Vanin sähköpenkin välyksien poistoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja Rancor79, 27.3.2020.

  1. Rancor79

    Rancor79 1st gear

    Vanin ja monen muun penkkien etu/taka suunnan, ja miksei muunkin sähkösäätöisen shimmaus.

    Alkoi penkin klonksuminen ärsyttää, joten toimeen:

    Penkki irti, alakehikko penkistä irti, ja koko komeus katolleen.

    Ensin kierretanko irti, on yhdellä torx pultilla.

    [​IMG]

    Sitten pienempi torx, joka pitää kierretangon vastapeluria paikallaan.

    [​IMG]

    Tanko ja kiinnike lähtevät yhtenä sieltä kiskon välistä, selkänojan puolelta kun vetää päädystä ulos, pikkaisen väkivaltaa käyttäen, mutta ehjänä, on tiukka väli.


    Tällainen murikka tuli pöydälle, tanko on penkin puolessa kiinni, ja "mutteriosa" kiskon alarungossa.
    Ongelma tulee välikumien väljistymisestä, ja liikerataan tulee klappia.


    [​IMG]


    Tuossa murikka purettuna, ylin osa on jossa kierteet, sitten välikumit, ja runko/liukukotelo.

    [​IMG]


    Välyksen poistoon mulla löytyi sopivaa muovia viinitonkan kantokahvasta, siitä oikeankokoinen pala, ja reiän tein ihan kolvilla, ja reunat siistiksi mattopuukolla.

    [​IMG]



    Palanen sinne väliin, itse laitoin kumin ja rungon väliin.

    [​IMG]

    sitten päinvastaisessa järjestyksessä kasaan, toiseen kiskoon sama homma, eikä maksanut mitään, penkki pysyy aisoissaan.

    Muistaa vaan laittaa molemmat kiskot samalle etäisyydelle kasatessaan, niin pysyy liikerata maksimissaan.

    Ihan kohtalainen korjaus,

    itse kun tekee, niin tulee ihan itsetehdyn näköinen.
     
    Pertura, big t ja Ftw- tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!