastaus: on säädettävissä just siitä ruuvista.
    Vaikeampi juttu onkin sitten sen säädön oikeanlainen suorittaminen, tarvitset korjauskäsikirjan tai jonkun kokeneen säätäjän. Liika kiristys tuhoaa simpukan.
    Tarkista kuitenkin ensin ohjausakselin nivelet, onko joku nistä väljä. Noin uudessa autossa ei pitäisi simpukassa olla vielä klappia.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitoksia vastauksesta...

    Nyt kun joku viisas osaisi kertoa miten se oikea kireys määritellään..
    Iteasiassa sitä eilen jo tutkiskelin ja huomasin että se on aivan tunteeton eli
    uskoisin että tuo säätö on aika löysässä..
    siis matopyörä ja siihen vastaava hammasratas eivät ainakaan ole tiukassa..
    Oliskohan edellinen omistaja vähän säädellyt... tiedä häntä..

    tuo varmaankin pitäisi säätää niin että säätöruuvi pohjaa/ kiristyy ...
    momentti onkin kai sitten se mitä tarvitsisin??

    T Jari ja edelleen jäätelökiskan kuski...
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Huomautettiinko jo katsastuksessa vai onko omaa pähkäilyä? Tuntuuko väljä silloinkin, kun auto on käynnissä?
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Väljä oli tunnettavissa tehostettuna ja tehostamattomana.

    Mutta homma on jo pydessä. ohjaus on keveä ja jämäkkä...

    ohjaus vaihteessa oli molemmissa säädöissä pikkasen väljää.. joko säätövirhe tai sitten kulumista..

    t Jari
     

Kerro tästä muillekin!